נהגי משלוחים באמזון תפעלו מערך לגניבת ומכירת סחורה גנובה דרכה

ה-FBI חושד כי שני נהגי משלוחים מסיאטל, שעבדו כקבלנים של אמזון, מכרו סחורה שגנבו לחנויות בתי עבוט ואלו הציעו אותה מחדש למכירה ברשת דרך אמזון ● אם החשדות יתבררו כנכונות - מהעוקץ הזה עשו המוכרים כ-10 מיליון דולר

אמזון. צילום: BigStock

ה-FBI האמריקני טוען כי גבר בן 54 היה ה"מח" מאחורי מערך גניבות שעשה מיליונים, ושפעל במחוז קינג שבסיאטל, במדינת וושינגטון שבארצות הברית, בין השנים 2013 או 2014 עד 2019. הקטץ' – בפשיעה הזו הייתה מעורבת אמזון בלי ידיעתה.

לפי החשדות, העסקים המפוקפקים שעליהם ניצח הגבר נעו בין מכירת סמים לגניבות מחנויות ואף גניבה של משלוחים מאמזון, שאותם ביצעו נהגים שעבדו בעבור הענקית. אפשר שהאירועים הפליליים הסתכמו ב"הכנסות" של כ-10 מיליון דולר בפרק זמן של שש שנים, כך אמר ה-FBI במסמכי בית משפט שהגיעו לידי התקשורת.

חבילה מאמזון. צילום: BigStock

חבילה מאמזון. צילום: BigStock

למרות שהפרשה עוד לא בשלה לכדי כתב אישום, על פי בקשה – שהוגשה בתחילת החודש אבל טרם נחתמה – לצו חיפוש בביתו של הגבר ובעסקים הקשורים למקרה, ה-FBI בודק את האיש ואת מקורביו בגין ארבעה פשעים פוטנציאליים: הובלת סחורות גנובות במסחר בינלאומי, מכירת סחורה גנובה במסחר בינלאומי, קונספירציה והלבנת הון. על פי הבולשת הפדרלית, מחלקת ההכנסות של מדינת וושינגטון מפרטת שהחשוד כמתכנן המזימה רשום כמנהל של בתי העבוט, ומנגד ברשומות אמזון הוא בעל חשבון ומפעיל של שני עסקים שהם על פניו לגיטימיים, אבל שכעת ידוע כי מכרו את המוצרים הגנובים באמזון.

בצו החיפוש, שאותו הגיש ה-FBI לבית המשפט המחוזי בסיאטל ב-10 ביולי, נכללו כאמור שני בתי עסק, שהתחזו לחנויות נורמליות – Innovation Best בקנט, ו-Thrift Electro ברנטון – אך שלמעשה קנו את הפריטים שנגנבו ומכרו אותם הלאה.

לשני נהגי המשלוחים שעבדו בעבור אמזון כקבלני משנה הייתה משימה ברורה: הם היו אמורים להביא חבילות ממחסן דרומית לסיאטל לסניף דואר, משם היו אמורות להישלח החבילות, או לפעמים לנסוע לשדה התעופה הבינלאומי של סיאטל בכדי לאסוף פריטים שהוחזרו לחברה. במקום זאת, לפי תצהיר צו החיפוש, הם גנבו את הפריטים כעניין שבשגרה וכאמור, מכרו אותם באופן ציני ביותר, יחד עם עוד סחורות גנובות אחרות, דרך אתר Amazon.com.

הדברים השתבשו אחרי שבקיץ שעבר הבחין בלש משטרה באחד הנהגים שמבצע עשרות עסקאות בחנויות האמורות, וכך החלה החקירה שחשפה את מה שנראה לכאורה כטבעת גניבות מתוכננת היטב.

אמזון לא הגיבה בינתיים לסיפור.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים