14 מיליון דולר יושקעו ביוזמה למאבק בחדשות מזויפות

המושג Fake News הפך לנושא חם שמטריף את הרשת ● כעת חוברים יחד מספר גורמים מובילים בתחום ליוזמה חדורת מטרה בכדי לנסות למגר סופית את המגמה המטרידה, על ידי הדרכה לשיקול דעת מושכל בכל הנוגע לצריכת חדשות אונליין

החדשות מזויפות, המלחמה בהן - אמיתית. אילוסטרציה: Zerbor/BigStock

פייסבוק (Facebook) ומוזילה (Mozilla), יחד עם מייסד Craigslist, קרייג ניומארק, מוסדות אקדמאים, מלכ"רים וארגונים אחרים, התגייסו לצורך השקת קונסורציום שגייס 14 מיליון דולר ושיקרא News Integrity Initiative – יוזמת יושרה בחדשות.

מטרתו של הארגון היא "לעזור לאנשים לקבל החלטות מושכלות על החדשות שהם קוראים ומשתפים באינטרנט".

היוזמה אמורה לספק למאבק נגד חדשות מזויפות סיוע משמעותי בדמות מזומנים ותמיכה של תעשיית ההיי-טק והאקדמיה.

"המשימה של היוזמה היא לקדם את אוריינות החדשות, להגביר את האמון בעיתונאות ברחבי העולם, וליידע טוב יותר את השיח הציבורי", כך דווח במהדורות החדשות אתמול (ב'). היוזמה תממן "מחקר יישומי ופרויקטים, ותכנס פגישות עם מומחים בתעשייה".

בין מייסדי היוזמה ניתן לציין גם את הקרן הפילנתרופית של ניומארק – Craig Newmark Philanthropic Fund, את קרן פורד (Ford Foundation), את הקרן הדמוקרטית (Democracy Fund), קרן ג'ון ס. וג'יימס ל. נייט (John S. and James L. Knight Foundation), קרן Tow Foundation AppNexus ו-Betaworks.

היוזמה תופעל כפרויקט עצמאי על ידי בית הספר לעיתונאות של אוניברסיטת CUNY.

בשאיפה לקהילות מושכלות יותר

יוזמת יושרה בחדשות מגיעה לאחר שפייסבוק השיקה בינואר את "פרויקט העיתונות" (Journalism Project) שלה, שמטרתו ליצור קשרים חזקים יותר עם התקשורת.

למרות שענקית הרשת החברתית עבדה עם אנשי תקשורת בעבר, הרשת החברתית פועלת להעלאת שיתוף הפעולה על ידי שילוב של שותפי חדשות בתהליך פיתוח המוצר שלה מלכתחילה.

"כחלק מפרויקט העיתונות של פייסבוק, אנחנו רוצים לספק לאנשים את הכלים הדרושים בכדי להבחין במידע שהם רואים באינטרנט", אמר קמפבל בראון, ראש שותפות החדשות של פייסבוק.

"שיפור אוריינות החדשות הוא דאגה עולמית, וקבוצה מגוונת זו שצוותה על ידי CUNY תפגיש יחד מומחים מרחבי העולם שיעבדו לקראת בניית קהילות מושכלות יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים