קוואלקום הכריזה באופן רשמי על Snapdragon 845

לפי היצרנית, מדובר במערכת שמספקת עד פי 30% שיפור ביעילות ועד 30% בביצועים הגרפיים, וזאת גם לצד שיפור משמעותי בביצועים בהיבט של כוח העיבוד שלה לעומת הקודמת

Snapdragon

קוואלקום (Qualcomm) הכריזה באופן רשמי על Snapdragon 845, ערכת השבבים לטלפונים חכמים המובילה החדשה שלה. לפי היצרנית מדובר במערכת שמספקת עד פי 30% שיפור ביעילות ועד 30% בביצועים הגרפיים, וזאת גם לצד שיפור משמעותי בביצועים בהיבט של כוח העיבוד של המערכת על שבב החדשה לעומת הקודמת, Snapdragon 835.

המערכת החדשה מציעה מפרט חדש ומשופר לכל האורך. ליבות העיבוד Kryo 280 של Snapdraon 835 הוחלפו בליבות החדשות Kryo 385 שמובסות על תהליך ייצור מתקדם יותר של 10 ננו-מטר. החלוקה של הליבות היא לשתיים: ארבע ליבות לשימוש רגיל שמהירותן שופרה בכ-15% ל-1.8 ג'יגה-הרץ לכל היותר, וארבע ליבות לשימוש מאומץ יותר שמהירותן שופרה בכ-30% ל-2.8 ג'יגה-הרץ לכל היותר. השבב הגרפי קודם ל-Adreno 630 עם תמיכה חזקה יותר ביישומי בינה מלאכותית, מציאות מדומה ורבודה, יישומי למידת מכונה וכדומה, גם בעזרת שבב ייעודי משופר.

הכנה ראשונית לקראת שילוב רשתות 5G בעולם

גם מהירות הקישור לאינטרנט במערכת על שבב החדשה תהיה טובה יותר, כשהחברה שילבה בה את המודם Snapdragon X20 שאמור לשפר את קצב העברת הנתונים מ-1 ל-1.2 ג'יגה-ביט/לשנייה, לכל היותר, ובמידה מסוימת מדובר במעין הכנה ראשונית לקראת שילוב רשתות 5G בעולם. החיבור לאינטרנט גם אמור להיות אמין ומאובטח יותר כי לראשונה שיבצה קוולאקום יחידה שמטרתה לספק אבטחה מסוימת למכשירים כבר ברמת העיבוד.

מעבר לכך הוצגו בכנס Snapdragon Technology Summit מחשבים ראשונים שמבוססים על הפרויקט המשותף לקוואלקום ולמיקרוסופט (Microsoft) להרצת Windows 10 במחשבים שמבוססים על Snapdragon 835, עם כל היכולות של Windows 10 ועם כמה תכונות מפתח: זמני סוללה ארוכים במיוחד, מחשבים שמוכנים לחזרה לשימוש באופן כמעט מיידי בטכנולוגיה שמכונה Always On, שגם מאפשרת למחשב לקבל עדכונים מהרשת באופן רציף – בדומה מאוד למה שקורה כיום בשוק הטלפונים החכמים כשהמכשירים למעשה פעילים גם במקרה של מסך כבוי.

אסוס (Asus) הציגה מחשב נייד הפיך שנקרא NovaGo עם מסך 13.3 אינץ' ברזולוציית FHD. הוא יגיע בתצורת זיכרון של 4/64 או 8/256 ג'יגה-בייט זיכרון, עם תמיכה ב-eSIM או ב-nanoSIM ועם סוללה שאמורה להספיק ל-22 שעות של צפייה בסרטי וידיאו. החברה לא מסרה תאריך השקה בפועל, אך המחירים כבר ידועים: 55 ו-799 דולרים בהתאמה לגודל הזיכרון.

HP הציגה את Envuy x2 שיהיה זמין באביב 2018. המחשב הזה, שמחירו טרם פורסם, יגיע עם 8 ג'יגה-בייט זיכרון RAM ועם 128 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון, כשכל שאר הפרטים דומים לאלו של ה-NovaGo של אסוס, כולל זמן צפייה רציף בוידיאו של יותר מ-20 שעות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים