"הנוכחות בכנס בברצלונה שמה את ישראל על מפת החדשנות העולמית"

"ברצלונה, כמו ספרד כולה, מתעניינת בחדשנות הישראלית, והכנס והתערוכה האלה מאפשרים לחברות מהארץ להציג את הפעילות שלהן ולפתח קשרים עם חברות וערים אחרות", אמר שגריר ישראל בספרד, דניאל קוטנר

שגריר ישראל בספרד, דניאל קוטנר. צילום: פלי הנמר

"הנוכחות הישראלית בכנס ובתערוכת Smart City 2017 בברצלונה משדרת עוצמה ושמה אותנו באופן בולט על מפת החדשנות העולמית, שאנחנו מובילים אותה", כך אמר שגריר ישראל בספרד, דניאל קוטנר.

קוטנר דיבר בטקס הפתיחה הרשמי של השתתפות ישראל בכנס ובתערוכה, שנפתחו הבוקר (ג'). הטקס נערך בביתן של מכון היצוא, בהשתתפות כמה עשרות ראשי ערים ומועצות מקומיות מישראל, מנכ"לים, מנמ"רים ומקבלי החלטות. הם הגיעו במשלחת בראשותו של חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי.

לדברי קוטנר, "ברצלונה, כמו ספרד כולה, מתעניינת בחדשנות הישראלית, והכנס והתערוכה האלה מאפשרים לחברות ישראליות להציג את הפעילות שלהן ולפתח קשרים עם חברות וערים אחרות. אולם, עם זאת, אי אפשר להסכים לכך שהחדשנות בישראל מעסיקה רק 10% מכוח האדם, ויש לעשות הכל כדי שקבוצות אוכלוסייה רחבות ייהנו ממנה". השגריר ציין כי יש לישראל הזדמנויות רבות לשיתוף פעולה עם ספרד ולדבריו, הנספחות הכלכלית של השגרירות מוכנה לסייע להידוק הקשרים בכל התחומים.

גדי אריאלי, מנכ"ל מכון היצוא. צילום: פלי הנמר

גדי אריאלי, מנכ"ל מכון היצוא. צילום: פלי הנמר

"ישראל – בתנופה אדירה במה שקשור לערים חכמות"

גדי אריאלי, מנכ"ל מכון היצוא, אמר בטקס כי "ישראל נמצאת בתנופה אדירה בכל מה שקשור לערים חכמות ושיתוף הפעולה עם ישראל דיגיטלית יצר פרויקט אדיר, שלא האמנו שנגיע לכך".

מכון היצוא מארח בביתן שלו 16 חברות סטארט-אפ ישראליות, כמו גם את מטה ישראל דיגיטלית ורשויות מקומיות שמשתתפות בפרויקטים של המטה. גולת הכותרת היא האוטובוס החכם, שהובא על ידי המועצה האזורית חבל מודיעין.

לדברי אריאלי, "אנחנו נמצאים בתנופת יצוא אדירה ובקרוב נגיע להיקף יצוא של 100 מיליארד דולר".

סרג'יו ויניצקי, נציג כנס ותערוכת Smart City בישראל. צילום: פלי הנמר

סרג'יו ויניצקי, נציג כנס ותערוכת Smart City בישראל. צילום: פלי הנמר

דוברים נוספים באירוע היו חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ויצחק בורבה, יו"ר התאגידים העירוניים במרכז זה, שציין שהשרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, מחוללת מהפכה של ממש בכל מה שקשור לרשויות המקומיות. "היא עושה זאת בשקט האופייני לה ובכישרונה לחבר בין כל הגורמים, כי בסופו של דבר, מאחורי ישראל דיגיטלית והרשויות עומדים אנשים", אמר.

את הטקס הנחה סרג'יו ויניצקי, נציג כנס ותערוכת Smart City בישראל, שיזם ומארגן את ההשתתפות הישראלית באירוע זו השנה הרביעית ברציפות. "אני נרגש לראות כיצד ההשתתפות הישראלית בתערוכה הולכת וגדלה והשנה הגיעה לשיא חדש, ביחס ישיר לגידול של שטחי התערוכה השנה – עם מגמה מאוד ברורה להתרחבות בשנה הבאה", אמר ויניצקי.

הכותבים הינם שליחי אנשים ומחשבים לאירוע.

המשך הדיווחים מהאירוע – בימים הקרובים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים