שולטים בהוצאות: דואר ישראל השיק כרטיס נטען רב-מטבעי

השימוש בכרטיס אינו כרוך בעמלות, וניתן להשתמש בו כמו בכל כרטיס אשראי בכל בתי העסק בישראל ובאירופה, כולל תחנות דלק, כמו גם באתרי הסחר האינטרנטיים

מימין לשמאל: אבי בלו, מנהל בנק הדואר; דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל; ח"כ איוב קרא, שר התקשורת; חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל. צילום: איל קרן

בנק הדואר רוצה לגדול: דואר ישראל השיק היום (ב') כרטיס נטען רב מטבעי של בנק הדואר ומאסטרקארד (MasterCard), הכולל שלושה מטבעות (שקל, יורו, ליש"ט), שאינו מצריך חשבון בנק.

במסיבת עיתונאים שערכה הבוקר החברה בתל אביב הציגו בכירי החברה את הכרטיס החדש וציינו כי השימוש בו אינו כרוך בעמלות, וניתן להשתמש בו כמו בכל כרטיס אשראי בכל בתי העסק בישראל ובאירופה, כולל תחנות דלק, כמו גם באתרי הסחר האינטרנטיים.

עלות הכרטיס היא 45 שקלים בתוקף לחמש שנים. הכרטיס החדש מצטרף לשני כרטיסים שיש כבר לבנק הדואר – אחד לשקלים והשני לדולרים.

בשונה מכרטיסים נטענים הקיימים בשוק של בנקים ישראליים, סכום ההטענה גבוה בהרבה ומגיע ל-20 אלף שקלים, וכך גם סכומי השימוש היומיים גבוהים מן הכרטיסים המתחרים: 4,400 שקלים משיכה יומית, ו-6,600 שקלים  או 1,500 יורו לשימוש יומי בכרטיס.

לסייע לאוכלוסיות החלשות

הכרטיס החדש מיועד לשימוש עבור שלושה קהלים עיקריים, לדברי בכירי דואר ישראל: לנוסעים לחו"ל, למי שמבצעים קניות אונליין ועבור כמיליון תושבי ישראל שמסורבים בפתיחת חשבון/כרטיס אשראי על-ידי הבנקים.

שר התקשורת, ח"כ איוב קרא, שהשתתף במפגש העיתונאים, ציין, כי יש בישראל כמיליון תושבים שאין להם כרטיס אשראי או חשבון בנק, "ועדיין הם צריכים ללכת לסופרמרקט ולבצע קניות".

"במסגרת 'מהפכת קרא' והורדת יוקר המחיה, אני מתכוון לפעול מול כל המשרדים כדי לסייע לאוכלוסיות החלשות ולהפוך את בנק הדואר לבנק חברתי אמתי, המסייע בחינוך פיננסי לנזקקים. הכרטיס החדש הוא הסנונית הראשונה – שמטרתו להקל עליהם".

עוד ציין קרא, כי "כיום, למרות הגידול בשימוש בכרטיסי אשראי, לא חלה ירידה בשימוש במזומן, ואני וחברי לממשלה נלחמים בתופעה, בדומה לכל הממשלות בעולם הפועלות לצמצום השימוש במזומנים".

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, אמר, כי "בנק הדואר מהווה חלק משמעותי וחשוב במרקם השירותים הרחב שחברת דואר ישראל מספקת כיום ללקוחותיה. מימוש החזון ייצר ערך משמעותי ללקוחות החברה בתחומי הסחר המקוון והקניות ברשת, תוך שילוב מגוון קהלים רחב לתוך הסביבה הגלובלית, המאפשרת את הורדת יוקר המחיה".

פתרון מושלם עבור בני המשפחה

עוד ציין גולדשטיין, כי תחום הסחר המקוון הפך בשנים האחרונות מנוע צמיחה, וכ-60% מהשימושים בכרטיסים הנטענים בבנק הדואר הם לקניות מקוונות. אחד המניעים להשקת הכרטיס, ציין, הוא מחקר שהראה כי מרבית בני הנוער קונים באינטרנט כבר מגיל 14, ומשלמים בעיקר בכרטיס האשראי של ההורים, יחד איתם או לבד.

"הכרטיס הנטען הוא הפתרון המושלם עבורם ועבור הוריהם לרכישות בטוחות ברשת, תוך שליטה בהוצאות".

אבי בלו, מנהל בנק הדואר, אמר, כי לפי מחקרים, הצפי לשימוש בכרטיסים נטענים הוא לצמיחה של פי ארבעה, מכ-900 מיליארד דולר ל-3.6 טריליארד דולר בשנת 2022.

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, אמר, כי "החזון שלנו הוא שבנק הדואר יציע מגוון שירותים בנקאיים ופיננסיים, לרבות אשראי ופיקדונות לכלל תושבי מדינת ישראל. הפכנו את בנק הדואר לחטיבה עסקית, ואנו משיקים כל הזמן מוצרים חדשים. אני מאמין שבנק הדואר יבצע בשנים הקרובות קפיצה נוספת עם הרחבת מגוון השירותים הפיננסיים, מה שיאפשר לנו להציע לכלל תושבי מדינת ישראל אלטרנטיבה מצוינת לבנקים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים