מני צרפתי, VMware: "השפעת הניידות על היבטי העסק – קריטית"

לדברי צרפתי, אסטרטג פתרונות עסקיים בחברה לאזור EMEA, "ניידות עסקית היא תפיסה ארגונית, אשר נדרש שהיא תהיה מובלת על ידי דרג ההנהלה הבכיר בארגון"

מני צרפתי, אסטרטג פתרונות עסקיים, VMware לאזור EMEA. צילום: ניב קנטור

"העולם הארגוני פונה לכיוון הדיגיטל, ובתוכו יש מימד חשוב למחשוב הנייד, המובייל. השפעת הניידות על ההיבטים העסקיים של הארגון היא קריטית, הן בהיבט היעילות התפעולית, והן בהיבט יכולת התחרות בשוק דינאמי". כך אמר מני צרפתי, אסטרטג פתרונות עסקיים, VMware לאזור EMEA (ראשי  תיבות אירופה, המזה"ת ואפריקה).

צרפתי דיבר בכנס "ניידות עסקית – עדכונים והזדמנויות". את הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ערך הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה, והוא התקיים היום (ג') באולם Yes Planet בראשון לציון.

לדברי צרפתי, "המעבר של ארגונים לדיגיטל מחייב פתיחות למערכות ה-IT הפנימיות והחיצוניות – בצורה מאובטחת". הוא הסביר כי "ניידות עסקית היא תפיסה ארגונית, אשר נדרש שהיא תהיה מובלת על ידי דרג ההנהלה הבכיר בארגון". הוא הוסיף כי "לא מדובר במכשיר, או במכשירים, אלא במשתמש הארגוני ובסביבה אשר עוטפת אותו". כך, צרפתי ציטט מחקר לפיו בתוך שנה, ב-2017, "המשתמש ינהל את הממשקים שלו עם מערכות IT דרך שבעה מכשירים שונים".

"פתרונות VMware שמים את המשתמש הארגוני במרכז", אמר צרפתי. "המשתמש יוכל לגשת למערכות ה-IT הארגוניות, לאפליקציות ולמערכות החוץ-ארגוניות בצורה שקופה. כך, הוא מקבל חוויית משתמש מיטבית, לצד טיפול בהיבטי אבטחת מידע, על בסיס הרכישה שלנו את AirWatch".

החברה, אמר צרפתי, "מממשת את התפיסה אותה פיתחה, של SDE – ארגון מוגדר תוכנה. תפיסה זו מאפשרת לטפל באופן כולל בכל ההיבטים הטכנולוגיים של הארגון – מחוויית המשתמש, דרך וירטואליזציה של שכבות ה-IT השונות, שרתים, אחסון ורישות – ועד לאבטחת מידע".

"תפיסה זו, מונחית תוכנה", ציין צרפתי, "מאפשרת זמני תגובה מיידיים: ניהול מדויק של אירועי סייבר; יכולת גידול מיידית לפי הצורך; תמיכה בכל מספר של משתמשים, מבודדים ועד עשרות אלפים".

"ניידות עסקית היא ההזדמנות הגדולה ביותר לטובת ההיבטים העסקיים של ארגונים", סיכם צרפתי. "אלה אשר ישכילו לבנות אותם בתוך הארגון, גם יצליחו לעשות זאת טוב יותר מחוץ לארגון – לטובת הלקוחות שלו".

המהפכה הדיגיטלית היא חוצת ארגונים

ירון רזינסקי, מנהל מכירות אזורי לתחום הפעילות של ניידות עסקית, VMware, אמר כי "המהפכה הדיגיטלית היא חוצת ארגונים". הוא ציטט מחקר לפיו "60% מהמשתמשים בארגונים מביאים את מכשיריהם הפרטיים מהבית, ובאמצעותם צורכים יישומים עסקיים".

ירון רזינסקי, מנהל מכירות אזורי לתחום הפעילות של ניידות עסקית, VMware. צילום: ניב קנטור

ירון רזינסקי, מנהל מכירות אזורי לתחום הפעילות של ניידות עסקית, VMware. צילום: ניב קנטור

מגמה זו, ציין רזינסקי, "דורשת טיפול בכמה היבטים: יש סוגים רבים ביותר של מכשירי טלפון חכמים, יש אפליקציות רבות – עסקיות ופרטיות, נעשה שימוש באלה הארגוניות גם מהבית. האתגר של הארגון הוא לספק לעובדים שלו יכולת הנגשה של היישומים, כך שהעובד יוכל לצרוך אותם בכל עת ובכל מקום". אתגר נוסף, אמר, "הוא הצורך לתת דגש על הידידותיות של עבודת המשתמשים, בלא לפגוע ברמת אבטחת המידע הארגונית".

"בשוק יש כלים רבים המטפלים בהיבטי הפצת היישומים, ניהול המכשירים ואבטחת מידע", אמר רזינסקי, "אלא שאנו חשפנו לפני כמה חודשים פלטפורמה אחת, אשר מטפלת בכלל האתגרים. אנו יכולים לתת ללקוח במקום אחד, יכולת לנהל את כל המכשירים, את כל האפליקציות, עם יכולת לעדכונים של כלל המכשירים. זאת לצד מענה להלימה לרגולציות, כאשר הכל נעשה ממקום אחד, עם מיקוד בחוויית משתמש זהה לזו שהוא רגיל אליה כצרכן פרטי. את כל הפעילויות הללו אנו עוטפים במעטפת אבטחת מידע".

רזינסקי סיים את דבריו בסיפור לקוח, אל-על. חברת התעופה הלאומית, אמר, "טסה ל-52 יעדים, בשורותיה יש 600 טייסים ו-6,000 עובדים, שלהם אלפי מכשירים".

בטרם הפרויקט, אמר, "הטייסים והדיילים הסתובבו עם ספרים עבי כרס עם אלפי ניירות, לטובת טיפול בהיבטים שונים ונהלים, כגון בטיחות טיסה ושירות לנוסע. במסגרת הפרויקט הוטמעה פלטפורמת VMware, "אשר סיפקה זמינות של כלל הנתונים הנדרשים למשתמשים, מכל המערכות וממגוון מקורות – גם בצורה לא מקוונת, 'אופליין'. זאת, תוך דגש על הזרמת הנתונים בצורה מאובטחת".

"צוותי האוויר מסרבים לחזור לאחור, לניירות", סיכם. "בעולם עובדים רק עם מכשירי ה-iPad. זו סביבת עבודה ידידותית ויעילה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים