מיקרוסופט תשקיע חצי מיליארד דולר בדיור בר השגה בסיאטל וסביבתה

הענקית מבצעת את ההשקעה בסיאטל, לצורך אספקת פתרון לבעיה שגם היא יצרה, יחד עם עוד חברות ענקיות אחרות - עלייה מטורפת במחירי הדיור במקומות שבהם החברות פועלות ● סאטיה נדאלה, מנכ"ל מיקרוסופט, אומר עם זאת שהחברה לא יכולה להצליח במהלך לבדה

סיאטל. צילום: BigStock

חברות טכנולוגיה מואשמות באופן נרחב על כך שבגללן ערים שלמות הופכות ללא זמינות למגורים בעבור הציבור הרחב. אפילו בעבור חלק מהעובדים שלהן עצמן.

הענקית אמזון, ועוד תאגידים גדולים מתחומים אחרים שאינם טכנולוגיים – כמו סטארבקס למשל – סירבו בקיץ האחרון לשתף פעולה לתיקון המצב בסיאטל, ומועצת העיר הצביעה בלחצן על ביטול מיסוי שתוכנן והיה אמור לגייס 47 מיליון דולר לצורך בניית 591 יחידות דיור בר השגה בעיר.

עכשיו הודיעה מיקרוסופט כי תשקיע 500 מיליון דולר בהקמת דיור בר השגה במהלך שלוש השנים הקרובות, בסיאטל וברחבי מחוז קינג שבמדינת וושינגטון.

סיאטל חווה עלייה משמעותית במחירי השכירות ובערך הנדל"ן, ובמקביל האזור מתמודד עם מחסור בדיור. תופעות אלו נגרמות, בחלקן, בשל הביקוש והמשכורות הגבוהות שיוצרת התעשייה.

בין החודשים מאי ליוני האחרונים הפעילו אמזון, ועוד כמה גופים שמכונים "מגה תאגידים" הפועלים בעיר, לובי חזק ושכנעו את הממשל לוותר על הטלת מיסוי של 500 דולר לכל עובד, שהיה אמור לסייע במימון הקמת 1,700 יחידות חדשות של דיור בר השגה. גופים ציבוריים לקידום דיור בר השגה ולסיוע לחסרי בית במדינה, שחשו כי החברות הגדולות שבסיסן בסיאטל אחראיות חלקית לשוק הדיור החונק שלה, ראו במהלך הוספת עלבון לפגיעה.

תכנית תמיכה שתניע עוד מהלכים?

מיקרוסופט, שמשרדיה הראשיים נמצאים ברדמונד השכנה, לא הייתה אמורה להיכלל במס הגולגולת שבוטל, אבל עקב היוזמה החל דיאלוג בין מיקרוסופט לבין קבוצת Challenge Seattle – ברית שכוננו בשנת 2015 מנכ"לים של 18 מהמעסיקים הגדולים ביותר באזור שיחד, לפי הגדרתם, "לוקחים על עצמנו את האתגר להבטיח שאזור סיאטל הגדול ימשיך לשגשג כאחד האזורים התוססים , החדשניים והתחרותיים ביותר בעולם.

השיחות של החברה עם Challenge Seattle, שהתקיימו בקיץ האחרון ושעדיין באיבן, עסקו בעיקר בשאלה איך לצמצם את הפערים בין מחיר סביר לדיור לבין המצב הקיים ברחבי האזור כעת. 500 מיליון הדולר שהחליטה מיקרוסופט להרים לצורך הפרויקט יועברו מטעמה כסדרה של מענקים שמיקרוסופט מכנה "השקעות ממוקדות", ויפרסו על פני שלוש קטגוריות.

באחת, החברה תשקיע 225 מיליון דולר בכדי לעודד את בניית דיור "בינוני" – זאת אומרת כזה שמחירו זול יותר אבל לא מוזל לגמרי – על פני שש ערים ממזרח לסיאטל. בחלק השני של התכנית, מיקרוסופט תשקיע עוד 250 מיליון דולר בכדי לתמוך בבנייה של דיור ייעודי לבעלי הכנסה נמוכה ברחבי מחוז קינג. יתר 25 מיליוני הדולרים יחולקו כמענקים למאבק בתופעת חסרי הבית בסיאטל ובסביבותיה.

במסגרת הודעתה, חשפה מיקרוסופט כי מתוך החלק השלישי – 5 מיליון דולר מהמענק יוקדשו ל-Home Base – תכנית המספקת סיוע משפטי למשפחות שעומדות בפני גירוש, ועוד 5 מיליון דולר ישמשו לתמיכה בסוכנות משותפת חדשה שתוקם בין סיאטל ומחוז קינג, בכדי להתמודד עם תופעת ההומלסים.

במקום להשתמש בכסף לבניית דיור בלבד – שמיקרוסופט מקווה שיתורגם לכ-1,000 יחידות חדשות במחיר סביר – טוענת הענקית כי השקעותיה המחולקות עשויות למנף את הפיתוח של "עשרות אלפי" יחידות חדשות נוספות.

מיקרוסופט. צילום: BigStock

מיקרוסופט. צילום: BigStock

האם החברה עושה הכל רק למען דיור זמין לעובדיה?

מדובר בהענקה הפילנתרופית הגדולה ביותר של מיקרוסופט עד כה, אבל לפי התקשורת ייתכן כי מניעיה של החברה אינם אלטרואיסטיים לחלוטין.

הניו יורק טיימס ציין כי הענקית נמצאת בתהליך של שיפוץ הקמפוס בן 500 הדונם שלה ברדמונד. תמיכה בדיור המוזל באזור היא גם על תקן סיוע מבורך לתושבים בעלי ההכנסה הנמוכה, אך גם תספק פתרון לטווח ארוך לעובדים שעתידים להצטרף לחברה המתרחבת בקמפוס המחודש.

נשיא מיקרוסופט, בראד סמית' ומנכ"ל החברה, סאטיה נדאלה, הודו כי הם מודאגים מכך שעובדיהם לא יוכלו להרשות לעצמם דיור באזור שבו המחירים מרקיעים שחקים, כך לפי הטיימס.

"זוהי בעיה גדולה", כתבו סמית' וסמנכ"לית הכספים, איימי הוד, בפוסט שפרסמו בבלוג החברה, והוסיפו ש"זו בעיה שממשיכה להחמיר. זה דורש מאמץ רב וממושך על ידי האזור כולו בכדי להגיע לפתרון. במיקרוסופט אנו מחויבים לעשות את החלק שלנו, בכדי להתניע פתרונות חדשים למשבר הזה". נדאלה הוסיף והבהיר כי החברה שבנהגתו לא יכולה להצליח במהלך לבדה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תמיר

    add insult to the injury זה לא הוספת עלבון לפגיעה אלא הוספת חטא על פשע

אירועים קרובים