יו טיוב תשמור על זכויות היוצרים של הסרטונים שלכם

כלי חדש שיצרה נועד לזהות ולהתריע בפני יוצרים על העתקה של סרטונים * כרגע הכלי שוחרר רק ליוצרים עם למעלה מ-100 אלף עוקבים

12/07/2018 16:04
יוטיוב. צילום אילוסטרציה: BigStock

 

 

יו-טיוב (You Tube) השיקה בימים אלו כלי חדש שנועד לסייע ליוצרי סרטונים ברשת במאבקם לוודא כי זכויות היוצרים שלהם אינן מופרות על ידי גורמים שונים. כעת, בעזרת הכלי החדש, בכל פעם שסרטון וידאו יועלה לרשת על ידי יוצריו, הכלי יסרוק ויברר אוטומטית האם מדובר בתוכן חדש, האם הוא כבר קיים ברשת או לחילופין האם הוא דומה בתכניו לסרטונים אחרים שכבר קיימים על גביה.

בעיית העתקות הסרטונים ברשת מטרידה יוצרים רבים שחוששים כי הסרטונים שלהם משוכפלים ומופצים במלואם או בחלקם ללא ידיעתם או יכולתם לשלוט בכך עם שינויים או כפי שנוצרו במקור תחת שם אחר.

הכלי החדש, המכונה  "כלי להתאמת זכויות יוצרים" (Copyright Match tool, ישוחרר בשלב ראשון ליוצרים בעלי למעלה מ-100 אלף מנויים החל משבוע הבא. בהמשך החודשים הבאים הוא צפוי להיות זמין לשימוש יוצרים נוספים. עם זאת, יצויין כי בשלב זה הכלי יסייע בזיהוי סרטים שלמים בלבד ולא קליפים קצרים.

מי שהעלה את הסרטון ראשון לרשת הוא מי שנחשב לבעל זכויות היוצרים 

וצרים שיוכלו להשתמש בכלי יקבלו מיו-טיוב הודעה באם הופרו זכויות היוצרים של הסרטים שלהם על גבי הרשת של יו-טיוב. במידה והכלי ימצא התאמה בין סרטונים שונים, היוצרים יוכלו להחליט כיצד ברצונם לפעול: לא לנקוט כלל בצעדים כלשהם נגד המעתיקים, ליצור קשר ישירות עם האדם שהפר את זכויות היוצרים שלהם, או לפנות ליו-טיוב עצמה, בבקשה להסיר את החומר המועתק.

בנוסף, על היוצר להיות האדם הראשון שהעלה את הסרטון לרשת על מנת שייחשב כיוצרו המקורי  ובעל הזכויות על ידי יו טיוב. כך, עולה החשש כי מי שהעלה סרטון כלשהו לוימו (Vimeo) או לפייסבוק (Facebook) ויעלה את אותו סרטון ראשון ליו טיוב, הוא זה שייחשב כבעל הזכויות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים