דורון יצחקי, הכללית: "יש לממש גיבוי Active-Active, כי מה שלא יעבוד בשוטף לא יעבוד בחירום"

בדבריו בכנס DRP לאומי פירט יצחקי, מנהל משאבי תשתיות ושירות באגף המיחשוב של שירותי בריאות כללית, את הנימוקים למימוש פתרון גיבוי בתצורה זו ● לדבריו, "הוא מאפשר שמירה על כשירות אתר ה-DRP ברמה היומיומית, זמן הדילוג לאתר הגיבוי מהיר יותר, ניתן לבצע בדרך זו תרגול של מוכנות אתר ה-DR, תוך פגיעה מינימלית בזמינות אתר האם, יש ניצול מיטבי של משאבי אתר ה-DR ביומיום השוטף ומנגד, באתר פסיבי, גם אם הדילוג נעשה באופן מוצלח, התצורה לא תהיה רלוונטית ועדכנית"

"המניע למימוש ולבניית פתרון גיבוי בתצורת Active-Active בין האתר הראשי לאתר הגיבוי בארגונים הוא ההבנה לפיה מה שלא יעבוד בשוטף לא יעבוד בחירום", כך אמר דורון יצחקי, מנהל משאבי תשתיות ושירות באגף המיחשוב של שירותי בריאות כללית.

יצחקי דיבר ב-DRP לאומי – הכנס השנתי להמשכיות ולרציפות תפקודית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים באחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים בתחום. מנחי האירוע היו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו תיאר יצחקי את שלבי התפתחות פתרונות ההמשכיות העסקית בארגונים בכלל ובכללית בפרט: גיבוי נתונים יציבים בתוך המתקן, בניית מנגנוני שרידות פנים מתקנית, גיבוי חם על בסיס שכפול מידע לאתר חיצוני, זמינות של משאבי המיחשוב במתקן הגיבוי ופעילות מלאה, באופן שוטף, של שני המתקנים.

הוא פירט את הנימוקים למימוש פתרון גיבוי בתצורת Active-Active: "מימוש פתרון שכזה לכל הרכיבים מאפשר שמירה על כשירות אתר ה-DRP ברמה היומיומית. סיבות נוספות הן שזמן הדילוג לאתר הגיבוי מהיר יותר, ניתן לבצע בדרך זו תרגול של מוכנות אתר ה-DR, תוך פגיעה מינימלית בזמינות אתר האם, יש ניצול מיטבי של משאבי אתר ה-DR ביומיום השוטף ומנגד, באתר פסיבי, גם אם הדילוג נעשה באופן מוצלח, התצורה לא תהיה רלוונטית ועדכנית".

יצחקי פרס בפני משתתפי הכנס את שלבי המימוש של תוכנית ההתאוששות מאסון בשירותי בריאות כללית: מיפוי תהליכים קריטיים והערכות סיכונים; קביעת מערכות אסטרטגיות להפעלה ב-DRP; הקמת מתקן גיבוי וחיבורו בתקשורת רחבת פס לאתר האם; מימוש גיבוי חם של המידע; בניית משאבי מיחשוב באתר הגיבוי למערכות האסטרטגיות; ביצוע בדיקה של מוכנות טכנית; חיבור התקשורת של אתרי הקצה לשני המתקנים במקביל; הכנת נהלים וביצוע תרגילי דילוגים למשך יותר מיממה; והפקת לקחים ותיקון.

לסיום, ציטט יצחקי פסוקים מפרק ל"ב בספר בראשית, בו מסופר על יעקב אבינו, שחשש מפגיעת אחיו, עשו, ועשה גיבוי: "ויירא יעקב מאד מעשו… ויחץ את העם אשר אתו לשני מחנות ויאמר: אם יבוא עשו אל המחנה האחת והיכהו, והיה המחנה (השני – י"ה) הנשאר לפליטה".

אירועים קרובים