האוניברסיטה הפתוחה זכתה בתחרות "דטה בכיתה" של ישראל דיגיטלית

בהאקתון השתתפו 14 צוותי פיתוח, שבנו כלים יישומיים לשיפור הלמידה בקורסי האונליין "קמפוס" של ישראל דיגיטלית ● צוות האוניברסיטה הפתוחה תרם את שווי הפרס לילדים עם צרכים מיוחדים

האוניברסיטה הפתוחה זכתה באחרונה במקום הראשון בתחרות "דטה בכיתה" של מיזם ישראל דיגיטלית, שמטרתה הייתה לפתח פתרונות שיאפשרו לשפר את רמת ההוראה ואת הישגי הסטודנטים שלומדים על גבי פלטפורמת קמפוס. זוהי פלטפורמה דיגיטלית פתוחה, שמאפשרת לכל אזרח בישראל ללמוד קורסים אונליין ברמה אקדמית בכל אחד מהמוסדות האקדמיים ולקבל נקודות זכות. מדובר באחד הפרויקטים שיזם המשרד לשוויון חברתי, שמפעיל את מיזם ישראל דיגיטלית.

בתחרות, שנערכה בפורמט של האקתון, השתתפו צוותים ממקומות שונים, כולל אנשי טכנולוגיות מצה"ל, והם נתבקשו לפתח פתרון בתוך 12 שעות. משתתפי התחרות התבססו על נתוני ביג דטה אנונימיים של עשרות אלפי הלומדים בקורסים של פרויקט קמפוס.

בנימוקים להענקת הפרס לצוות האוניברסיטה הפתוחה נכתב כי הפתרון שהוא פיתח "נותן מענה גנרי, בוחן את כל הקורסים ומעניק תובנות על איכות הלמידה הדיגיטלית לסטודנטים, לצוותי הקורס ולחוקרי למידה". עוד צוין כי "הפתרון יסייע למניעת נשירה בלימודים מקוונים מרחוק – תופעה מאוד שכיחה בסוג כזה של לימודים".

הפרס שניתן לזוכים הוא השתתפות בכנס החינוך הבינלאומי EDX שנערך באחרונה בקליפורניה, כולל שהייה במלון, או שווי כספי. אולם, צוות האוניברסיטה, בראשותם של אורי ברדה, מנהל מחלקת מערכות מידע, ורמי ענבר, ראש תחום בינה עסקית במחלקה זו, החליט לוותר על הפרס ולתרום אותו לעמותה שמסייעת לילדים עם צרכים מיוחדים.

תמונה מלאה – לסטודנטים ולצוות הקורס

ענבר הסביר על הפתרון: לדבריו, הוא "מבוסס על מנוע שיודע להתחבר לבסיס הנתונים המרכזי, למשוך ממנו כל קורס שהוא, להנגיש את הנתונים, וליצור ויזואליזציה ותובנות לצוות הקורס, לסטודנטים ולחוקרים". הוא הוסיף כי הפתרון כולל את רמת הלומד, מעקב אחר קצב ההתקדמות שלו, ואפשרות להתערבות אוטומטית בהתאם לפעילות ולמסלול תוך כדי הלימוד.

"בנוסף", אמר ענבר, "הפתרון מאפשר לצוות הקורס לקבל תמונה על כלל הלומדים בו, לבצע ניתוח תובנות של המטלות שהסטודנטים המצליחים חוזרים עליהן ולכוון את הלומדים בהתאם". הוא הדגיש שניתן לעשות את כל הפעולות הללו תוך כדי הקורס ולשפר בזמן אמת את הישגי הלומדים.

עוד ציין ענבר כי כל הדו"חות שהמערכת מציגה מאוחסנים על גבי שרתים פומביים וניתנים לשילוב אינטגרטיבי באתר הקורס.

הפתרון יועמד בהמשך לרשות המוסדות האקדמיים שדרכם לומדים הסטודנטים במסגרת פרויקט קמפוס.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורי ברדה

    כבוד וגאווה ❤ גדולה. אכן מדובר בהישג חסר תקדים, מדובר בזכייה במקום הראשון ??בתחרות מאוד יוקרתית. בתחרות השתתפו ארגונים מובילים בארץ בתחום ואנשי טכנולוגיה בתחומים הבאים: קוד פתוח, Data Scientists ,Data Visualization, אנשי UX\UI ועוד ממגזרים שונים. יש לנו צוות מופלא - נבחרת הבינה העסקית (BI) שלנו במחלקת מערכות מידע, שבמינהל המחשוב. כל הכבוד ?? לאורלי וייסר, איל רבין (מהמחלקה לחינוך ולפסיכולוגיה), מרב שמחה, רונית שגיא, רועי גומפריך, רמי ענבר (ראש הצוות) ושגיב ברהום ממחלקת מערכות מידע. גאה ❤? בצוות המדהים שלי שמפתח כלים להפיכת מידע ארגוני לידע עסקי ולתובנות בפעילויות המרכזיות של האוניברסיטה הפתוחה. ועכשיו גם במסגרת לאומית - מיזם ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי

אירועים קרובים