Nokia X7: "הגרסה המזרח אסייתית של Nokia 8.1"

מי שאוהב את המכשירים הנוכחיים של נוקיה, יאהב מאוד גם אותו ● הוא מגיע עם ממשק אנגלית-סינית בלבד, אבל ניתן לפתור את הבעיה ● ומחירו עומד כעת על כ-1,100 שקלים בלבד ● צבי קצבורג בחן מקרוב את Nokia X7

Nokia X7. צילום: יח"צ

בכנס הסלולר הקרוב אמורה HMD Global להשיק את Nokia 9 PureView. כפי שכבר חשפנו כאן באנשים ומחשבים, מדובר במכשיר שאמור להיות פורץ דרך כיוון שהוא אמור להציע לא פחות מחמש מצלמות מאחור. זה אמור להיות אחד ממכשירי הדגל הראשונים של החברה תחת המותג הוותיק נוקיה, הראשון שיציע תחרות הולמת למכשירי הצמרת של השוק.

אבל בינתיים, עד שהמכשיר המדובר יגיע לשוק בפועל, ממשיך המותג המוביל מפעם לבצע צעדים קטנים ומדויקים עם מכשירים שנועדו לכבוש קודם כל את שוק הביניים.

זה בא לידי ביטוי גם ב-Nokia X7, הגרסה המזרח אסייתית של Nokia 8.1 כפי שזכה המכשיר להיקרא בעיקר באירופה, כולל בישראל. כך, לדוגמה, החברה ממשיכה גם בו לשמור על אותו קו עיצוב סולידי שמוכר כל כך ממכשיריה השונים, כולל ה-Nokia X6 שסקרנו כאן. אמנם מדובר באיכות בנייה טובה מאוד, עם גימור מבריק מאחור ועם פס מתכתי עוטף שמקנה יוקרתיות משהו, אבל עדיין זהו מכשיר שמבוסס על פלסטיק ולא על מתכת – ולפחות הוא קל משקל יחסית.

הצעד שעושה HMD במכשיר הזה הוא לכיוון החלק העליון של שוק הביניים. במה זה בא לידי ביטוי? בכך שהיא בחרה לשלב בטלפון את המערכת על שבב Snapdragon 710 של קוואלקום, שהיא החזקה ביותר שמציעה נכון להיום יצרנית השבבים למכשירים שנמצאים דרגה אחת מתחת לצמרת. זו מערכת מודרנית יחסית, שמיוצרת בליתוגרפיה של 10 ננו-מטר, ומציעה 8 ליבות במהירות מרבית של 2.2 גיגה-הרץ וכן שבב גרפי יחסית חזק בדמות Adreno 616.

רזולוציית +FHD טובה וחלקה

המכשיר שהגיע לבדיקה כלל גם כמות נאה של זיכרון – 6 גיגה-בייט זיכרון עבודה ו-128 גיגה-בייט זיכרון אחסון מובנה עם אפשרות הרחבה בעוד 400 גיגה-בייט, לכל היותר באמצעות כרטיס זיכרון חיצוני.

המספרים הללו באו לידי ביטוי היטב במבחני הביצועים השונים ששמו אותו גבוה מאוד ברשימת המכשירים המיועדים לשוק הביניים הנוכחי, עם ציונים כמו 169,914 נקודות ב-Antutu, ציון של 5,852 נקודות במבחן ריבוי הליבות של GeekBench ועוד. גם במבחנים ששמו במרכז את השבב הגרפי קיבל ה-X7 תוצאות יפות, כולל 6,828 נקודות במבחן ה-Compute של GeekBench.

גם במבחן הסוללה הקבוע שלנו הוא לא אכזב. הוא מגיע עם סוללה של 3,700mAh שאפשר לומר עליה שהיא 'תקנית' במונחים של ימינו, וזה הוביל לכך שהוא סיים את המבחן שלנו לאחר 8:30 שעות, שזה בסדר גמור ואף למעלה מכך.

עוד דבר שבולט במכשיר הזה, תרתי משמע, הוא צמד המצלמות הממוקמות מאחור שמבוססות על עדשות של צייס עם חיישנים של 12 ו-13 מגה-פיקסל. הבחירה בעדשות שמגיעות מבית היוצר של היצרנית הידועה, ששיתוף הפעולה שלה עם נוקיה כבר רב שנים, מוביל בהחלט לתוצאות צילום יפות מאוד גם בתנאי תאורה פחות טובים, ואפילו בלילה – יש אמנם גרעיניות, אבל יחד עם אפליקציית הצילום המוצלחת אפשר בהחלט ליהנות מהצילומים שמשיג המכשיר, במיוחד בצילומי בוקה מקרוב. אפשר לציין גם את מצב הצילום בהילוך איטי ובהילוך מהיר שבהחלט יכולים לספק הרבה מאוד רגעים של הנאה למשתמשים.

המסך בגודל 6.18 אינץ' מציע רזולוציית+FHD טובה וחלקה, אבל למעלה יש מגרעת יחסית גדולה שמכילה בין השאר את מצלמת הסלפי עם חיישן בגודל 20 מגה-פיקסל. לפחות בהגדרות אפשר במכשיר המסוים הזה לבחור 'להסתיר' את המגרעת על ידי צביעת השטח מצידי המגרעת בשחור, אבל היא שם, ואפשר להסס לפני שאומרים שזה מכשיר עם מסך קדמי 'נקי'.
X7 מגיע עם אנדרואיד 8.1 אבל כבר בהפעלה הראשונית הוא מתעדכן, בדיוק כמו שקרה עם ה-X6, לגרסה 9 המעודכנת של מערכת ההפעלה מבית גוגל.

אבל כאן גם התגלתה הבעיה הקטנה שלנו עם המכשיר. להבדיל מרוב המכשירים של החברה, X7 מגיע עם אנדרואיד 'רגיל' ולא עם גרסת ה-One הנקייה. זה אומר, בפרקטיקה, שזה מכשיר שמגיע עם ממשק אנגלית/סינית בלבד, ועם הרבה אפליקציות, כן, סיניות. עם זאת, אפשר בקלות להתקין את Google Play, להתקין לאחר מכן כל אפליקציה שרוצים – כולל מקלדת שתומכת בעברית – ולאחר מכן להסיר את כל האפליקציות שמגיעות עם המכשיר כך שבסופו של דבר מעבר לכך שהממשק הוא באנגלית, אין כל בעיה לעבוד עם המכשיר – גם אם מדי פעם נתקלים בקצת סינית שאפשר פשוט להתעלם ממנה.

המכשיר הגיע לבדיקה מ-GearBest, ובגרסת ה-4/64 גיגה-בייט מחירו עומד כעת על כ-1,100 שקלים בלבד. מי שאוהב את המכשירים הנוכחיים של נוקיה, יאהב מאוד גם את זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים