נשים ומחשבים: אנה ברונשטיין, Credorax

לרגל יום האישה הבינלאומי אנחנו, באנשים ומחשבים, מציגים לכם לאורך החודש הנוכחי נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: אנה ברונשטיין, ראש תחום בינה עסקית ב-Credorax

אנה ברונשטיין, ראש תחום בינה עסקית ב-Credorax. צילום: דני כיתרי

שם: אנה ברונשטיין

תפקיד: Head of BI ב-Credorax

ותק בתפקיד: שנתיים

תפקידים קודמים: Head of Project Management ו-Senior Data Architect

השכלה ושירות צבאי: למדתי הנדסת תעשייה וניהול B.Sc בטכניון ו-MBA באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. בצבא הייתי עתודאית ושירתתי 5 שנים באגף תקשוב. השתחררתי בדרגת סרן.

משפחה: בת 37, נשואה + 3 בנים + כלבה בשם משי.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? ממש במקרה נקלעתי לתחום הטכנולוגיה. תמיד ראיתי את עצמי בתפקיד שמוביל שינוי ושמשפיע על אנשים – למשל כששאלו אותי מה ארצה להיות שאהיה גדולה – תמיד הייתי אומרת שאהיה שרת החינוך.

למדתי הנדסת תעשייה וניהול עם התמחות בייצור ושירות, ובצבא עסקתי בתחום האו"ש (ארגון ושיטות), וכשהחלטתי שאני משתחררת ב-2009 בתקופה של הבועה שהתנפצה, היו לי מספר הצעות ביד לתפקידי או"ש בכל מיני מקומות, ולא הרגשתי שזה הכיוון הנכון לי, לכן ניסיתי לצאת מהתחום הזה. לאחר מספר חודשים התקיים מפגש של כל משרתי הענף לדורותיו והמפקדת שלי לשעבר שמעה שאני מחפשת עבודה והציעה שאבוא להתראיין בחברה בה היא עובדת – חברת ייעוץ קטנה של BI. לא ידעתי מה זה. ניסיתי לקרוא ולהבין כי זה היה רחוק ממני מאוד, ולבסוף קיבלו אותי על אף שלא היה לי ניסיון בתחום. אחד מהשותפים באותה החברה היה טל רגב, שכיום הוא SVP Information Systems & Delivery ב-Credorax, ודרכו הגעתי לחברת Credorax, בה אני עובדת ב-5 שנים האחרונות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? בגדול לא. אני חושבת שנשים מפלות את עצמן לפני שיש אפליה בתעשייה. לצורך דוגמה – הנשים שאני מראיינת בדרך כלל מבקשות שכר נמוך מהשכר שהגברים מבקשים לאותה המשרה בדיוק. אני חושבת שנשים מפלות את עצמן בכך שהן לרוב מתחשבות יותר, מבינות יותר, הן יהיו הראשונות לוותר על הכיסא ליד שולחן מקבלי ההחלטות. אני חושבת שזה לא הוגן להאשים את התעשייה לפני שאנחנו נשים את עצמנו כשוות ערך.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה? לא. אך לפני שנתיים חזרתי מרילוקשיין ביפן, ושם דווקא שמתי לב לתופעה שיש מעמדות. למשל, הייתה פקידה מדהימה במשרד וכל שאר העובדים היו גברים, וכשהיא הייתה שואלת שאלות מקצועיות הם היו מתעלמים ממנה גם בשל הטייטל שלה וגם בשל היותה אישה. ביפן האפליה ממש ברורה – נתקלתי בזה בכל מקום. ברוב המקרים הנשים בעמדות בכירות היו רווקות ללא ילדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים