גוגל חוקרת התערבות רוסית אפשרית בבחירות האחרונות בארצות הברית

פריצות לוועדה הדמוקרטית, פייק ניוז, ועוד מני תעלולים לא ידועים שהיוו חלק מקמפיין הבחירות של 2016, נחשדים ככאלו שמקורם בהתערבות רוסית בפוליטיקה האמריקנית ● כעת מכריזות ענקיות הטכנולוגיה כי בכוונתן לרדת לעומק הדברים

מי נכנס לעניינים לא שלו? אילוסטרציה: Sergey Nivens/BigStock

לאחר שביום ו' האחרון מחקה טוויטר (Twitter) יותר מ-200 חשבונות רוסיים מזויפים ששימשו לצורך התערבות בבחירות לנשיאות שהתקיימו בארצות הברית ב-2016 ומוקדו באזרחי אמריקנים, כעת פוצחת גוגל (Google) בחקירה בניסיון להבין את התפקיד שייתכן כי השירותים שלה שיחקו בהתערבות הרוסית.

"גוגל מנהלת חקירה פנימית רחבה, בכדי לקבוע אם ישויות רוסיות השתמשו במודעות או בשירותים שלה בכדי לנסות לתמרן את הבוחרים לקראת הבחירות בארצות הברית", כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) בסוף השבוע האחרון.

לאחרונה הודיעה גוגל כי תשדרג את כלי האבטחה שלה בכדי להילחם במתקפות סייבר פוליטיות, וכתוצאה מלקחי בחירות 2016, הענקית תשיק "תוכנית הגנה מתקדמת" שאמורה למנוע מהגעה לפרטים אישיים של משתמשים, כמו גם למייל ולקבצים שלהם. התכנית מיועדת בתחילה למנהלי חברות, פוליטיקאים וגורמים אחרים שלהם חששות אבטחה גבוהים.

היוזמה של גוגל להדק את אמצעיה הביטחוניים באה בעקבות הפריצה למייל של מנהל הקמפיין של הילרי קלינטון, ג'ון פודסטה, ימים לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית בשנה שעברה. באותה מתקפה נפרצו גם מסדי הנתונים של הוועדה הלאומית הדמוקרטית, ה-DNC – דבר שהעלה חששות גבוהים בתחום האבטחה הקיברנטית.

"אנחנו כמובן נשתף פעולה עם החקירות", כתבה דוברת גוגל בהודעת דוא"ל. "אנחנו בודקים איך אנחנו יכולים לעזור בכל מידע רלוונטי".

גם פייסבוק מבררת וטוויטר משתפת פעולה

על רקע הדברים החלה גם פייסבוק (Facebook) לחקור כיצד סוכנים רוסיים יכלו לנצל לרעה את פלטפורמת הפרסום שלה בכדי להשפיע על קמפיין הבחירות.

ענקית הרשתות החברתיות עומדת גם בפני בחינה מחודשת של נושא החדשות המזויפות, לאחר שחשפה פרטים על הופעתן של מודעות פוליטיות רוסיות בשווי 100 אלף דולר על הפלטפורמה שלה במהלך הבחירות לנשיאות.

שלוש ענקיות הטכנולוגיה מתבקשות להעיד בפני פאנל של ועדת המודיעין של הסנאט (Senate Intelligence Committee) ב-1 בנובמבר על מנת לבחון כיצד שחקנים זרים עשו שימוש באמצעי המדיה החברתיים כדי להתערב בתהליך בחירת נשיא בארצות הברית.

עקב מחיקת 200 החשבונות, בפוסט שפרסמה טוויטר בבלוג שלה כתבה החברה כי "זהו תהליך מתמשך ואנו נמשיך לשתף פעולה עם החוקרים. טוויטר נמצאת בדיאלוג עם ועדות הקונגרס בנוגע לחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות בארצות הברית ב-2016".

החברה שיתפה עם הוועדה מודעות שפרסמו שלושה חשבונות של Russia Today – חברת טלוויזיה רב-לשונית בינלאומית בבעלותה של ממשלת רוסיה ובמימונה – ושהיו ממוקדות לשוק האמריקני בשנת 2016.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים