איי מרשל ינפיקו מטבע וירטואלי – בעזרת הבן של רני רהב

Neema הישראלית, שרהב הוא ראש המטה שלה, תטפל בהנפקת המטבע ובהכנת התשתיות לקראת המעבר המלא למטבע קריפטו רשמי במדינה, שצפוי בהמשך השנה

בקרוב: מטבע קריפטו - הילך חוקי באיי מרשל. צילום: BigStock

איי מרשל עומדת להיות המדינה הראשונה שתנפיק מטבע קריפטוגרפי (הנפקת ICO), והיא עושה זאת בעזרה ישראלית.

הסטארט-אפ הישראלי Neema הודיע היום (ד') כי איי מרשל תנפיק את המטבע על בסיס טכנולוגיית הבלוקצ'יין שלו. ההנפקה עתידה להתבצע עד סוף השנה, לאחר שאושרה בפרלמנט המקומי.

Neema היא חברה שהוקמה על ידי ברק בן עזר, המנכ"ל, וכראש המטה שלה משמש רועי רהב, בנו של רני רהב, קונסול הכבוד של איי מרשל בישראל. Neema היא יוצאת ההאב y-combinator, והיא תטפל בהנפקת המטבע ובהכנת התשתיות לקראת המעבר המלא למטבע קריפטו רשמי במדינה. החברה הודיעה כי בשלב הראשוני היא תבצע פריסייל ולאחר מכן את ההנפקה עצמה, שכאמור תושלם בהמשך השנה. בהמשך, היא תפרוס תשתיתית את הטכנולוגיה הדרושה – החל מחיבור אינטרנט לאיים שאינם מחוברים ועד יצירת מערכת תשלום מבוססת טביעת אצבע, שתאפשר לתושבים אבטחה מלאה ושימוש נגיש ונוח בכספם.

מימין: רועי רהב, ראש המטה של Neema; ברק בן עזר, מייסד ומנכ"ל החברה; וד"ר פיטר דיטוס, יועץ כלכלי בכיר לחברה. צילום: יח"צ

מימין: רועי רהב, ראש המטה של Neema; ברק בן עזר, מייסד ומנכ"ל החברה; וד"ר פיטר דיטוס, יועץ כלכלי בכיר לחברה. צילום: יח"צ

ב-Neema מציינים ש-"המשמעות היא שכל הקשיים שמערימים מס ההכנסה והגורמים הממשלתיים האחרים והשונים בעולם בכל הנושא של הגדרת הביטקוין ודומיו כרווח הון ולא כמטבע נעלמים לחלוטין אל מול המטבע, שהוא הראשון מסוגו בעולם שמוגדר כהילך חוקי. הסיבה שרשות המסים הישראלית הכריזה באחרונה על מטבעות קריפטוגרפיים כנכסים היא מאחר שלא הייתה עד עכשיו הכרה בהם כהילך חוקי. ההתפתחות האחרונה תחייב את רשויות המס בכל העולם לחשב מסלול מחדש".

הם ציינו כי "כך גם תיעצר התלות הכלכלית של איי מרשל בארצות הברית". יצוין כי כחלק מהסכם שנחתם ב-1983, ארצות הברית מעבירה מדי שנה כ-60 מיליון דולר לאיי מרשל – סכום שמהווה כ-60% מהתקציב השנתי שלה. המימון מארצות הברית צפוי לרדת בחצי החל מ-2023 ולכן, איי מרשל פועלת להשגת עצמאות כלכלית. מטבע הקריפטו, סבורים שם, יסייע לה בכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים