נשים ומחשבים: אוראל פרי, CyberProof

לרגל יום האישה הבינלאומי אנחנו, באנשים ומחשבים, מציגים לכם לאורך החודש הנוכחי נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: אוראל פרי, חוקרת מודיעין סייבר בכירה ב-CyberProof

אוראל פרי, חוקרת מודיעין סייבר בכירה ב-CyberProof. צילום: ג'ואי כהן

שם: אוראל פרי.

תפקיד: חוקרת מודיעין סייבר בכירה ב-CyberProof.

ותק בתפקיד: אני עוסקת בתחום מודיעין הסייבר מעל לחמש שנים – מאז השירות הצבאי.

תפקידים קודמים: חוקרת מודיעין סייבר בכירה ב-ורינט, מפקדת קורסי מודיעין ב-8200 ושירות באמ"ן.

שירות צבאי: שירות סדיר וקבע ב-8200. במהלך השירות מילאתי תפקידים מודיעיניים מגוונים, הכוללים מחקר מודיעין טכנולוגי, ניהול צוות אנליסטים ופיקוד על קורסי מודיעין. כמו כן, בתפקידי האחרון בשירות לקחתי חלק בהקמתה של חטיבת ההגנה בסייבר של צה"ל.

משפחה: רווקה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? בתור נערה, לא ראיתי את עצמי בתוך העולם הטכנולוגי. חלמתי להיות קצינת חינוך ולעסוק בהוראה. אולם, לאחר הצו הראשון התכניות השתנו כאשר זומנתי למיונים באמ"ן. למרות הספקות החלטתי לנסות, והתגייסתי לתפקיד מודיעיני-טכנולוגי מרתק במיוחד. אהבתי מאוד את השירות הצבאי ונהניתי לפתור בעיות מורכבות, תוך הפעלת יכולת חשיבה יצירתית וסקרנות שלא הכרתי עד אז. השירות היה מספק במיוחד ופיתח אצלי אהבה אמיתית למקצוע, וכן פתח לי דלת לעולם ההיי-טק באזרחות.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? הדומיננטיות הגברית בענף ההיי-טק היא עובדה ידועה ומוכרת. עם זאת, אני מאמינה שאישה עם ידע רלוונטי ותשוקה לעולם הטכנולוגי תוכל לממש את עצמה ולהגיע להישגים בזכות היכולות המקצועיות שלה ובזכות אמונה עצמית שהיא ראויה להיות טובה ואף מצוינת.

לדעתי, הדרך לגשר על הפערים ולעודד שוויון מגדרי במקצועות הטכנולוגיים היא להגביר את החשיפה למקצועות הללו לנערות עוד בזמן התיכון, לקראת השירות הצבאי ולקראת הלימודים האקדמיים.

חשוב לי לציין שבשנה האחרונה נחשפתי לפעילויות מרובות הפועלות למען גישור על הפערים בין גברים ונשים בתעשייה, בהם תכנית המנטורינג Woman 2 Woman וארגון SheCodes, שמאפשר קורסי לימוד חינמיים לנשים בשפות קוד שונות, יחד עם סיוע בהשמת נשים בחברות היי-טק ישראליות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לאורך השנים האחרונות עבדתי בצוותים טכנולוגיים שרובם המוחלט היה גברים. בכלל התפקידים הללו ידענו לעבוד בעבודת צוות שוויונית ובכבוד הדדי, סביב האהבה למקצוע והאמונה שכל אחד, בין אם הוא גבר או היא אישה, יכול לתרום ולהיות מקצוען בכל משימה ומשימה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים