אינטל מקימה בישראל מרכז מו"פ לתחום הבינה המלאכותית

מנהל המרכז יהיה אורן גרשון והוא ימוקם בקמפוסים של אינטל בחיפה וברעננה ● הוא יעסוק בהגדרה, ניהול ופיתוח של קו מוצרי הבינה המלאכותית של החברה, ובפיתוח פתרונות סיליקון בתחום זה לכלל מוצריה

מרחיבה את ההשקעה בישראל. אינטל

אינטל (Intel) הודיעה היום (ב') על הקמתו בישראל של מרכז מחקר ופיתוח חדש בתחום הבינה המלאכותית, אליו תגייס החברה עשרות מהנדסים, בין היתר אנשי מחקר בתחום הלמידה העמוקה, ואנשי פיתוח וארכיטקטי שבבים.

המרכז יזכה לשם AIPG ישראל ויעסוק בפיתוח פתרונות סיליקון (מעבדי חומרה), שיסייעו בהסקת מסקנות בתחום הלמידה העמוקה (Inference). בראשו יעמוד אורן גרשון והוא ימוקם בקמפוסים של אינטל בחיפה וברעננה. גרשון ניהל באינטל קבוצות פיתוח ותכנון אסטרטגי בתחומי הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית. לפני כן שימש בתפקיד מנהל פיתוח עסקי ותכנון אסטרטגי בסמסונג (Samsung) ישראל.

לדברי יניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל, "אנחנו מהווים כיום מרכז לפיתוחים של אינטל העולמית. בין אם מדובר ברכבים אוטונומיים, מעבדי העתיד, אינטרנט, מציאות וירטואלית, סייבר או רכבים אוטונומיים – אינטל ישראל מעורבת בכל פעילות משמעותית לאינטל, וכך גם בבינה מלאכותית".

הוא ציין כי החברה העולמית "רואה ערך בפיתוח מוצרים מגוונים בתחום הבינה המלאכותית בישראל, ולכן ממקדת את הפעילויות המרכזיות בתחומי הצמיחה כאן".

גרטי אמר עוד שאינטל מאמינה שעולם הבינה המלאכותית יחולל מהפכה בתחומים רבים. "בינה מלאכותית היא התחום החם ביותר בטכנולוגיה כיום. אם עד לפני זמן לא רב דיברו על אינטרנט של הדברים ו-Big Data, כיום ברור שלא מספיק שיהיו מכשירים מחוברים לרשת, ולא מספיק שיהיו מחשבים שמפיקים תובנות מנתונים – צריך מחשבים חכמים שידעו גם ללמד את עצמם איך לקבל החלטות נכונות ולהפיק תובנות ישימות", אמר.

"השימושים של בינה מלאכותית הם רבים ומגוונים: רכב אוטונומי לא יעלה על הכביש ללא הישענות משמעותית עליה; רחפנים שמבצעים משימות פיקוח וניטור ורובוטים שעובדים בסביבה אנושית; בוטים במערכות שונות שמסתמכים על עיבוד (הבנת) שפה טבעית (NLP); ערים חכמות; מערכות רפואיות; ניהול תשתיות ועוד", הוסיף. לדברי גרטי, "המחשוב של השנים הבאות מבוסס ברובו על מערכות שיש בהן מרכיבי בינה מלאכותית – והפיתוח המהותי למחשוב זה נעשה כעת גם בישראל".

המרכז בישראל – חלק ממהלך גלובלי של אינטל

הקמת המרכז בישראל היא חלק ממהלך שהחברה העולמית החלה לפני כמה חודשים, של הקמת קבוצת פיתוח גלובלית חדשה שתתמקד בתחום הבינה המלאכותית. הקבוצה העולמית מנוהלת על ידי נאווין ראו, מייסד משותף ומנכ"ל Nervana Systems מקליפורניה, שפיתחה חומרה ותוכנות לימוד מכונה המבוססות על רשתות נוירוניות, ונרכשה על ידי אינטל באמצע 2016. המרכז הישראלי ידווח ישירות לראו.

עוד פעילויות של אינטל בתחום שמבוצעות בישראל הן השלוחה המקומית של קבוצת ה-Advanced Analytics, שמנוהלת על ידי איתי יוגב, וקבוצת הרכבים האוטונומיים, המבוססת על רכישת הענק של מובילאיי (Mobileye). כמו כן, המרכז יפעל לצד קבוצות פיתוח בתחומי חזון המחשוב, ה-RealSense וחטיבת הספורט של אינטל.

גרשון אמר כי "AIPG ישראל הוא מרכז חדש, שמאגד גופי הנדסה ופעילות נוספת, שיגדירו ויפתחו מגוון טכנולוגיות ומוצרי חומרה ותוכנה להאצה של שימושים בלמידה עמוקה במגוון של שווקים, מתוכנה להאצה תוך שימוש במנוע הגרפי של אינטל ועד למאיצים ייעודיים בחומרה למחשוב ענן. ההחלטה של אינטל העולמית על הקמת המרכז בישראל מבוססת על ההערכה למהנדסי אינטל ישראל בכל הקשור לתחום הבינה המלאכותית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים