האו"ם: אפליקציות היכרויות מסייעות להתפרצות ה-HIV באסיה

המובייל העלה את מספר האפשרויות לסקס מזדמן - וגם את מספר הצעירים ההומואים שנדבקים בנגיף באזור אסיה-פסיפיק ● באו"ם מתכוונים לפעול יחד עם מפתחי האפליקציות כדי להילחם בתופעה

מחר: יום האיידס הבינלאומי. אילוסטרציה: BigStock

העלייה בשימוש באפליקציות היכרויות בקרב בני נוער הומואים באסיה גורמת לגידול בהידבקות בנגיף ה-HIV ביבשת – כך על פי מחקר של האו"ם, שפורסם לקראת יום האיידס הבינלאומי, שחל מחר (ג').

המחקר, שנערך על ידי יוניצ"ף ושממצאיו מפורסמים בגרדיאן (Guardian), התמקד בילדים ובני נוער בגילאים 10-19 באסיה פסיפיק, שם גרים יותר ממחצית מאוכלוסיית המתבגרים בעולם, שמונה בסך הכול 1.2 מיליארד איש. הוא נערך במשך שנתיים ונתן אישוש למה שרבים כבר יודעים: המובייל העלה את מספר האפשרויות לסקס מזדמן, כפי שלא היה מעולם.

הנתונים מראים שמספר נשאי נגיף ה-HIV ההומוסקסואלים בגילאים המדוברים באסיה-פסיפיק עומד על 220 אלף, אולם ההערכות הן כי מספרם גדול הרבה יותר. נתון עצוב נוסף מראה שפחות ממחצית מהם מטופלים. בנוסף, מספר מקרי המוות באזור זה של חולים מאיידס גדל בשנים האחרונות כמעט מדי שנה.

מגיפה כללית

יצוין כי אמנם, רבים מקרב הנשאים הם גברים המקיימים יחסי מין עם גברים אחרים, אולם גם לאוכלוסיות אחרות יש נוכחות בולטת: עובדים בתעשיית המין, מזריקי סמים וצעירים טרנסג'נדרים. כמובן שגם מקומם של הסטרייטים אינו נפקד. כמו כן, לעומת מדינות העולם השלישי, בחלקים ניכרים מהעולם המערבי שיעור ההידבקות בנגיף ה-HIV הולך ויורד.

ווינג סי-צ'ן, שמייעץ ליוניצ"ף בענייני HIV ואיידס במזרח אסיה ובאזור האוקיינוס השקט, אמר כי "הומואים צעירים רבים אומרים לנו שהם משתמשים באפליקציות היכרויות כדי לעשות סטוצים, וכתוצאה מכך מקיימים יותר יחסי מין עם יותר פרטנרים. אנחנו יודעים שהתנהגות בעלת מסוכנות שכזו מגבירה את תפוצת ה-HIV והאיידס".

לדבריו, "אנחנו משוכנעים לכן שיש קישור בין הדברים ושאנחנו צריכים לעבוד יותר מקרוב עם מפתחי האפליקציות, כדי לחלוק מידע על HIV ולהגן על הבריאות של המתבגרים".

ארגונים רבים שעוסקים בנושא, ובהם UNAIDS – זרוע האיידס של האו"ם – קובעים כי במדינות שבהן הומוסקסואליות אסורה, שיעור ההומואים שמקבלים טיפול נגד הנגיף נמוך יותר. באזור אסיה-פסיפיק קיימות עדיין 18 מדינות כאלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים