איך לשלב חדשנות בארגונים בלי להוסיף תקנים?

הטמעת חדשנות בארגונים מביאה אתה לעתים ביורוקרטיה ועוד בעלי תפקידים ● רונן זרצקי, יועץ לפורום החדש C6 מבית אנשים ומחשבים, מציע דרך שתאפשר לחדש מבלי להשקיע בכך יותר מדי משאבים

רונן זרצקי, יו"ר פורום C3. צילום: ניב קנטור

"ארגונים יודעים שחדשנות היא דבר חיוני עבורם, אבל לעתים הם מוסיפים תקנים ותפקידים שלא לצורך. יש דרך אחרת", כך אמר רונן זרצקי, מנכ"ל BSD-IT.

זרצקי אמר את הדברים במפגש ההשקה של פורום מנהלי התשתיות, החדשנות והטכנולוגיה C6 מבית אנשים ומחשבים, שהוא משמש כיועץ לו. המפגש נערך היום (ה') באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהנחייתו ובהנחיית פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדברי זרצקי, "חברות הבינו שהן צריכות להכניס חדשנות לארגון ולהתמודד אתה. בדרך הטבע, כשהן החלו ליישם אותה נוצרה ביורוקרטיה. כך, התווספו תפקידים כגון מנהל חדשנות ארגוני, מנהל דטה ארגוני ומנהל AI ארגוני. הדבר הכי חמור הוא שהמנהלים האלה נוגסים בתחומים של המנהלים הקיימים, אבל ההעברה של הדברים אליהם מנותקת מהמציאות העסקית-ארגונית, שבמקרים רבים הם חסרי ידע וניסיון בה. החדשנות צריכה לבוא מהטכנולוגיה ולא ממנהלים חדשים, שמנותקים מהמציאות העסקית של החברה".

"יש פתרון איך לקדם חדשנות בחברות בלי הוספת תקנים. אני קורא לזה חדשנות חברתית ולא ריכוזית. במקום לרכז את החדשנות אצל מנהל החדשנות ולפטור את האחרים מהתעסקות בכך, יש להטמיע אותה בכל רחבי הארגון. הכוונה היא לחדשנות מבוזרת. עושים זאת על ידי הקמת קבוצת משתמשים הטרוגנית מכל אגפי החברה, שתקדם בה חדשנות, תוך מחויבות של המנכ"ל ובהשתתפות סמנכ"ל ותיק ובכיר – לאו דווקא סמנכ"ל הטכנולוגיות", ציין.

הוא הוסיף כי "על הקבוצה לעבור תהליך עבודה סדור, שבמסגרתו היא צריכה לבחור את נושאי החדשנות שהיא רוצה לקדם, להבין את התהליך, לתת שיעורי העשרה וסדנאות לעובדים ולמנהלים, להפגיש אותם עם מומחים מקצועיים מהחברה ולקיים דיונים שוטפים. חשוב שהחדשנות תהיה גם בשטח, לא רק במטה החברה, כי היא באה לידי ביטוי בעיקר שם".

זרצקי השיב לשאלה: כיצד מנהלי החדשנות והטכנולוגיות יכולים להשפיע על התהליך? "הידע הטכנולוגי המהותי של החברה נמצא בידיהם והם צריכים להיות גורם מהותי בתהליך. החדשנות היא סם החיים שלהם. בנוסף, הם מכירים את מוצרי החברה היטב, ויש לחבר את החדשנות למוצרים", אמר.

הוא ציין כי "ביכולתם של מנהלי החדשנות והתשתיות להוביל את התהליך ביחד עם המנמ"ר. אם הם לא יעשו זאת, אחרים בארגון יעשו זאת – בלעדיהם".

בהמשך הוא דיבר על התוצרים של תהליכים שכאלה בחברות גדולות ומוכרות. זרצקי אמר כי "החברות האלה עברו מ-'אוקיינוס אדום' ל-'אוקיינוס כחול' – במקרים מסוימים כל החברה ובמקרים אחרים, חלקים ספציפיים בה". כך, אמר, "מיקרוסופט עברה מעולם האון פרמיס לענן, אפל עברה לטלפון חכם כשכולם עבדו עם מקלדת, אמזון החלה כחנות ספרים אונליין וכיום היא ענקית קמעונות וספקית הענן המובילה, סיילספורס מציעה CRM גם בענן וגוגל הפכה לחברת הפרסום הגדולה בעולם".

"מי שיהיה חבר בפורום יקדם את עצמו ואת הארגון"

זרצקי הציג בפני המשתתפים את הפורום החדש ואת תכנית העבודה שלו. מדובר בפורום שמאגד מנהלי תשתיות, חדשנות וטכנולוגיה מארגונים שונים ממגזרים רבים, ומקנה להם ידע בתחומים אלה, סיורים ומקום למינגלינג.

"באמצעות הפורום הזה, אנחנו רוצים להביא את אנשי התשתיות למקום אחר. לכן צירפנו לתשתיות את החדשנות והטכנולוגיה. ללא אנשי התשתיות לא יכולה להיות חדשנות", אמר. לדבריו, כבר מתוכננים ביקור במערך התשתיות של אחת החברות, יציאה לכנס בחו"ל וכנס מקצועי נוסף. בשנה הבאה, ציין, התכנון הוא לקיים שישה כנסים מקצועיים ושישה ביקורים בארגונים שונים.

לדבריו, "מי שיהיה חבר בפורום, אין לי ספק שיקדם גם את עצמו וגם את הארגון שלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים