סין: קטינים נדבקו ב-HIV מגברים שפגשו באפליקציית היכרויות ללהט"ב

Blued - אפליקציית היכרויות מהגדולות בעולם ללהט"בים, שמקורה בסין - הפסיקה רישום משתמשים חדשים לנוכח חשדות שקטינים נדבקו בנגיף שגורם לאיידס בשל קיום יחסי מין לא מוגנים עם גברים שהכירו דרכה

הכריות בין גברים - הכניסה לקטינים אסורה, ומסוכנת. אילוסטרציה: BigStock

אפליקציית ההיכרויות הסינית Blued, שמשרתת את קהילת הלהט"ב המקומית ונחשבת לאחת הגדולות בעולם מסוגה, עצרה רישום משתמשים חדשים ביום א', לאחר דיווחים בתקשורת שקטינים שיצאו לדייטים שהכירו דרכה נדבקו ב-HIV – נגיף שגורם בהיעדר טיפול, ולאחר שנים ממועד ההדבקה בו, למחלת האיידס.

בסין יש סצנת להט"ב תוססת שבה פעילים הומואים, לסביות, טרנסג'נדרים, פאנסקסואלים וקווירים רבים, וזאת למרות העמדות השמרניות הרווחות בחברה ובמדינה העצומה, וכן על אף הממשל הידוע כקומוניסטי וככזה שמתערב בחייהם הפרטיים של האזרחים. כמו בכל העולם, גם חברי קהילה רבים בסין משתמשים בשירות האונליין שמספקת אפליקציית Blued לצורך הכרויות, ול-Blued, שהושקה בשנת 2010, יש מעל 40 מיליון משתמשים רשומים.

לפי פרסום של המגזין הפיננסי הסיני Caixin, שערך לטענתו מחקר אקדמי, גם בני נוער רבים לוקחים חלק בפעילות שבאפליקציה וחלקם אפילו קטינים. המגזין טען באחרונה כי המחקר שלו חשף שקטינים שקיימו יחסי מין לא מוגנים בדייטים שהחלו ב-Blued נדבקו ב-HIV, ועורר מהומה רבה. בעקבות הפרסום הסכימה Blued להשיק "ביקורת תוכן מקיפה ורגולציה" על השירות שלה, בכדי לאתר משתמשים צעירים שמתחזים למבוגרים בפלטפורמה ולעצור זאת.

בדף שלה ב-Weibo – הרשת החברתית הסינית המקבילה לפייסבוק – פרסמה אפליקציית ההיכרויות הצהרה שאומרת כי "Blued תמיד אוסרת על בני נוער מלהתחבר ולהשתמש באפליקציה". החברה שמאחורי האפליקציה, שפועלת מבייג'ינג, גם הסבירה כי מאז השנה שעברה היא עושה שימוש ביכולות בינה מלאכותית בכדי להרחיק תוכן פורנוגרפי מהפלטפורמה, והודיעה כעת שתשקיע מאמצים מוגברים בפעולה למניעת איידס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים