"המענה לחורים השחורים בסייבר – כוח אדם מקצועי"

כך אמר דורון אמיר, מנכ''ל פלקסיוו, שלקח חלק במפגש פורום סייבר ואבטחת מידע CSC של אנשים ומחשבים ● אמיר הוסיף ואמר ש"צריך לכוון את כוח האדם שקיים בארגון, ולא רק להסתמך על הטאלנט המגיע מ-8200"

דורון אמיר, טכנולוג סייבר ובכיר בענף ההיי-טק. צילום: יח"צ

"בסייבר, כמו באסטרונומיה, יש חורים שחורים. לכן, ארגונים חייבים כוח אדם מוכשר בסייבר, שיודע לתפקד בזמן אמת אל מול בעיות ההווה. אי אפשר לדבר כל היום על לוויינים, בזמן שיש בסייבר בעיות פשוטות – מצלמת אבטחה, מעלית, חשבונות פייסבוק (Facebook) וג'ימייל (Gmail), לרבות חברו הטוב של האדם – הטלפון החכם", כך אמר דורון אמיר, מנכ"ל פלקסיוו (Plexivo).

אמיר דיבר במפגש פורום סייבר ואבטחת מידע CSC של אנשים ומחשבים. המפגש נערך אתמול (ב') ב-Yes Planet בראשון לציון, והנחה אותו גיא מזרחי, סגן נשיא לסייבר ב-Rayzone Group.

לדברי אמיר, "לכל אחד יש הגדרה לסייבר: אין להתחכם ולהסביר שזאת ההגדרה הכללית ביותר לכל מה שעושה בעיות, או כל מה שלא בשליטתכם. מטוס לא ממריא – זה סייבר, יש פקקים בבוקר – זה סייבר, הילדים הרסו לי את האייפון – זה סייבר".

"בשבוע שעבר", אמר אמיר, "פגשתי איש סייבר מדהים, ישראל גרימברג, מ-TEAM 8. הוא הסביר בחיוך שסייבר זה כמו רפואה: אתה לא רוצה שהאורתופד יחליף את מנתח המוח. לפי המצב העולמי בסייבר, זה יותר דומה לכך שאם אין מנתח מוח בסביבה ואתה חייב עכשיו טיפול – אז גם אורתופד יכול לעזור, כי הוא עדיף על המוסכניק. גאוני סייבר הם אגדות, וכל הכבוד להם, אבל אין הרבה כאלה. לכל ארגון יש מקסימום אחד כזה – ופלא שהוא עדיין לא עשה רילוקיישן. לכן, צריך לכוון את כוח האדם שקיים בארגון, ולא רק להסתמך על הטאלנט המגיע מ-8200".

"תם עידן התמימות – מנכ"לים מבינים את אחריותם"

אמיר הציג את תבנית העזר לשימוש ארגונים, הנמצאת באתר מערך הסייבר הלאומי, וציין כמה מהנושאים לטיפול שם, ביניהם אחריות הנהלה, מניעת הנוזקה, הגנה על המידע וסעיף משאבי אנוש. לדבריו, "עד הופעת מארק צוקרברג בקונגרס, אחריות ההנהלה לא הייתה ברורה. כעת, תם עידן התמימות, ומנכ"לים מבינים את אחריותם".

אמיר ציטט את ג'יני רומטי, מנכ"לית יבמ (IBM), שאמרה כי פשעי הסייבר הם האויב האמיתי של הארגון, וכי עלותם עמדה ב-2014 על 400 מיליארד דולרים, ב-2017 על 600 מיליארד, והיא תגדל ותעמוד עד 2019 על שני טריליון דולרים. "חבר הנהלה יקר", אמר, "אתה צריך להבין את ההשלכות של איומי הסייבר על המודל העסקי ועל הארגון. עליך להיות מנהיג, היודע להוביל את הארגון למקום בטוח יותר. הפתרון רק מנהיגות – רק מנהיגות יכולה להפחית את כמות אירועי אבטחת המידע".

"מחקר נוסף", סיים וסיפר אמיר, "קובע כי עד שנת 2021 יהיו חסרים בעולם 3.5 מיליון מקצועני סייבר. פלקסיוו משלבת בין סייבר, מישחוק (גיימינג) ו-IoT. אנחנו מפתחים פלטפורמה שתקדם את תחום התעסוקה בסייבר, על ידי מתן כלים ייחודיים לאימון, שיתוף והכשרה. מעבדת המחקר והפיתוח שלנו היא חלק אינטגרלי מהפלטפורמה. החזון של החברה הוא להקנות ידע והכשרה באופן חינוכי וערכי, המוגש בצורה מעניינת, מקצועית ומאתגרת – ובכך לקדם את תעסוקת הסייבר, יחד עם עידוד הנושא של האקינג אתי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים