נחנך מרכז ליזמות בקריית ים – בהשקעה של 2.2 מיליון שקלים

המרכז יאפשר לתושבי העיר ליזום, לתכנן ולממש רעיונות באמצעים טכנולוגיים חדשניים, ויכלול תכניות לתלמידים ● הוא מצטרף למרכזים הקיימים בירושלים ובמעלה אדומים, ולנוספים שנמצאים בהקמה בנתיבות, אלקנה ושכונת גילה

טקס גזירת הסרט במרכז החדשנות בקריית ים. מימין: ראש עיריית קריית ים, דוד אבן צור; השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל; ומנכ"ל המשרד לשוויון חברתי, אבי כהן. צילום: דוברות המשרד

עיריית קריית ים חנכה בסוף השבוע מרכז יזמות קהילתי, שנועד לאפשר לתושבי העיר ליזום, לתכנן ולממש רעיונות באמצעים טכנולוגיים חדשניים. המרכז הוקם בסיוע המשרד לשוויון חברתי והחברה למתנ"סים והתקציב שהוקצה לו הוא 2.2 מיליון שקלים, לשלוש שנים.

במרכז תוקם חוות מחשבים לפיתוח תוכנה ויהיו בו גם מדפסות תלת ממד, מכונת חיתוך בלייזר, ציוד רובוטיקה ועוד. בפעילות ישולבו תלמידים – החל מהגן ועד לתיכון. זאת, במסגרת שילוב של הוראה מקוונת ושימוש בכלים טכנולוגיים כחלק משמעותי בתהליך הלמידה.

מדובר באחד ממרכזי יזמות וחדשנות קהילתיים שהוקמו באחרונה ומצטרף למרכזים דומים, שכבר קיימים בירושלים ובמעלה אדומים. מרכזים נוספים – בנתיבות, אלקנה ושכונת גילה בירושלים – נמצאים בשלבי הקמה מתקדמים.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, אמרה בטקס חנוכת המרכז בקריית ים כי "בעידן הדיגיטלי יש שתי ברירות – לצעוד קדימה או להישאר מאחור, ומדינת ישראל בוחרת שוב ושוב לצעוד קדימה ולהוביל. זה מתאפשר רק כשהחברה כולה מהווה חלק מהמהפכה הדיגיטלית". היא ציינה כי "החזון של המטה הלאומי לישראל דיגיטלית (שנמצא אף הוא באחריות השרה גמליאל – י"ק) הוא לבסס את מעמדה של ישראל כמעצמה דיגיטלית, אך בה בעת לא להשאיר אף אחד מאחור".

ראש עיריית קריית ים, דוד אבן צור, אמר ש-"בזכות המרכז תיפתח בפני כל תושב בעיר האפשרות ללמידה טכנולוגית ברמה גבוהה ומקצועית, ולהגשמת חלומות. מרכז זה יהיה בית עבור כל מי שרוצה לחקור, לפתוח ולהמציא".

בין המשתתפים הנוספים בטקס היו רון פרויליך, מנכ"ל החברה למתנ"סים, ואבי כהן, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים