הממשל האמריקני: הפריצה לדמוקרטים – על ידי רוסיה

חוקרי אבטחת מידע ציינו כי שרתי המפלגה הדמוקרטית היו נתונים לפריצה של האקרים, המצביעה בבירור כי זו עבודת המודיעין הרוסי, כפי שהתאפיינה ממתקפות שנערכו בעבר

נטר לה טינה על הערותיה שתפש כמזלזלות. הילרי קלינטון וולדימיר פוטין. צילום: עיבוד מחשב

האקרים שפועלים בשירות המודיעין הרוסי, הם שעומדים מאחורי הפריצה לשרתי הדואר של המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, גניבת תכתובות הדואר האלקטרוני של המפלגה הדמוקרטית – והדלפתם.

ה-FBI הודיע אמש (ג') כי הוא פותח בחקירת ההדלפה.

גם במטה הבחירות של הילרי קלינטון, המועמדת לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית, הפנו אצבע מאשימה כלפי הממשל הרוסי. על פי הדמוקרטים, רוסיה מנסה לסייע לדונלד טראמפ, מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית.

20 אלף תעבורות המייל שהודלפו לוויקיליקס (Wikileaks), העלו כי המפלגה הדמוקרטית פעלה באופן אגרסיבי ובמובהק נגד המועמד שהפסיד, בסופו של דבר – ברני סנדרס. הסנטור סנדרס הגיב באומרו כי "איני מזועזע – אבל אני מאוכזב מהגילויים של ויקיליקס".

ההאשמות של הבית הלבן ושל אנשי המפלגה הדמוקרטית, בדבר זהותם הלאומית של הפורצים, קיבלו חיזוק מקצועי. חוקרי אבטחת מידע ציינו כי שרתי המפלגה הדמוקרטית היו נתונים לפריצה של האקרים המצביעה בבירור כי זו עבודת המודיעין הרוסי, כפי שהתאפיינה ממתקפות שנערכו בעבר.

אחת המתקפות שכונתה Cozy Bear, או APT 29, עשתה שימוש בטכנולוגיית spear-phishing כדי להשיג בשנה שעברה גישה לא חוקית לרשתות תקשורת ומחשבים פרטיות רבות במערב, ביניהן – בבית הלבן, במחלקת המדינה, וזו של המטות המשולבים.

קבוצה נוספת שפעלה נגד המפלגה הדמוקרטית, המכונה Fancy Bear או APT 28, ידועה כקבוצת האקרים רוסית. שתי הקבוצות לא התאמצו לטשטש את זהותן הלאומית, והותירו חתימות באותיות קיריליות. החוקרים ציינו כי ההדלפה, כמו גם מועד התזמון שלה, מצביעים על שיתוף פעולה בין ג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס, ובין ולדימיר פוטין, שליט רוסיה.

ומה אומר אדוארד סנואודן?

לדברי אדוארד סנואודן, עובד קבלן לשעבר של הסוכנות הלאומית לביטחון, ה-NSA, שהדליף על פעילותה וברח לרוסיה, "אם הרוסים פרצו לשרתי המפלגה הדמוקרטית, ה-NSA הייתה יודעת על כך".

לדבריו, "עשיתי זאת בעצמי בעבר. זו דרך נפלאה לגבות כל טענה על ריגול בינלאומי". עוד אמר, כי אם יש משהו ודאי בקשר לפריצה למשרדי המפלגה הדמוקרטית, והקשר של רוסיה אליה – הוא שהסוכנות לביטחון לאומי יודעת על כך.

אנליסטים ציינו כי בכך מרמז סנואודן של העובדה שה-NSA יודעת על כך, אך בשל שיתופי פעולה בינלאומיים שלה עם סוכנויות מקבילות לה בעולם, ובשל פעילויותיה השונות – היא אינה יכולה לחשוף את קלפיה ולהראות את מלוא המידע שברשותה. באחד מציוציו בטוויטר (Twitter) כתב סנואודן כי "על קהילת הביון האמריקנית לחדש את היחס שלה לגבי חשיפה. יכולות הגנתיות בתחום צריכות להיות ידועות לציבור".

בציוץ אחר הוסיף סנואודן כי "אם רוסיה פרצה למפלגה הדמוקרטית, יש להוקיע אותה על מעשיה". הוא אמר כי יש להצביע על קשר זה באותו האופן שבו ה-FBI הציגה את ממצאיה וייחסה את הפריצה לסוני (Sony) ב-2014 – לצפון קוריאה.

"אין ספק כי קיימת אצל ה-NSA עדות לפריצה למפלגה הדמוקרטית, ושיש להם את היכולת לערוך לפריצה ייחוס. אבל מנהל הביון הלאומי מתנגד לכך באופן מסורתי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים