טלפון שבור: יצרניות הסלולר מתחילות לקצץ בהזמנת רכיבים

לפי דיווחים, במהלך הרבעון האחרון של 2017 קטנו ההזמנות מספקיות המשנה של שלוש מהיצרניות הגדולות בסין בכ-10%, עם צפי לירידה דומה נוספת בהזמנות הללו גם ברבעון הראשון של 2018

האם השח-רחוק מתרחק? צילום: Rost-9/BigStock

האם שוק הטלפונים החכמים מתחיל להראות סימנים של מיתון קל, או עצירה בקצב הצמיחה המהיר? לפי דיווח של האתר הסיני DigiTimes, המקושר היטב לשרשרת הייצור של שוק הטלפונים, במהלך הרבעון האחרון של 2017 קטנו ההזמנות מספקיות המשנה של שלוש מהיצרניות הגדולות בסין בכ-10% עם צפי לירידה דומה נוספת בהזמנות הללו גם ברבעון הראשון של 2018.

מדובר בהזמנות משרשרת הייצור והאספקה של וואווי (Huawei), אופו (Oppo) ו-ויוו (Vivo), כששתי הראשונות תופסות את המקום השלישי והרביעי, בהתאמה, ברשימת היצרניות המובילות בהיבט הגלובלי.

לפי הדיווח, ההערכה היא שרמת הציפיות למכירות ברבעון השליש והרביעי של 2017, שכזכור לוותה במבצעי מכירות רבים וגם תסתיים בתקופת החגים של סוף השנה, הייתה גבוהה ביותר מהביצועים בפועל עד עתה. מכיוון שכך נותרו במלאי החנויות – המקוונות והפיזיות כאחת – מלאים גדולים מהצפוי.

מה שמפתיע הוא שהמצטרפת החדשה יחסית לחמישייה הפותחת של היצרניות ברמה הגלובלית, שיאומי (Xiaomi), דווקא לא סובלת מבעיות דומות לחברותיה ברשימה. הסיבה היא ששיאומי נקטה בקווי פרסום ושיווק אגרסיביים בחודשים האחרונים שהובילו אותה למכירות ענק בהודו וגם באופן מקוון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים