קוואלקום תסייע לפייסבוק לפתח את ה-Wi-Fi שלה

שתי החברות פועלות יחד במטרה לספק שירותים אלחוטיים עם כיסוי מהיר ואמין יותר באזורים אורבניים צפופים ● במיזם המשותף תספק קוואלקום את השבבים המתאימים לטכנולוגיה, שישולבו בנתבים ויאיצו את הקישוריות של הענקית ממאנלו פארק

יביאו קישוריות למקומות נידחים. קוואלקום ופייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

שיתוף פעולה בין קוואלקום (Qualcomm) ופייסבוק (Facebook) לפיתוח טכנולוגיית ה-Wi-Fi טראגרף (Terragraph) של הרשת החברתית הוכרז אתמול על ידי שתי החברות, במטרה להקל על הרשתות העירונית הצפופות.

פייסבוק הסכימה להשתמש בטכנולוגיית 60 גה"ץ של קוואלקום, ושתי החברות יעבדו עם שותפים נוספים – כמו מפעילות תקשורת ויצרניות – לצורך פריסת המערכת. המטרה, לפי ההודעה, היא להכין את הפתרון האלחוטי המלא לצורך ניסוי עד אמצע 2019. במיזם המשותף, קוואלקום תספק את השבבים המתאימים לטכנולוגיה, שישולבו בנתבים ויאיצו את הקישוריות.

"באמצעות טראגרף, המטרה שלנו היא לאפשר לאנשים המתגוררים באזורים אורבניים קישוריות באיכות גבוהה, כדי לסייע ביצירת הזדמנויות חדשות ובחיזוק קהילות", אמר יאל מגוויר, סגן נשיא לקישוריות בפייסבוק.

החברות לא ציינו בהודעה את האזורים שבהם יערכו את הניסויים הראשונים, אך דיווחים קודמים מרמזים שהם יתרחשו בסן חוזה.

פייסבוק חשפה את פיתוחי ה-WiFi שלה ב-2016, במטרה ליצור שירותים אלחוטיים שיספקו כיסוי מהיר ואמין יותר באזורים אורבניים צפופים. הטכנולוגיה שלה, טראגרף, לא אמורה להחליף רשתות Wi-Fi, אלא להציע תחליף לסיבים או כבלים עד הבית או העסק, ולייתר את הצורך לחפור תעלות לכבלים במדרכות או ברחובות. המערכת תכלול פריסה של אנטנות סביב בנייני בטון, שינהלו ויפנו את אותות השידור, וגם אנטנות דומות שימוקמו בתוך הבניינים, כדי לתמוך בקליטת האותות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים