המכונית המרחפת של מייסד גוגל מוכנה להמראה

לארי פייג' חלם עליה כבר בעבר, אבל כעת בשלו התנאים להוצאת הפרויקט אל הפועל ויש כבר אבטיפוס מוכן ושמו Kitty Hawk Flyer - מטוס קל ואישי שתוכלו לרחף בעזרתו בלי רישיון טייס

לעוף מכאן. אילוסטרציה: chagpg/BigStock

לפני כמעט שנה דיווח לארי פייג', המייסד המיתולוגי של גוגל (Google), כי השקיע יותר מ-100 מיליון דולר בסטארט-אפ למכוניות מרחפות. עכשיו ההשקעה ממריאה.

היא אולי נראית יותר כמו אופנוע ים מכונף, אבל למעשה מדובר במכונית מרחפת שאותה בנתה קיטי הוק (Kitty Hawk) – חברת סטארט-אפ המגובה על ידי פייג'. החברה חשפה את אב הטיפוס של מטוס ה'אולטרה-לייט' שלה, שיכול להמריא אנכית – כל עוד מטיסים אותו מעל מים פתוחים.

בהדגמה משותפת שנערכה אתמול (ב') באינטרנט, הוצג ה-Kitty Hawk Flyer כשהוא ממריא מעל אגם בעזרת מדחפים קטנים הממוקמים מתחת לבסיס שלו. ה-Flyer, שמחירו טרם הוכרז, צפוי לצאת למכירה עד סוף השנה, כך על פי אתר האינטרנט של החברה.

עדיין לא ברור כיצד הופכים לכאלו, אבל לחברי Kitty Hawk יהיה "מקום מועדף ברשימת ההמתנה", כמו גם הנחה של 2,000 דולרים במחירו של הגאדג'ט הגדול והייחודי. לחברים תהיה גם גישה בלעדית להדגמות ומבחני טיסה לאורך השנה הקרובה.

חברת הסטארט-אפ אומרת כי קיבלה אישור ממנהל התעופה הפדרלי האמריקני, ה-FAA (ר"ת Federal Aviation Administration) להטסת כלי הרכב ב"שטחים לא שגרתיים" וטוענת כי לקוחות לא יזדקקו לרישיון טייס בכדי להשתמש בו.

פייג' הנרגש – בקרוב נטוס בקלות

Kitty Hawk הפכה לנושא חם כאשר התגלה כי היא מגובה על ידי מייסד גוגל, ששמר על מסתורין סביב אופי קשריו עם החברה.

פייג' היה גם מעורפל לגבי מה שהצרכנים יכולים לצפות מה-Flyer, אבל הודה בפני הניו יורק טיימס (New York Times), שהיה הראשון לדווח על החדשות, כי "לכולנו היו חלומות לטוס ללא מאמץ, אני נרגש מכך שיום אחד בקרוב מאוד אוכל לעלות על Kitty Hawk Flyer לטיסה אישית קלה ומהירה".

השמיים הם הגבול

סבסטיאן טורון, מנכ"ל Kitty Hawk ובכיר לשעבר בגוגל, שהוביל את מאמצי המכונית המרחפת של החברה, תיאר את המשימה בטוויטר (Twitter) ככזו ה"משנה את העתיד של התחבורה האישית".

Kitty Hawk הקדימה בחשיפתה זו את האירוע של אובר (Uber) שיתקיים היום (ג') ושבו אמורה ענקית שיתופי הנסיעה לגלות לעולם פרטים אודות מאמציה שלה לבניית מכונית מוטסת.

בכלל, מספר חברות נמצאות כעת במירוץ לקראת המכונית המרחפת הראשונה שהשימוש בה יהפוך למציאות. בין המפתחות נכללות החברות Aeromobil ו-Terrafugia, השוקדות על בניית מכוניות מעופפות, שנראות הלכה למעשה יותר כמו מטוסים זעירים מאשר כמכוניות. במרבית המקרים כלי התעופה מסתמכים על המראה ונחיתה אנכית, או VTOL, שיאפשרו ביטול הצורך במסלול.

למרות שה-Kitty Hawk Flyer כבר מסתמנת כמוצר שיצליח להפוך מחלום למציאות, עדיין לא ברור מי מכל המפתחות תהיה זו שתממש את תקוות האדם לעוף הלכה למעשה. מה שבטוח הוא שמבחינת מאמצים בתחום – השמיים הם הגבול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים