פורטנייט: לשם שינוי Epic Games תשלם על תנועות ריקוד שאימצה

אולי זו תחילת עידן שבו לא תהיה בפורטנייט יותר גניבת ריקוד מרקדנים בכלל ומיוצרים אפרו-אמריקנים בפרט - יצרנית המשחק עובדת באופן רשמי על אימוץ הריקוד המפורסם שלה, Billy Bounce, מול היוצר והאמן השחור שפיתח אותו

משחקים יותר. למשל בפורטנייט. צילום אילוסטרציה: BigStock

זאת עובדה ידועה שמשחק המחשב הסופר מצליח "פורטנייט" ייצר הצלחה אדירה בעבור החברה המפתחת שלו Epic Games. בין השאר, אחת מהסיבות להיסטריה סביב המשחק היא אותן תנועות ריקוד מלהיבות שניתן להוסיף לכל דמות ממשתתפיו, והאפשרות לאמץ לדמות תנועה אופיינית לה. כך למשל, ריקוד תרמיל הגב המפורסם, הכולל תנועת ידיים מעט משונה, שכל נער או נערה יודעים לבצע, ושאפילו זכה לשלל אזכורים בתרבות, למשל בתכנית "ארץ נהדרת".

אבל סביב הריקודים הללו נוצרו גם לא מעט האשמות וחיכוכים, שאף הגיעו לבית המשפט, וזאת משום ש-Epic Games, שלמעשה אימצה את תנועות הריקוד מכל מני יוצרים ואמנים, לא נוהגת לשתף ברווחים על ההצלחה את הבעלים המקוריים שלהן. בעיקר היא מקפחת אמנים שחורים, שמהווים את מרבית יוצרי הריקודים שאומצו על ידה, ושגרמו למשחק שלה להפוך לתופעה עולמית כה מצליחה.

 

החברה ספגה כבר תביעות, שלבסוף בוטלו, מטעם הראפר 2 Milly ומהשחקן אלפונסו ריבירו, כוכב הסדרה העתיקה "הנסיך המדליק מבל אייר" – שניהם יצרו ריקודים שאומצו במשחק בלי לקבל את קרדיט עליהם, ואולי חמור יותר, מבלי שהחברה טרחה לשלם להם על המהלך.

עכשיו נראה ש-Epic Games סופסוף מתרצה וזורמת לעבר שינוי מבורך של המצב, ולסיום העוול המתמשך הזה – על פי ציוץ בטוויטר של הרקדן והקומיקאי YouFunnyB, אפיק עובדת יחד איתו בכדי להוסיף את הריקוד הפופולרי שלו – המכונה Billy Bounce – למשחק שלה באופן רשמי.

זאת אומרת, הריקוד כבר קיים בפוטנייט, כפי שניתן לראות בציוץ של הרקדן, אבל כעת החברה מסכמת באופן פורמלי מול היוצר שלו, כנדרש, את פרטי השותפות איתו.

המגזין Polygon הצביע על כך שהריקוד עולה כ-5 דולרים בעת רכישה בתוך המשחק, ולא ברור אם YouFunnyB יזכה לפיצוי על השימוש בו עד כה. בינתיים לא נמסרו עוד פרטים על העסקה שנרקמת בין היצרנית לרקדן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים