אופיר חסון, Cyber Gym: "צריך להרים את המסך על הלא נודע בעולם הסייבר"

"ארגונים צריכים ללמוד את המתקפות האפשריות, את התוקפים ואת דרכי הפעולה האפשריות שלהם, על מנת להתכונן", אמר חסון, מנכ"ל וממייסדי החברה

אופיר חסון, מנכ"ל וממייסדי Cyber Gym. צילום: פלי הנמר

"קיים צורך להרים את המסך על הלא נודע בעולם הסייבר. ארגונים צריכים ללמוד את המתקפות האפשריות, את התוקפים ואת דרכי הפעולה האפשריות שלהם, על מנת להתכונן", כך אמר אופיר חסון, מנכ"ל וממייסדי Cyber Gym.

חסון דיבר במהלך סיור שערך פורום מנהלי אבטחת המידע CISO של אנשים ומחשבים במתקני החברה בחדרה. מנחה המפגש היה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

Cyber Gym הוא מקום בו יכולים ארגונים להתאמן בהגנה מול מתקפות סייבר. מדובר באימונים בני מספר ימי עבודה, שכוללים שיעורים עיוניים וסימולציות של תרחישים שונים. החברה הוקמה בשותפות עם חברת החשמל ונמצאת בתוך מרכז ההדרכה שלה.

"מה ש-Cyber Gym עושה הוא למעשה להרים את המסך על הלא נודע שקיים בעולם הסייבר. מי שמגיע להתאמן כאן רואה את הצד ההתקפי, את 'הטנק הסייברי', ומבין איך להתמודד כשיש אירוע", אמר.

הוא דיבר על המקרה בו תקפו האקרים את שרתי סוני (SONY) ואמר כי "הם לא ידעו איך להתמודד עם המתקפה, עם הלא נודע, ופחדו. הם נכנעו, ויתרו, כי הם לא ידעו מי האויב. אם אלה היו מטוסים, טנקים וטילים – יש סבירות גבוהה שהם לא היו נכנעים. מנכ"ל סוני אמר את הדברים בפיו: נתפסנו לא מוכנים. לא היינו מוכנים לתגובת השרשרת של רשתות בתי הקולנוע, ולא ידענו מה לעשות. מנכ"ל סוני אמר שלא היה לו 'ספר בישול' להתמודדות מול סייבר, בשונה ממצבי משבר וסיכון אחרים. הם לא לקחו את הסייבר כסיכון. לשמוע את זה ממנכ"ל סוני מעביר צמרמורת בגוף, על אחת כמה וכמה בהתחשב בכך שיש אנשים בסוני שהם בעלי הסמכות אבטחת מידע. השאלה היא כמה מהם חוו אירוע סייבר, התמודדו עם טנק סייבר או מטוס סייבר, כמה מהם חוו מחשבים ננעלים בזה אחר זה, איבוד התקשורת לאינטרנט והגישה לדטה סנטר, ומחיקת אי-מיילים. כנראה שלא הרבה, אם בכלל".

חסון סיכם באמרו כי "ברוב המקרים לא מצליחים למנוע את אירוע הסייבר. לכן, צריך לדעת מה קורה כשמתחיל האירוע. אם לא נכיר את הטנקים ותחמושת הסייבר של הצד השני – נגיב לא טוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים