פרופ' אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי – בין מדליקי המשואות

בדברי ההסבר לבחירה נכתב כי "פועלו פורץ הדרך בחברות מובילאיי ואורקם הביא ליצירת מקומות עבודה רבים והפך את ירושלים למרכז טכנולוגיה והיי-טק בינלאומי מוביל"

פרופ' אמנון שעשוע (משמאל) יחד עם שותפו לייסוד מובילאיי, זיו אבירם (מימין), ומנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ'. צילום: יח"צ אינטל

פרופ' אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי (MobilEye), יהיה בין 14 מדליקי המשואות בטקס שיתקיים בעוד כשבוע וחצי בהר הרצל בירושלים, שיחתום את אירועי יום הזיכרון ויפתח את חגיגות יום העצמאות. הטקס ייוחד השנה לירושלים, בסימן 50 שנים למלחמת ששת הימים.

מובילאיי, שמרכז הפיתוח שלה נמצא בהר חוצבים בבירה, נמכרה בחודש שעבר לאינטל (Intel) תמורת 15 מיליארד דולר. החברה הוקמה ב-1999 על ידי פרופ' שעשוע, המשמש כיו"ר וכסמנכ"ל הטכנולוגיות שלה, ועל ידי זיו אבירם, המכהן כמנכ"ל וכנשיא. היא עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות חכמות לרכב, ורכישתה תסייע לאינטל בפעילותה הצומחת בתחום הרכבים האוטונומיים.

בדברי ההסבר שלה לבחירה צוין כי פרופ' שעשוע, שבנוסף משמש כמרצה למדעי המחשב באוניברסיטה העברית, "משלב בין מחקר לפיתוח בעיר ירושלים. פועלו פורץ הדרך בחברות מובילאיי ואורקם, תוך שמירה על המשך פעילותן בירושלים, הביא ליצירת מקומות עבודה רבים והפך אותה למרכז טכנולוגיה והיי-טק בינלאומי מוביל".

עוד צוין בדברי ההסבר כי "מרכז ההיי-טק הירושלמי הולך ומתפתח בשנים האחרונות, ומציע פתרונות טכנולוגיים פורצי דרך". כמו כן, נכתב ש-"פרופ' שעשוע ידליק את המשואה לכבודה של האוניברסיטה העברית – המוסד האקדמי הראשון שהוקם בישראל המשלב בין מחקר ליישום".

יחד עם שעשוע ידליקו את 12 המשואות אורי מלמיליאן, לשעבר כוכב בית"ר ירושלים; הזמר יהורם גאון; הסופר אלי עמיר; פרופ' אחמד עיד, מנהל המחלקה לכירורגיה כללית בבית החולים הדסה הר הצופים; אלי מזרחי, מסעדן ולשעבר יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, שבית הקפה והמסעדות שלו הם בין מובילי התחדשות השוק והפיכתו למוקד חיי לילה; דינה סמטה, חניכה בבית חינוך לעיוורים; הרבנית חנה הנקין, מחלוצות וראשת בית המדרש לנשים נשמ"ת; יעקב (יקי) חץ, שלחם בירושלים במלחמת ששת הימים ושקיבל את פרס ביטחון ישראל על עבודתו ברפאל; מירי ארנטל, שיחד עם בעלה, חיים, הקימה את עמותת זיכרון מנחם, שמסייעת לילדים חולי סרטן; מיכאל (מייק) סטיינדהרט, פילנתרופ אמריקני שמעורב בפרויקטים רבים בישראל, והרב משה חיים (מרווין) הייר, דיקן ומייסד מרכז שמעון ויזנטל ומוזיאון הסובלנות בלוס אנג'לס – שניהם ידליקו את משואת התפוצות; וסגן דין ארגיל ורס"ן ירוס ירושלים שיגוט, שידליקו את משואת צה"ל.

יצוין כי העובדה שפרופ' שעשוע יהיה בין מדליקי המשואות פורסמה עוד בשבוע שעבר, לפני פרסום ההודעה הרשמית, אולם אז דיווח ערוץ 2 שהוא אמר שידליק את המשואה רק ביחד עם שותפו לייסוד מובילאיי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים