עפה על עצמה: סמסונג רשמה פטנט על טעינה אווירית אמיתית

החברה מנסה ליצור מערכת טעינה למכשירים בלי צורך בבסיס כלשהו שמחובר לחשמל, וכזו שתאפשר לבצע הטענה גם בזמן שהמכשיר נמצא בשימוש וכן בעת תזוזה בחדר

קסם! אילוסטרציה: Andrey Suslov/BigStock

רישום חדש בבסיס הנתונים של הארגון העולמי לקניין רוחני (WIPO) חושף פטנט טעינה אלחוטית אותו הגישה סמסונג (Samsung) לפני כשנתיים.

החברה, שהגישה את הבקשה לאישור בדרום קוריאה, מנסה ליצור מערכת טעינה למכשירים שתהיה אלחוטית באמת, בלי צורך בבסיס כלשהו שמחובר לחשמל, וכזו שתאפשר לבצע הטענה גם בזמן שהמכשיר נמצא בשימוש וכן בעת תזוזה בחדר.

לפי סמסונג, מדובר על מערכת של מטענים שנמצאת למעשה בקירות החדר לצורך הטענה של מכשירים שנמצאים באותו חדר. המערכת משולבת עם מחזירורים שיודעים לנתב את גלי הטעינה האלחוטית אל המכשיר, גם מסביב למכשולים, וכאמור, גם כשהוא נמצא בתנועה.

הפטנט שנרשם עדיין כללי ביותר. הרישומים אינם מכילים פרטים טכנולוגיים מלאים, וכן לא ברור מהם מהי עוצמת ההטענה שניתן לספק. בנוסף, מדובר במשהו ניסיוני שייתכן ולא יגיע בפועל לביצוע, אך הוא מראה שגם סמסונג עוסקת באחד מההיבטים המעניינים ביותר שקשורים לשימוש בטלפונים.

זהו נושא שנחשב לאחד החמים בתחום, והפתרונות הראשונים שכבר אושרו בידי ה-FCC, כמו WattUp של אנרגוס (Energous), מבצעים טעינה אלחוטית באמצעות FR ולטווח יחסית קצר, ברדיוס מוגדר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים