ביקורת על העסקה למכירת פרטנר: "שיא שלילי חדש"

המבקרים את העסקה טוענים, כי היא מניבה רווחים לאילן בן דב ולחברת סקיילקס, אולם תסב נזקים לבעלי אגרות החוב ● זאת, מאחר שלפי מתווה העסקה, מצפים הרוכשים החדשים להסכמת מחזיקי אגרות החוב ל-"תספורת" של עד 30% מן הכספים המגיעים להם ● לדברי ח"כ כרמל שאמה-הכהן, יושב ראש ועדת הכלכלה, שתדון בנושא, "תספורת שבעל השליטה מרוויח ממנה היא דבר שטרם חזינו בו ומעלה חשש כבד לפגיעה לא מידתית במחזיקי אגרות החוב"

עסקת מכירת פרטנר לתאגיד הסיני האצ'יסון גררה בסוף השבוע תגובות רבות, בעיקר מצד גופים מוסדיים שיש להם אגרות חוב של סקיילקס, החברה המחזיקה בפרטנר. לפי מתווה העסקה, כפי שפורסם, מצפים הרוכשים החדשים להסכמת מחזיקי אגרות החוב ל-"תספורת" של עד 30% מן הכספים המגיעים להם.

עיקר טענות הגופים המוסדיים נובעות מכך שמצד אחד יתבקשו בעלי אגרות החוב לוותר, כאמור, על עד 30% מכספם, ומנגד – המוכר, אילן בן דב, ובעלי מניות סקיילקס ירוויחו מהעסקה ויקבלו עבורה תמורה כספית.

המפקח על הביטוח במשרד האוצר, עודד שריג, פנה לכמה גופים מוסדיים וביקש מהם להתייחס לעסקה, שלדבריו, יש בה פגיעה אפשרית בזכויות העמיתים.

בית ההשקעות פסגות, המחזיק הגדול ביותר באגרות חוב של סקיילקס, מתנגד לעסקה כפי שהוצגה ושלח מכתב לנאמני אגרות החוב שבו הוא מביע את התנגדותו ומבקש לקיים אסיפה מיידית. בית ההשקעות מיטב, המחזיק גם הוא באגרות חוב של סקיילקס, מסר שהוא עדיין לומד את פרטי העסקה, אך היא "נראית בלתי סבירה למחזיקי אגרות החוב של סקיילקס".

חברת מנורה, שמחזיקה אף היא באגרות חוב כאלה, טוענת שמתווה העסקה תמוה ושהיא מעוניינת לבחון אותו.

לעומתם, יעקב לוכסנבורג, בעל השליטה בחברת לפידות, טען שהמוסדיים צריכים להסכים להצעה, שאם לא כן – ייתכן שלא יהיה רוכש אחר לפרטנר, ואז הם יפסידו יותר.

בתוך כך, ועדת הכלכלה של הכנסת תידרש לנושא, ביוזמת יושב הראש, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, ותדון בו בקרוב. לדברי ח"כ שאמה-הכהן, "מתווה עסקת העברת השליטה בחברת פרטנר מאילן בן דב לחברת האצ'יסון מעלה חשש כבד לפגיעה לא מידתית במחזיקי אגרות החוב, תוך יצירת תקדים של תספורת למחזיקיהן לצד תמורה לבעלי המניות". הוא טען, כי "תספורת נמדדת ונבחנת רק בשורה התחתונה, ולא משנה מי מבצע אותה – בעל השליטה הנוכחי המקומי או בעל השליטה הזר שנכנס בנעליו. תספורת שבעל השליטה מרוויח ממנה היא דבר שטרם חזינו בו, גם בשוק ההון הישראלי הפרוע. בהחלט מדובר בשיא שלילי חדש".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יצחק

    די לתספורות על חשבון הציבור. אם הסירוב של המוסדיים לאשר את מתווה העסקה יביא לנסיגה מהצעת הרכש, עדיף למוסדיים הפסיד כסף (של הציבור) פעם אחת ובכך להצביע בפני הנצלנים האחרים של הציבור, שלא לעולם חוסן. אם הם רוצים בתספורת, שילכו לספר, במשק הם יוכרזו פושטי רגל שיש להקצותם מחמת מיאוס ולא לתת להם יותר אשראי אפילו של אגורה אחת.

  2. מה שמגיע מגיע

    מי שזוכר - פרטנר הייתה חברה כושלת - חברות סלולר הן אחת הקשות לתפעול - מצבה מצויין היום והשווקים שהיא יכולה להיכנס אליהם אדירים.

אירועים קרובים