גוגל הסירה מחנות Play שלה אפליקציות המאפשרת מעקב

לאחר שחוקרי חברת האבטחה אוואסט חשפו את האפליקציות הזדוניות ודיווחו עליהן לגוגל – הן הוסרו מן החנות * האפליקציות הזדוניות אפשרו איסוף נתונים רגישים, כמו מיקום, הודעות טקסט והיסטוריית שיחות – בלי שהשאירו עקבות במכשיר של קורבן המעקב

גוגל הסירה מחנות האפליקציות שלה אפליקציות שמבצעות מעקב בעקבות חשיפה של חברת האבטחה אוואסט, שחשפה כי הן מתוכננות מראש לאפשר מעקב אחר משתמשים. אוואסט איתרה שבע אפליקציות כאלה בחנות של גוגל, שכולן נכתבו על ידי מפתח רוסי.

כל שבע האפליקציות הוסרו על ידי גוגל.

האפליקציות הללו מתקינות אפליקציית מעקב, שאוספת נתונים רגישים, כמו מיקום, הודעות טקסט והיסטוריית שיחות, ואפילו מסייעות לעוקבים להסתיר את נוכחותן של אפליקציות המעקב במכשיר – שלא מוסיפות כל אייקון למכשיר או כל רמזים על פעילותן.

בעקבות הפעילות הזאת, מי שמבקשים לרגל אחר מישהו אחר יכולים לצפות בנתונים על הקורבן ולעקוב אחריו גם באמצעות מחשב שולחני. האפליקציות הזדונית האלה לרוב הוגדרו ככלים לפיקוח הורי או של מעבידים אחר עובדים, אבל נמצא שרבים השתמשו בהן לא בדיוק למטרה הזאת, אלא, למשל, למעקב אחר בני זוג.

האפליקציות הללו לא יהיו פופולאריות במיוחד, ובסך הכל "זכו" ל-130 אלף הורדות.

גוגל הגיבה לידיעות ואישרה כי הסירה את האפליקציות האלה. במדיניות שלה כבר יש הוראות האוסרות אפליקציות מעין אלה, והחברה אף נקטה צעדים כדי להילחם בנושא הפגיעה בפרטיות על ידי גורמים שונים, כמו תרומות לארגונים הפועלים נגד אלימות במשפחה או פעילות משותפת עם חוקרי פרטיות ואבטחה.

הדו"ח שפרסמה אוואסט גם מתאר את האתגרים שגוגל ניצבת מולם במניעה של שילוב אפליקציות מעין אלה בחנות Play שלה. אפליקציות מעין אלה יכולות לעשות את דרכן לחנות תוך עקיפת כלי הסינון של גוגל – למרות שתוכננו מתוך כוונה זדונית, ורק לאחר שמתגלה כי גרמו נזק ניתן לדווח עליהן כפוגעניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים