הכסף הסיני מחפש את הסטארט-אפים הישראליים

כנס GoforIsrael יתארח בשבוע הבא בג'ינאן, בירת מחוז שנדונג, מהאזורים הכלכליים המשגשגים בסין ● באירוע ישתתפו נציגים של 100 חברות היי-טק וסטארט-אפ ישראליות ויותר מ-1,000 משקיעים סינים

כנס GoforIsrael בשנה שעברה. צילום: יח"צ

כנס ההשקעות GoforIsrael יתקיים בשבוע הבא (יום ג') בפעם השלישית מחוץ לגבולות ישראל. הפעם תארח אותו העיר גי'נאן, בירת מחוז שנדונג – אחד המחוזות הגדולים בסין, שמונה 100 מיליון תושבים, משתרע על פני 160 אלף קמ"ר ומניב תוצר מקומי גולמי (תמ"ג) של 1.1 טריליון דולר בשנה.

נציגים של כ-100 חברות היי-טק וסטארט-אפים מישראל יגיעו לסין כדי להשתתף בכנס, ולהציג טכנולוגיות ופתרונות בתחומים כמו טכנולוגיות לייצור מתקדם, IT, מדעי החיים, טכנולוגיות מים, קלינטק, אגריטק ואנרגיה. היזמים הישראלים ייפגשו עם יותר מ-1,000 משקיעים בפגישות אחד על אחד. מדובר בעלייה של למעלה מפי שניים לעומת הכנס הקודם, שבו השתתפו 500 משקיעים.

ג'ינאן היא הבירה הכלכלית, הפוליטית והתרבותית של שנדונג, מהפרובינציות העשירות והמשגשגות בסין, עם רמת התפתחות כלכלית גבוהה במיוחד. זוהי אחת הפרובינציות הגדולות ביותר בסין מבחינת כמות אוכלוסיה, ונחשבת למרכז כלכלי ולמוקד ייצור מוביל במדינה. ממשלת מחוז שנדונג חתמה ב-2013 על הסכם בילטראלי עם ממשלת ישראל לשיתוף פעולה במו"פ תעשייתי.

לצד ג'ינאן, בין הערים החשובות במחוז נמצאות צ'ינגדאו, עיר נמל מרכזית שמשמשת כמוקד ספנות בינלאומי וכמטה הפעילות של ענקיות מוצרי צריכה כמו Hisense ו-Haier, ויאן טאי, המהווה מרכז מוביל בטכנולוגיות מדעי החיים בסין.
יוזמה ישראלית-סינית.

הכנס הוא פרי יוזמה משותפת של בית ההשקעות קוקירמן וקרן Catalyst יחד עם Shandong Guohui, זרוע ההשקעות של מחוז שנדונג, ו-Jinan Pioneer Area.

אדי קוקירמן, יו"ר בית ההשקעות קוקירמן ושותף מנהל בקרן Catalyst, אמר כי "זאת הפעם השלישית שאנחנו מקיימים את הכנס בסין, ואנחנו נדהמים מהדרישה שיש לטכנולוגיות ישראליות במדינה. במחוז שנדונג נחושים להפוך למובילים בייצור מתקדם, שיסייע להם לקדם את המפכה התעשייתית הרביעית, וכן לאמץ טכנולוגיות מתקדמות במדעי החיים, אנרגיה ירוקה ותחומים צומחים אחרים. על מנת להבטיח שיעורי התאמה גבוהים לחברות המשתתפות, קיימנו מפגשים מקדימים בארץ עם המשקיעים, כדי לזהות את החברות בעלות הפוטנציאל הגבוה ביותר להצלחה בכנס. זוהי הזדמנות אדירה ליזמים ישראלים במגוון תחומים, שיקבלו את ההזדמנות להציג את הטכנולוגיות שלהם על הבמה וינהלו פגישות מאורגנות מראש עם משקיעים איכותיים".

יאו שאומינג, יו"ר Shandong Guohui, אמר כי "מחוז שנדונג הוא מרכז מוביל לתעשיות רבות בסין. האתגר המרכזי שלנו הוא הכנסת חדשנות לתעשייה, בה שיעור החדשנות נמוך יחסית. זאת הסיבה שאנחנו מעוניינים ללמוד מישראל איך לשלב ייצור מתקדם וטכנולוגיות פורצות דרך בשוק המקומי".

מי ומי במשתתפי הכנס?

כנס GoforIsrael האחרון שהתקיים בסין, בעיר פוסאן, נחל הצלחה: יותר מ-1,200 משתתפים נכחו בו, בהם 500 משקיעים רלוונטיים ו-100 חברות היי-טק ישראליות.

בין באי כנס GoforIsrael הקרוב נכללים, בנוסף לקוקירמן ושאומינג, מקבלי החלטות בכירים, אנשי עסקים ואישי ציבור מישראל ומסין, לרבות אנטוני ליונג, מנכ"ל חברת הנדל"ן Nanfung Group ולשעבר שר האוצר של הונג קונג; יאיר שמיר, לשעבר שר החקלאות וכיום ושותף מנהל בקרן Catalyst; ליו שאנגוון, מנהל בכיר בקבוצת Haier; חגי רביד, מנכ"ל בית ההשקעות קוקירמן; זילונג וונג, ראש תחום גלובלי – מיזוגים ורכישות בבנק ההשקעות הסיני CICC; זנג ג'יאנג, שותף מנהל ב-Ping An Ventures – זרוע השקעות של ענקית הביטוח הסינית; מיכאל אגם, נשיא סטרטאסיס לדרום אסיה; וד"ר אירית יניב, שותפה כללית בקרן אקסלמד. בין הנושאים שבהם הוא יעסוק: מיזוגים ורכישות סין-ישראל, השותפות הישראלית-סינית – יוזמת דרך המשי החדשה (OBOR), השקעות סיניות בחברות היי-טק ומדעי החיים ישראליות ותדמית ישראל בעולם.

הכותב יהיה אורח בית ההשקעות קוקירמן בכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים