חיילי יחידת אופק יקיימו האקתון לשיפור חייהם של ילדים ובוגרים עם אוטיזם

ההאקתון הוא שיאו של המיזם כולו, שכלל חודשים של עבודת תכנון וחשיבה משותפת בין בוגרי יחידת אופק לבין הורים, מדריכים, מטפלים מקצועיים ואנשי צוות של אלו"ט, במטרה להגיע לרשימת הרעיונות הנבחרים שאמורים לענות על אתגרים בהם נתקלים אנשים אלו בחיי היומיום

לעשות את החיים קלים יותר. צילום: יח"צ אלו"ט

שיתוף פעולה מרתק בין חיילי ובוגרי יחידת אופק של חיל האויר לבין אלו"ט – אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם: עשרות מתנדבים מהיחידה ומעמותת הבוגרים יקיימו את ההאקתון הראשון בישראל למען אוכלוסיית האוטיסטים, במשרדי Playbuzz.

24 שעות רצופות של מרתון פיתוח אינטנסיבי צפויות להניב מגוון פתרונות טכנולוגיים שיעשו את החיים של ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי, וכן של ההורים והמטפלים – לקלים וטובים יותר, לדוגמה, משחק לתרגול סיטואציות חברתיות, לוח אינטראקטיבי דיגיטלי להצגת שגרת יום, אפליקציה למציאת חברים, ועוד.

ההאקתון, שיתקיים בימים ה'-ו', 27 ו-28 ביולי, הוא שיאו של המיזם כולו, שכלל חודשים של עבודת תכנון וחשיבה משותפת בין בוגרי יחידת אופק לבין הורים, מדריכים, מטפלים מקצועיים ואנשי צוות של אלו"ט, במטרה להגיע לרשימת הרעיונות הנבחרים.

הרעיונות שיפותחו בהאקתון אמורים לענות על אתגרים בהם נתקלים אנשי מקצוע והורים בחיי היומיום בהתנהלות הלא-פשוטה עם ילדים ובוגרים אוטיסטים, כגון:
● קושי בהבנת סיטואציות חברתיות ובבחירת תגובה מותאמת לסיטואציה.
● קושי לזכור פעולות יומיומיות פשוטות.
● בדידות, קושי בהבעת רגשות, ואתגרים רבים נוספים.

לדברי עמוס שפירא, יו"ר אלו"ט, "מרגש לראות כיצד אנשים צעירים ומוכשרים אינם שוכחים את אלה שהחיים פחות היטיבו עמם. ההתגייסות של עמותת אופקים ויחידת אופק ראויה לכל הערכה; כאזרח, כיו"ר אלו"ט וכיוצא חיל האויר בעצמי, אני גאה בפעילות זו ומודה באופן אישי לכל אחד מהמתנדבים".

לדברי ארקדי גורביץ', יו"ר עמותת בוגרי אופק, "הבוגרים נמצאים בליבו של ההיי-טק הישראלי. מיד עם הקמת העמותה החלטנו לקחת את הידע המקצועי שצברנו ולהחזיר לחברה בצורת תרומה למגזר השלישי".

"במגזר זה קיימים פערים מאוד גדולים בתחום המחשוב והטכנולוגיה לעומת המגזר העסקי, ומצד שני – יש להם אותם צרכים. לכן אנו שמחים שבחרנו באלו"ט בתור הפרויקט הקהילתי הראשון שלנו, ונהנים מהחיבור הקסום שנוצר. האתקון למטרה טובה יהפוך למסורת שנתית אצלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים