"תשע"ח טומנת בחובה הזדמנויות לחברות הסייבר הישראליות"

הצו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לשיפור האבטחה התשתיתית הקריטית והתקנות החדשות של האיחוד האירופי יכולות ליצור ביקוש לפתרונות סייבר כחול לבן, אמר דוד פלדמן, מנכ"ל Cybonet

דוד פלדמן, מנכ"ל Cybonet. צילום: יח"צ

איך היית מסכם את השנה בהיי-טק הישראלי?
"השנה החולפת הייתה שנת הסייבר, שבלט לצד התפתחויות נוספות בתחומי האינטליגנציה המלאכותית, הרכב האוטונומי, הבשלת האינטרנט של הדברים וטרנספורמציה דיגיטלית של כמות חסרת תקדים של חברות וענפים.

ענף הסייבר ממשיך להתרחב באופן מסיבי ככל שאנחנו מתקדמים ל-2018. התוקפים עוברים מניצול פגיעויות של תוכנה או שרתים לתקיפה באמצעות פישינג, במיוחד בתעשיות המספקות כמויות גדולות של נתונים בעלי ערך כלכלי. במקביל, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם על פקודת ניהול סייבר, שתעדיף את ההגנה על הרשתות הפדרליות ועל תעשיות קריטיות, והנחה את ראשי הרשויות ליישם את מסגרת ה-NIST (ר"ת National Institute of Standards and Technology) לשיפור האבטחה התשתיתית הקריטית. הצו הביצועי הוא לא רק הצעד הראשון לשיפור אבטחת הסייבר של תעשיות קריטיות כגון מימון, שירותי בריאות ושירותים אסטרטגיים אחרים, אלא גם צעד מהותי ליצירת מדיניות ההרתעה, שיכולה לעורר ביקוש לפתרונות סייבר ישראלים.

ב-2016 אישר האיחוד האירופי את הרפורמה החדשה להגנת מידע (GDPR), שתיכנס לתוקף בראשית 2018. האיחוד מצפה כעת מארגונים להפעיל טכנולוגיה ותהליכים כדי למנוע אירועים מקריים או מכוונים שמסכנים את 'הזמינות, השלמות, והחיסיון של נתונים אישיים – משודרים או מאוחסנים'. אי עמידה בדרישות ה-GDPR יכולה להוביל לקנסות של עד 20 מיליון יורו או 4% מההכנסה השנתית – הגבוה מביניהם. בשנה הקרובה ארגונים יידרשו להפחית את הסיכון ל-'הידרדרות רגולטורית' בחזית זו ולהשקיע הרבה יותר בסייבר. גם התפתחות זו תיצור שוק לחברות סייבר ישראליות".

את מי היית בוחר כאיש השנה בהיי-טק הישראלי?
"איש השנה בעיניי הוא גיל שוויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט (Check Point), שממשיך להוביל את חברתו לשיאים חדשים ומהווה מודל לחיקוי לכל העוסקים בניהול של חברות סייבר בישראל".

מה אתה מאחל לענף לשנה הבאה?
"אני מאחל להיי-טק הישראלי שידע למנף את מנועי הצמיחה החזקים הגלומים בו באופן שיאפשר למעגלים הרחבים ביותר האפשריים ליהנות מפירותיו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים