"הגיוס יביא לשינוי משמעותי באופן פעילות החברה ובהיקפים"

כך מתייחס ישי אמיר, מנכ"ל לנדא דיגיטל פרינטינג, לגיוס הענק של החברה - בסך של 300 מיליון דולר ● אמיר שוחח עם אנשים ומחשבים בעקבות הידיעה על הסכום הנכבד בן 300 מיליון הדולרים שגייסה החברה, ושמקורו בשתי חברות גרמניות

ישי אמיר, מנכ"ל לנדא דיגיטל פרינטינג. צילום: יח"צ

בשבוע שעבר נודע כי איש העסקים בני לנדא גייס סכום של 300 מיליון דולר ללנדא דיגיטל פרינטינג (Landa Digital Printing)  – חברת הדפוס הדיגיטלי שלו – מהחברות הגרמניות Altana ו-SKion GMBH.

ההנהלה רואה בכך שלב חדש בהתפתחות החברה. בשיחה עם ישי אמיר, מנכ"ל החברה, הוא מסביר מדוע.

גייסתם 300 מיליון דולר וזה יפה, אך מדוע אתם מתארים את זה כפתיחת פרק חדש. האם הכסף לא ישמש להמשך פיתוח החברה בצורה אבולוציונית?
"אנחנו מתארים את התקופה המתחילה אחרי גיוס הכסף כפרק חדש, מפני שהמימון מאפשר לחברה להיכנס לפרק הבא שהוא אמנם אבולוציוני, אבל יש בו שינוי משמעותי באופן פעילות החברה וההיקפים. אנו בעיצומו של מעבר משלב המתמקד במחקר ופיתוח טכנולוגי לשלב המתמקד בייצור, בהתקנה ובתמיכה בשטח של מכונות הדפוס הננוגרפי מתוצרתנו אצל לקוחות רבים ברחבי העולם, וזה הפרק החדש שאותו אנו פותחים בגאווה ובהתרגשות גדולה. מדובר למעשה בתפנית בכל פעילויות החברה, אשר באמת מצריכה השקעה אדירה בתשתיות ובגיוס כוח אדם, מה שיאפשר לנו לנוע במלוא העוצמה אל הפרק החדש בתולדותינו. גיוס ההון הנוכחי נועד לתמוך במעבר החברה מהתמקדות בפיתוח מוצר, לחברה יצרנית שמוכרת ותומכת במספר גדול מאוד של לקוחות בשטח, על כל המשתמע מכך".

מה שלב ההתפתחות של המכונות שאתם מפתחים והאם כבר התחלתם למכור אותן, אם כן מתי אתם צפויים לספק אותן?
"יש לנו צבר הזמנות גדול של חצי מיליארד דולר. אנחנו מתחילים להתקין מכונות אצל לקוחות. כיום יש שתי מכונות מותקנות, אחת בישראל – בדפוס גרפיקה בצלאל ביבנה, והשנייה בגרמניה. אנחנו מקבלים פידבקים מצוינים מהלקוחות. במהלך השנה הבאה נראה עוד התקנות רבות של מכונות הדפוס הננוגרפי של לנדא אצל לקוחות ברחבי העולם".

האם Altana ו-SKion GMBH הן משקיעות פסיביות, או האם יש שיתוף פעולה טכנולוגי ביניכם? אם כן, איזה?
"שני הגופים הם משקיעים אסטרטגיים, ושותפי אמת לדרך ולחזון שלנו להוביל מהפכה בעולם הדפוס. אנחנו עובדים עם Altana ביחד למעלה משלוש שנים, והקשר הוא יוצא דופן, פורה ומפרה לשני הצדדים. כמובן שצירופה של SKion עכשיו מרגש מאוד, ואני בטוח שיתרום רבות למטרתנו המשותפת.

עם Altana קיים שיתוף פעולה באלמנטים שונים, מכיוון ש-Altana מובילה במספר תחומים שאנו פעילים בהם. החברה היא ספקית של רכיבים כימיים איכותיים, וכן ספקית ציפויים וחומרים מסוימים שאנו ולקוחותינו צורכים בתהליך הדפוס. בנוסף יש שיתוף פעולה בין Altana ו-Landa Labs. כפי שפורסם לפני כשנה, Altana רכשה את טכנולוגיית המטאלוגרפיה, טכנולוגיה חדשנית לייצור מוצרי דפוס מטאליים המחליפה הטבעה על גבי רדיד מתכת, ויש שיתוף פעולה מתמשך בנושא. חשוב להדגיש שהפיתוח הטכנולוגי של לנדא דיגיטל פרינטינג הינו עצמאי לחלוטין, ונעשה כאן, אצלנו ברחובות".

מה אתה יכול לספר לי על השוק בו אתם פועלים, מה היקפו הכספי, קצב צמיחה וכדומה. מה חלקכם בשוק זה – לאיזה נתח שוק אתם מצפים?
"שוק הדפוס הוא אחד הגדולים בעולם, ונאמד בסדר גודל של כטריליון דולר בשנה. למרות תדמית של ירידה וצמצום בהיקפי הדפוס בעולם, אנו למעשה רואים שינוי והתאמה לצרכים החדשים של הלקוחות ולטכנולוגיות הקיימות סביבנו כגון האינטרנט. אנחנו מתמקדים בארבעה תחומים מרכזיים מתוך כלל השוק: הדפסת אריזות, שמחולק פנימית בין אריזות קרטון קשיחות, אריזות גמישות, דפוס מסחרי, והוצאה לאור. מתוך כלל השוק, שהיקפו כ-40 מיליארד דולר בשנה, הפלח הרלוונטי והצומח ביותר הוא שוק הדפוס הדיגיטלי, אשר ממשיך לדחוק בדפוס הקונבנציונלי. כאן בעצם באה לנדא דיגיטל פרינטינג לשנות את חוקי המשחק: להציע לשוק מכונת דפוס דיגיטלית, אשר מסוגלת להחליף לחלוטין את מכונות הדפוס המסורתיות מבחינת גודל הפורמט, המהירות והאיכות, בשילוב עם כל היתרונות והגמישות של הדפוס הדיגיטלי. הפתרון שאנחנו מציגים ללקוחותינו ישנה את שוק הדפוס לחלוטין ויהווה מהפכה דיגיטלית של ממש. אני לא אציין כרגע את נתח השוק שאנו מצפים לו. כן אציין שהיקף הגיוס שלנו וצבר הזמנות של חצי מיליארד דולר, מעידים על כוונותינו".

מכונת הדפוס הננו-גרפית של לנדא דיגיטל פרינטינג. צילום: יח"צ

מכונת הדפוס הננו-גרפית של לנדא דיגיטל פרינטינג. צילום: יח"צ

כמה אנשים אתם מעסיקים בישראל? האם אתם עומדים לגייס עובדים נוספים – ובאילו תחומים? האם יש לכם כאן רק מרכזי פיתוח או גם מרכזי ייצור?
"לנדא דיגיטל פרינטנג מעסיקה כ-450 עובדים, ומתוכם מעל 400 בישראל. אני מאוד גאה לומר כי כל הפיתוח נעשה בארץ, וכך גם כל הייצור, הן של המכונות, הדיו הננוגרפי, והן של כל המוצרים המתכלים הנלווים. כל הפיתוח והייצור מתבצעים באתרים שלנו ברחובות. גם ההנהלה כולה יושבת בישראל, וכן התפעול, הפיתוח והשיווק.

אנחנו מגייסים כרגע עשרות רבות של עובדים בכל התחומים: אנשי מו"פ מכל הדיסציפלינות, כגון תוכנה, חומרה, אלקטרוניקה, פיזיקאים, כימאים, אלגוריתמאים ועוד. וכמובן שעם הגידול בהיקף המכירות ומספר המכונות המותקנות אצל לקוחות, אנו מגייסים אנשי שירות ותמיכה בלקוחות, ואנשים טכניים שתומכים בייצור".

האם תוכל להרחיב את הדיבור על Landa Labs?
"Landa Labs זה גוף פיתוח שנמצא בתוך קבוצת לנדא ברחובות. הוא מונה כ-250 עובדים, וכולל מעבדות חדשנות בתחומים שונים ומגוונים, לצורך מו"פ מתוך גישה מסחרית. ב-Landa Labs מפתחים טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך, שתהיה להן השפעה מסחרית על אותם שווקים שבהם הם פועלים. חלק מהפיתוחים בשלים לכדי חברות של ממש, הנבנות בישראל, וחלק מהפיתוחים נמכרים לחברות מובילות בעולם. במעבדות לנדא מפתחים בין היתר טכנולוגיית צבעי שיער, שנמכרה לקונצרן לוריאל (L’OREAL), טכנולוגיית צבעים מיוחדים למכוניות המכילים ננו פיגמנטים, שפותחה במעבדות ומפותחת בשיתוף פעולה עם קונצרן הצבעים והכימיה הגדול בעולם BASF, טכנולוגיית המטאלוגרפיה שציינתי קודם ונמכרה ל-Altana ב-2017. יש לנו פעילויות פיתוח של תאים סולאריים, פיתוח וייצור יהלומי מעבדה ברמה גבוהה (אבני חן), ועוד פרויקטים פורצי דרך שלא ניתן לדבר עליהם".

איך אתה רואה את ענף ההיי-טק בישראל בתקופה זו, מההיבט הכספי והפיתוח הטכנולוגי?
"מרגש לראות שההיי-טק בישראל פורח וגדל בצורה פנטסטית, ולראות חדשנות פורצת בכל התחומים. כמי שהיה בארה"ב במשך שנים וחזר לארץ, האמונה שלי היא שלא רק הפיתוח הטכנולוגי והייצור צריכים להיות בארץ, אלא גם הניהול וההובלה השיווקית. כיום קיים פער, ולא הרבה חברות יודעות ויכולות לעבור לשלב הזה של פעילות תוך עצמאות ושליטה בקבלת החלטות. בפועל, הרבה מההחלטות על איזה טכנולוגיות ומוצרים יפותחו בארץ, מתקבלות בחו"ל ומוכתבות למרכזי פיתוח בישראל. הייתי שמח לראות הרבה מהחלטות אלה נעשות באופן עצמאי בארץ. ברור שצריך לעבור את מחסום הגדילה ומחסום המימון – כמו אצלנו, אך לא רק זה. אני מצפה שרבים שזכו בידע וניסיון זה, יחזרו כמוני לארץ, וירתמו את הניסיון שצברו בכדי לגדל כאן חברות עצמאיות וללמד ישראלים לעשות זאת בבית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים