פורום מנהלי התשתיות, החדשנות והטכנולוגיה C6 יצא לדרך

המנמ"רים הם האוטוריטה בענייני החדשנות והטכנולוגיה בארגון, אבל יש נושאים שבהם הם צריכים להסתמך על אחרים, כמו מנהלי התשתיות ● הנושאים האלה יעלו בפורום מנהלי התשתיות, החדשנות והטכנולוגיה החדש של אנשים ומחשבים, שמושק בימים אלה

לוגו פורום C6

בשלהי תקופתי כמנמ"ר בישראכרט החליט מנהל התשתיות באותה התקופה, איתן יהודה, להוציא את החברה לדרך חדשה בעולם האחסון, לאחר שנים של עבודה עם אחד הספקים. במשך מספר חודשים בחנו חלופות וניהלנו משא ומתן אינטנסיבי עם הספקים השונים, שלאחריו נפל הפור על זהות הספק הנבחר.

החלפת ספק וההחלטה מיהו הנבחר החדש הן דילמות לא פשוטות למנמ"ר, שמצד אחד רוצה את הטוב ביותר לארגון שלו, כפי שבחרו מנהל התשתיות וצוותו, ומצד שני יש לו מחויבות רגשית לספק ששירת אותו בנאמנות שנים רבות. מה גם שהספק הזה במקרים רבים נלחם להישאר בארגון בכל הדרכים האפשריות הלגיטימיות: שיחות אישיות עם המנמ"ר, הורדת מחיר, הצעות ערך נוספות ואף נגיעה ברגש שבנוי על שותפות ארוכת שנים.

במקרה שלי, בסופו של דבר הכרעתי בסוגיה וקבלתי את המלצתו החד משמעית של מנהל התשתיות.

סוגיה זו מאפיינת אצל כלל המנמרי"ם את ההתלבטויות שהם חווים יום יום שעה שעה, כאשר עליהם להכריע בסוגיות מקצועיות נטו בעולמות שבהם עליהם להסתמך על המנהלים האחרים בארגון, כמו עולם התשתיות. יש כמה וכמה תחומים שבהם מומלץ למנמ"ר להסתמך על עמיתיו המנהלים לצורך קבלת החלטות נכונות, שכן אלה מבינים בהם יותר. אחד מהם הוא תחום התשתיות – שם זה בולט מכיוון שרוב המנמ"רים מגיעים מעולמות האפליקציות והעסקים.

מאידך, הארגון לא מרגיש את מנהל התשתיות בחיי היום יום ונתקל בו רק בעת צרה – כשהמערכות איטיות, כשהציוד לא עולה או כשיש תקלת תקשורת. אלא שבעידן של היום, החדשנות, הטכנולוגיה והתשתיות הן אלה שיבדילו בין חברה מצליחה למקרטעת, בין חברה יעילה לכזאת שאיננה, בין חברה שתתאים את עצמה להזדמנויות החדשות ולאתגרים העסקיים בשוק לכזאת שתישאר עם הכנסות "פרה חולבת" בלבד. הארגונים תלויים רבות באסטרטגיה הטכנולוגית-תשתיתית-חדשנית, שאותה מובילים בכל אחד מהם מנהל התשתיות וצוותו.

מימין: אריה דרעי, בנק דיסקונט; שמעון חקון, נטפים; חיים אינגר, כלל ביטוח; רונן זרצקי, BSD-IT; ירון רומנו, שטראוס; אלי הרמס, בנק הפועלים; ורונן נגלר, פלאפון. צילום: פלי הנמר

מימין: אריה דרעי, בנק דיסקונט; שמעון חקון, נטפים; חיים אינגר, כלל ביטוח; רונן זרצקי, BSD-IT; ירון רומנו, שטראוס; אלי הרמס, בנק הפועלים; ורונן נגלר, פלאפון. צילום: פלי הנמר

זהו הרקע להקמת פורום C6 – פורום מנהלי התשתיות, החדשנות והטכנולוגיה של אנשים ומחשבים, שבימים אלה קורם עור וגידים. לא מכבר התכנסה ועדת ההיגוי של הפורום, על מנת לתכנן את תכנית העבודה שלו ל-2019. ביום המפגש התכנסו בחדר הישיבות של אנשים ומחשבים אנשים עם ניסיון תשתיתי כולל של מאות שנים: אלי הרמס, מנהל אגף תשתיות בחטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים; אבי פולק, מנהל תחום תשתיות טכנולוגיות במנורה מבטחים; אריה דרעי, מנהל הזרוע הטכנולוגית של בנק דיסקונט; חיים אינגר, מנהל תחום הטכנולוגיה והתשתיות בכלל ביטוח; שמעון חקון, דירקטור תשתיות בנטפים; רונן נדלר, מנהל תשתיות טכנולוגיות בחטיבת מערכות המידע של פלאפון; ירון רומנו, מנהל התשתיות של שטראוס; ויגאל אהרונוביץ', מנהל התשתיות של מגדל.

פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים ונשיא המועדון, ציין בדבריו בפתח מפגש ההשקה את חשיבות הקמת המועדון ואת פוטנציאל ההעשרה ההדדית והתרומה לתעשייה ולמנהלי התשתיות שיש בהשתתפות במועדון זה, שיוביל את עולם התשתיות, החדשנות והטכנולוגיה בישראל.

בכתבה הבאה אסקור את הנושאים שמטרידים את מנהלי התשתיות הבכירים בישראל בימים אלה, כפי שעלו במפגש ההשקה.

הכותב הינו יועץ למועדון ומנכ"ל חברת הייעוץ BSD IT.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים