OnePlus 5: כמה שונה – ככה נהדר

יש להודות: OnePlus מוכיחה שוב כי היא יודעת לייצר מכשירים מצוינים, ו-OP5 מספיק מרתק כדי להיחשב כמכשיר עילית, גם אם הוא לא מרגש מבחינה עיצובית ● הבעיה שלו היא שהמחיר כבר לא אטרקטיבי כמו פעם - אבל הוא עדיין מספק תמורה נאה לכסף

OnePlus מדגם קודם - 5. צילום: יח"צ

מהרגע הראשון ש-OnePlus נבראה היא הצטיירה כיצרנית טלפון מעט שונה, שמציעה משהו קצת אחר.

נכון שבטלפון הראשון עיקר הרעש והמהומה הושג על ידי שימוש במערכת מכירות משונה שאפשרה ביצוע הזמנת מכשיר רק לחלק מאלו שקיבלו הזמנה מפורשת מהחברה עצמה או מחברים שרכשו את המכשיר. אבל מעבר לגימיק שווה, המכשיר הראשון של החברה שבה את לב השוק והכתבים הטכנולוגיים בעיקרם, כי הוא היה פשוט טוב, ברמה שמתקרבת למכשירי העל, אבל במחיר של שוק ביניים, ועוד החלק התחתון שלו – כלומר תמורה מצוינת לכסף.

עכשיו אנחנו כבר עם הדור הרביעי של ה-OnePlus שהושק בחודש שעבר. אמנם קוראים לו OnePlus 5, אבל בדרך דילגה החברה על ארבע מסיבות שקשורות לאמונה הסינית. עם זאת יש כאלה שאומרים שמדובר בדור החמישי בכל זאת, כי בשלהי 2016 השיקה החברה מכשיר נוסף בשם OnePlus 3T שהציג מספר שינויים קלים לעומת OnePlus 3.

כך או כך, המכשיר החדש די דומה למכשיר הקודם מבחינה חיצונית ומבחינת המראה הכללי. עם זאת, הפינות שלו מעט עגולות יותר, הגב שלו מעט מקומר ובסך הכל הוא נראה קצת עדין יותר, והוא אפילו שוקל כמה גרמים פחות. אפשר גם לציין את רצועות האנטנה שהוקטנו והוזזו ממש לקצה בגב המכשיר, וגם אם רוצים, את השדרוג במסך ההגנה ל-Gorilla Glass 5.

אבל במקביל לשינויים הקלים הללו ולשינויים בתצורה הפנימית של המכשיר, אם תרצו מתחת למכסה המנוע, כמה דברים נותרו על מקומם: מסך ה-AMOLED האופטי ברזולוציית FHD ובגודל של 5.5 אינץ' שמציע תמונה חדה וברורה, נעימה לעין עם מעט הדגשה של הצבעים החמים; מיקום זהה של הכפתורים משני הצדדים, כולל הכפתור המיוחד בצד שמאל למעלה שמאפשר לעבור בין שלושה פרופילים של שמע ושימושיות שמוגדרים מראש, כפתור שיכול להוכיח את עצמו כשימושי מאוד; וגם כפתור בית פיזי אליפטי שמכיל גם חיישן טביעות אצבע (שהתגלה כמאוד מדויק ומאוד מהיר) שמצדיו שני כפתורי מגע שלא רואים אותם אין אם בהם צורך.

מעבר לצרכים של צילומי סלפי

ויש עוד שינוי חיצוני משמעותי מאוד: ה-OnePlus 5 הוא המכשיר הראשון של החברה שמצויד, כמיטב המגמה בשוק כיום בשתי מצלמות מאחור: מצלמה הראשית מצוידת בחיישן בגודל 16 מגה-פיקסלים עם מפתח צמצם f/1.7 ומייצב תמונה אלקטרוני.

בניגוד  למכשירים אחרים, דווקא המצלמה המשנית מצוידת בחיישן גדול יותר, לא פחות מ-20 מגה-פיקסלים, עם מפתח צמצם צר יחסית של f/2.6 וללא מייצב תמונה. המצלמות הללו ביחד מספקות יכולת שניתן לקבל בדרך כלל בעט שימוש בעדשת טלפוטו עם תקריב (זום) בגודל של x2 באופן כללי, שחלק ממנו מושג באמצעות תוכנה.

התוצאות בדרך כלל מלבבות עין, בעיקר בצילומי חוץ בשעות האור, והצבעים טבעיים מאוד. למעשה אפשר לומר ש-OnePlus 5 מציע את אחת מחוויות הצילום הטובות יותר כיום בשוק, וזה במיוחד בא לידי ביטוי בעת השימוש ביכולת התקריב, וגם בעת ההחלה של אפקט ה-"בוקה" שגורם לטשטוש הרגע באופן מאוד טבעי, כך שהמיקוד בנושא הצילום מקדימה נהדר.

המצלמה מקדימה לא נשכחה, ולמעשה גם היא מפתיעה לטובה: היא מצוידת בחיישן של 16 מגה-פיקסלים עם מפתח צמצם f/2.0, וגם לא יש מייצב תמונה. מעל ומעבר לצרכים של צילומי סלפי.

והנה חדרנו פנימה. OP5 מגיע עם Snapdragon 835, המערכת על השבב הכל כך מדוברת של קוולאקום (Qualcomm) וכנראה החזקה ביותר שיש כיום בשוק, עם ארבעה ליבות עיבוד במהירות 1.9 ג'יגה-הרץ וארבע אחרות במהירות 2.45 ג'יגה-הרץ. כן משולב במערכת השבב הגרפי Adreno 540.

חגיגה אמיתית

התוצאה של השילוב הזה פשוטה מאוד: OP5 הוא המכשיר שמציע ביצועים מהטובים ביותר שיש בשוק, אם לא הטוב שבהם. בכל המבחנים הסינטטיים הוא הגיע למקום הראשון תוך שהוא שובר כל שיא שנקבע לפניו, וגם אם החברה קצת "מזייפת" מהירות לטובת המבחנים, עדיין מדובר בביצועים יוצאים מן הכלל, כולל מהבחינה הגרפית.

אם יש משהו שמעט אכזב במכשיר הזה, זה זמן העבודה. במבחן הסטנדרטי שלנו הוא הגיע ל-6:55 שעות עבודה. זה אולי לא רחוק במיוחד ממכשירים אחרים בסביבת המחיר שלו, אבל כנראה שיש השפעה להקטנת הסוללה מ-3,400 ל-3,300mAh. אבל בכל מה שקשור להטענה: חגיגה אמיתית.

כמו קודמו מציע גם OP5 תמיכה בטכנולוגיית ההטענה Dash ומגיע עם מטען תואם וכבל איכותי שמתחבר ליציאת ה-USB C של המכשיר (אין ויתור על יציאת האוזניות בגודל 3.5 מ"מ, דרך אגב). השילוב הזה הביא לכ-20% טעינה תוך 10 דקות, כ-50% טעינה תוך פחות מחצי שעה ולטעינה מלאה בשעה ו-12 דקות. מרשים ביותר מכל בחינה. ובלי להתחמם בכלל. בעצם, המכשיר לא התחמם לשנייה באופן רציני גם בעת הרצת משחקים כבדים.

בשורה התחתונה מוכיחה OnePlus שוב שהיא יודעת לייצר מכשירים מצוינים, ו-OP5 מספיק מרתק כדי להיחשב כמכשיר עילית, גם אם הוא לא מרגש מבחינה עיצובית. הבעיה שלו היא שהמחיר שלו כבר לא אטרקטיבי כמו פעם, אבל הוא עדיין מספק תמורה נאה לכסף.

אנחנו קיבלנו את המכשיר לבדיקה מ-GearBest ואם אתם מעוניינים לרכוש אותו לחצו כאן. בנוסף ראשוני הרוכשים יוכלו לקבל הנחה מיוחדת עבור קוראי אנשים ומחשבים: קופון 724oneplus לרכישת המכשיר בתצורת 6/64 ג'יגה-בייט זיכרון וקופון 717oneplus5s עבור המכשיר בתצורת 8/128 ג'יגה-בייט זיכרון. בכל מקרה הזיכרון אינו ניתן להרחבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים