8200 ואגף התקשוב סיכלו מתקפת סייבר איראנית על ישראל

המתקפה יועדה לפגוע בגופים וארגונים פרטיים וציבוריים בישראל - נמסר בהודעת דובר צה"ל ● איראן מנסה מזה זמן לבצע תקיפות סייבר נגד גופים ישראליים ● כמו כן, 8200 מנעה פיצוץ של מטוס אוסטרלי

ככל הנראה, שוב תקיפה איראנית.

יחידה 8200, בשיתוף חטיבת ההגנה של אגף התקשוב, סיכלו מתקפת סייבר מצד איראן נגד גופים וארגונים פרטיים וציבוריים בישראל – כך מסר צה"ל אתמול (ד').

מדובר צה"ל נמסר כי הסיכול התאפשר בזכות מעקב הדוק אחר פעולות המערך האיראני וזיהוי מוקדם של ניסיונות תקיפה בישראל.

"יחידה 8200, בהובלת אגף התקשוב, פועלת באופן אקטיבי על מנת לזהות את האיום ולהביא לנטרול אפקטיבי שלו", נכתב בהודעה.

יצוין כי בעבר ניסתה איראן מספר פעמים לבצע מתקפות סייבר על גופים ישראליים. כך, למשל, ביוני 2015 פורסם בלעדית באנשים ומחשבים כי Clearsky חשפה מתקפת סייבר איראנית על גורמים בישראל ובמזרח התיכון, שבוצעה בשנה שלפני כן. בין הגורמים המותקפים היו אלופים במילואים, עובדים בחברות לייעוץ ביטחוני, חוקרי אקדמיה ישראליים, שר אוצר של מדינה באזור וגורמים רבים בערב הסעודית. הייתה זו מתקפה רב שלבית של יעדים ותשתיות מחשוב, במגוון ערוצים, בהם מחשבים וחשבונות מייל.

כשנתיים לאחר מכן גילתה אותה החברה, בשיתוף עם טרנד מיקרו (Trend Micro), מתקפת סייבר איראנית שבוצעה במשך שלוש שנים, בין היתר על גופים בישראל. הקבוצה התוקפת, CopyKittens, חדרה לעשרות חברות מסחריות וביטחוניות, וכן גופי ממשל ואקדמיה בישראל, ארצות הברית וגרמניה. בין המותקפים היו האתרים של מעריב והג'רוזלם פוסט. המתקפה בוצעה באמצעות שתילת אחת ממגוון נוזקות שפיתחה הקבוצה והשתלטות על המחשבים המותקפים.

8200 מנעה פיצוץ מטוס אוסטרלי

עוד חשף אתמול צה"ל כי 8200 סיכלה פיצוץ של מטוס אוסטרלי שתכנן ארגון דאעש. על פי ההודעה, "יחידה 8200 סיפקה מידע מודיעיני בלעדי שהביא לסיכול פיגוע אווירי של המדינה האסלאמית בשלהי 2017. שיתוף פעולה עם קהיליית המודיעין הישראלית אפשר את העברת המידע לרשויות הביטחון המקומיות וגרם למעצר הגורמים, לאחר שאלה היו במוכנות מתקדמת מאוד ולקראת הוצאת הפיגוע לפועל".

"סיכול הפיגוע הביא להצלה של עשרות רבות של חפים מפשע והמחיש את היותה של יחידה 8200 שחקן במאבק המודיעיני נגד המדינה האסלאמית", נמסר בהודעת דובר צה"ל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים