איטון משלבת טרנספורמציה דיגיטלית בעולם התעשייתי הישן

ראיון עם סיריל בריסון, סגן נשיא בכיר למכירות ושיווק באיטון, שמספר על פעילות החברה בישראל ובשוק האנרגיה העולמי ● "העולם הופך ליותר דיגיטלי ומוכוון תוכנה, ואין ספק שיש בכל השווקים צורך עז בחיבור אפליקטיבי ותשתיתי, ואת החיבור הזה איטון יודעת לעשות מצוין"

28/07/2019 15:39

לרגל ציון שנה לפתיחת איטון בישראל, תפסנו את סיריל בריסון, סגן נשיא בכיר למכירות ושיווק באיטון העולמית, לראיון על פעילות החברה בישראל ובשוק האנרגיה העולמי.

איטון העולמית נחשבת לאחת מחברות ניהול האנרגיה הגדולות בעולם. בחברה כמאה אלף עובדים, ויש לה מגוון עצום של קווי פעילות, אשר לא כולם זמינים בשוק המקומי. כך, למשל, בעוד שאיטון ישראל מפיצה בעיקר פתרונות וטכנולוגיות של חטיבת החשמל שלה – כגון מערכות אל-פסק, אמצעי שליטה ובקרה לדטה סנטרים, יעילות אנרגטית, ארונות מיתוג, בטיחות באש, תאורת חירום ועוד – איטון העולמית פועלת גם במגזר תעשיית החלל, התעופה והתחבורה, הכרייה, הגז והדלק, תעשיית הבריאות, תעשיית המזון וכדומה.

מוצרי איטון נמכרים בישראל כבר שנים רבות באמצעות מפיצים ומשווקים, בעיקר מוצרי חטיבת החשמל. כניסתה של איטון לפעילות ישירה בשוק הישראלי לפני כשנה אף הגדילה את מגוון המוצרים שהחברה מציעה ללקוחות בישראל, בתחום גיבוי החשמל.

מה השתנה בעקבות המעבר שלכם לפעילות ישירה בשוק הישראלי?

"עם פתיחת מטה המכירות והשירותים ברעננה והמרלו"ג באשדוד, חיזקנו את מערך השותפים והרחבנו את בסיס הלקוחות שלנו בישראל. כחלק מאסטרטגיית ערוצי ההפצה הגלובלית החדשה, אף השקנו בימים אלה מרלו"ג חדש בגרמניה, אשר עתיד להשפיע לטובה על לקוחותינו ברבות ממדינות EMEA, לרבות בישראל. הסיבה לכך היא, שהמרכז החדש אוטומטי כמעט באופן מלא, מה שמשפיע לטובה על זמני אספקה וכן על מגוון המוצרים שבמלאי".

בריסון הוסיף כי, איטון שמה דגש על שיתוף הפעולה עם האינטגרטורים בישראל במטרה לספק ערך מוסף ללקוחות. "לא עבדנו במודל זה בישראל בעבר, ואסטרטגיה זו מדגישה הן את הצורך והן את היכולת של החברה להתאים עצמה ללקוחותיה בכל המגזרים. איטון מתמקדת כיום בפתרונות גיבוי חשמל וניהול אנרגיה ואגירת אנרגיה, לצד תוכנות ניהול מתקדמות ופתרונות וירטואליזציה. אנו גם משקיעים בפיתוח פתרונות המשלבים בין 'העולם התעשייתי הישן' לבין הטרנספורמציה הדיגיטלית אשר משפיעה על מגזר התעשייה".

נראה שיש התעוררות אצלכם בתחום ה-IT, יש סיבה מיוחדת לכך?

"לא מדובר במגמה חדשה. איטון זיהתה את הצמיחה בתחום ה-IT בעולם ומשקיעה בו רבות מזה כשמונה שנים. בהתאם, אנו חווים צמיחה בפעילותנו בתחום, לרבות בתחומי הפתרונות למרכזי נתונים, הגנת סייבר לאל-פסק ועוד. הפתיחות של איטון לעולם הדיגיטלי הובילה לפיתוח פתרונות טכנולוגיים רבים, בדגש על הגנה על היישומים עצמם ולא רק על ה'ברזלים' והתשתיות. כרטיס הרשת שפיתחנו הינו הראשון מסוגו בעולם עם תקן UL, המאפשר אבטחת סייבר למערכות אל-פסק, שקעים מנוהלים (PDU), מכונות תעשייה וארונות מיתוג".

האם יש תחום נוסף שאתם שמים עליו דגש מיוחד?

"בהחלט. באיטון אנו מקפידים לשים את תחום הבטיחות בראש מעיינינו, ובכל תחומי הפעילות שלנו אנו דואגים בראש ובראשונה להגנה על חיי אדם, רכוש והבטחת רציפות עסקית. יש לנו כיום מחלקות שלמות שעוסקות בתחום ה-Life Safety, אשר כוללות פתרונות תאורה לשעת חירום, פתרונות לאירועי תקלה חשמלית ועוד. ממחקרים שביצענו בשוק העולמי עולה, כי הגורם המרכזי לדליקות הוא כשל חשמלי. הסיבות לכשל הנן מגוונות: עומס יתר, בידוד שנפגם, זרם קצר, נזק לחוטים, זרמי זליגה/תקלה, תשתית ישנה ועוד. לאיטון יש מגוון רחב של מוצרים, העונים לכל סוג של תקלה בתחום זה, לרבות קשת חשמלית (פריקת חשמל רבת עוצמה בין שני מוליכים או יותר). לרוב, התקני הגנה רגילים אינם מסוגלים לזהות זאת, ופתרון ה-AFDD+ של איטון מספק הגנה מוגברת, שמהווה את החוליה הדרושה כדי לקשר בין המפסקים הרגילים לבין התקלות ה'כבדות' יותר. במדינות רבות באירופה החוק מחייב התקנת רכיב שכזה".

 מה צופן לנו העתיד בהיבטי ניהול אנרגיה בעולם ה-IT ובכלל?

"אין ספק, כי תשתיות Converged ו-Hyper-Converged משפיעות יותר ויותר על כלל היבטי עולם ה-IT. טכנולוגיות מתפתחות כגון מחשוב קצה, הדור החמישי, האינטרנט של הדברים – כולן מושפעות מהתשתיות האחודות הללו. העולם הופך ליותר דיגיטלי ומוכוון תוכנה, ואין ספק שיש בכל השווקים צורך עז בחיבור אפליקטיבי ותשתיתי, ואת החיבור הזה איטון יודעת לעשות מצוין".

"היבט נוסף שמשפיע על פעילות החברה בהקשר של עתיד התעשייה", ציין בריסון, "הוא הכלכלה המעגלית וכל נושא הקיימות. באיטון אנו מציבים בעדיפות גבוהה את נושא העתיד הבר-קיימא. מעבר לפעילויות שימור האנרגיה שלנו והיעילות האנרגטית שאנו מקדמים בעולם (לדוגמה, אצטדיון יואהן קרויף באמסטרדם, המוכר כאצטדיון הבייתי של אייאקס), אנו מייחסים חשיבות רבה למחזור, ליעילות תפעולית ולחיסכון אנרגטי בכל מקום שניתן. טביעת הרגל שלנו כחברה אנושית היא נושא חשוב מאוד, והפתרונות שלנו לא יוצאים לאוויר העולם ללא התחשבות בהיבטים של אחריות סביבתית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים