המלחמה בחדשות המזויפות: גוגל מבקשת את עזרת הציבור

האם נמצאה הדרך להתמודד עם ה-Fake News והאינפורמציה השגויה שיש בגוגל? ענקית החיפוש מאמינה שחוכמת ההמונים תסייע לה במאמץ החשוב הזה

החדשות מזויפות, המלחמה בהן - אמיתית. אילוסטרציה: Zerbor/BigStock

תופעת החדשות המזויפות – ה-Fake news – ממשיכה לטרוד את שלוות ראשי חברות הרשת ומביאה את גוגל (Google) להחליט לבקש מהגולשים עזרה בתוצאות החיפוש שלה, במקום להסתמך אך ורק על האלגוריתמים שפיתחה.

אתמול (ג') הודיעה הענקית כי בכוונתה להפוך את האפשרות לספק משוב על תוצאות החיפוש שלה לפשוטה בהרבה. בעבור הגולשים פירוש הדבר הוא שאם הם יבחינו בתוצאה המוצגת בדפי תוצאות החיפוש של גוגל שלדעתם היא שגויה, מזויפת או פוגענית, מעכשיו הם יוכלו לעשות דבר מה מוחשי בקשר לכך ולא ייאלצו לקבל את הדברים כגזירת גורל.

אנשים מנסים לשחק עם המערכת

גוגל מתייחסת אל הבעיה כאל בעיית איכות. "כיום, בעולם שבו עשרות אלפי דפים מגיעים לאינטרנט בכל רגע במהלך היום, יש דרכים חדשות ש(באמצעותן) מנסים אנשים לשחק עם המערכת", כתב בן גומז, סגן נשיא להנדסה, בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של גוגל.

לדברי הענקית, כ-0.25% מהתוצאות שלה מניבות "תוכן פוגעני או מטעה בבירור". החברה לא פירטה בכמה שאילתות מדובר בפועל, אבל אתר חדשות שעוסק במנועי חיפוש, Search Engine Land, דיווח שגוגל מעריכה שב-2015 היא טיפלה בשלושה מיליארד חיפושים מדי יום. בהתאם לנתון זה, עלולים משתמשים להיתקל בעד 7.5 מיליון תוצאות מטעות ביום.

מבחר אמצעים להתמודדות עם תוכן באיכות נמוכה

הגולשים יכולים לראות את האפשרות לדווח על מידע שגוי מופיע בקטע Featured Snippets, המוכר גם כתיבות הסיכום הקטנות שמופיעות בחלק העליון או בצדי החיפושים במנוע של גוגל. בנוסף, הם יוכלו לדווח על הצעות השלמת חיפוש אוטומטיות שלתפישתם הן פוגעניות ועל הצעות שקשורות בדברי שנאה, אלימות ועוד. כמו כן, הם יוכלו לדווח כשקטעי הטקסט שמציעים את הסיכום של תוכן האתר שאותו הם מחפשים לא מדויקים, לדעתם.

גוגל עדכנה את אלגוריתם החיפוש שלה בכדי להבטיח שתוכן "באיכות נמוכה" יופיע נמוך בתוצאות החיפוש – פעולה שאמורה אף היא לצמצם את טווח ההגעה של ה-Fake News אל הגולשים. כך, למשל, מקווה החברה למנוע מקרים כמו זה שבו היא עסקה בשנה שעברה, כאשר אתר הכחשת שואה בולט הופיע בראש התוצאות למי שחיפש את השאלה "האם השואה באמת קרתה?".

על פי דוברת גוגל, סוזן קדרחה, האפשרויות החדשות לדיווח מוצעות למשתמשים החל מאתמול (ג'), וזאת על אף שאמצעי המאבק החדש נגד החדשות המזויפות נמצא בפיילוט כבר מאז אמצע דצמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים