משטרת ישראל הטמיעה שולחנות עבודה וירטואליים של סיטריקס; ההיקף: עשרות מיליוני שקלים

הפרויקט, שבוצע על ידי SmartX ומחלקת תשתיות ה-IT במשטרת ישראל, כלל מעבר מלא לווירטואליזציה של כל היישומים ושולחנות העבודה במשטרה, על בסיס תשתית ה-XenApp של סיטריקס, המשרתת כמחצית מכלל 28 אלף השוטרים במשטרת ישראל ● תת-ניצב שי קופרמן, ראש מנהל טכנולוגיות במשטרה: "הפרויקט הביא לשיפור ניכר בזמינות היישומים השונים לכל אחד ואחד משוטרי משטרת ישראל במאות נקודות ברחבי הארץ"

SmartX ומחלקת תשתיות ה-IT במשטרת ישראל הטמיעו שולחנות עבודה וירטואליים של סיטריקס (Citrix) במשטרה. הפרויקט ארך כשנתיים והסתיים באחרונה. SmartX היא שותפה עסקית של קבוצת אמן, נציגת סיטריקס בישראל. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בעשרות מיליוני שקלים.

הפרויקט כלל מעבר מלא לווירטואליזציה של כל היישומים ושולחנות העבודה במשטרה, על בסיס תשתית ה-XenApp של סיטריקס. תשתית זו משרתת כמחצית מכלל 28 אלף השוטרים במשטרת ישראל.

הפרויקט מאפשר ל-IT המשטרתי לספק שירותי מיחשוב באופן אמין ויציב, תוך התייעלות באופן הניהול הכולל של תחנות העבודה והורדת עלויות. בנוסף, ניהול היישומים תוך שדרוגי הגרסאות השונות מנוהלים ב-Image מרכזי אחד, על בסיס טכנולוגית Provisioning Server של סיטריקס. כך, במקום לנהל מערך הפצה לכל גרסה או מהדורה לחוות שרתי הטרמינל סרבר, על עשרות היישומים המיוחדים למשטרה המפותחים בתשתיות פיתוח שונות, הוא מנוהל ב-Image מרכזי אחד, וחוסך את הצורך בעדכון מורכב של היישומים במספר רב של שרתים.

בראיון לאנשים ומחשבים אמרו תת-ניצב שי קופרמן, ראש מנהל טכנולוגיות במשטרה, וליאור ג'ראפי, מנהל מחלקת התשתיות במנ"ט, כי "הרעיון המרכזי של הפרויקט הוא לאפשר ניהול ריכוזי בתוך הדטה-סנטר, ולקבל יכולות התאוששות מאסון, DRP, בזמן קצר, ללא פגיעה בחוויית משתמש הקצה. היה לנו קושי רב לנהל את עשרות היישומים השונים, שפותחו באופן פנימי ושונה, מול אלפי המשתמשים, לרבות היכולת לתת להם הרשאות וגישה ליישומים, ולספק להם את היישומים ברמת זמינות גבוהה. הרכיב היחיד אשר מותקן על תחנות הקצה הוא Citrix Receiver. בנוסף, אנו מצמצמים באופן עבודה זה את מחול השדים בשל החלפת ה-PC בכל כמה שנים".

ליאור ג'ראפי, מנהל מחלקת התשתיות במנהל הטכנולוגיות של משטרת ישראלהשניים הוסיפו, כי "הפרויקט הביא לשיפור ניכר בזמינות היישומים השונים לכל אחד ואחד משוטרי משטרת ישראל במאות נקודות ברחבי הארץ. המעבר לשימוש בטכנולוגיה זו מאפשר לנו למעשה למנף וליישם את החזון שלנו במינהל הטכנולוגיות, בראיית ה-IT כמכפיל כוח לתפקידי השוטר השונים".

"פרויקט הווירטואליזציה של שולחנות העבודה", אמרו קופרמן וג'ראפי, "מצעיד את המשטרה קדימה בכל הקשור למיחשוב על פי דרישה. התשתית החדשה מאפשרת, לצד הגברת זמינות ויציבות שירותי המיחשוב לכלל המשתמשים, גם ניהול מיטבי וגמיש של עשרות יישומים משטרתיים – מבצעיים ומנהליים. הפרויקט מאפשר לנו לתכנן את השלב הבא בו אנחנו מתעתדים להשתמש ב-'לקוח רזה' (Thin Client), במקום תחנות העבודה הסטנדרטיות הקיימות, מה שיאפשר התייעלות וחיסכון בהיבט התפעולי, חסכון באנרגיה ושיפור של אבטחת המידע". הם ציינו כי במשטרה בוחנים את הרחבת השימוש בתשתית זו גם לגבי מכשירי iPad ו-iPhone.

תנ"צ קופרמן ציין, כי "הפרויקט היווה עבורנו גם שדרוג טכנולוגי אבל לא פחות חשוב, הוא סייע לנו לעשות סדר ב-IT ולקבל יכולות ניהול עם חסכון תפעולי. משטרת ישראל שילשה בשנים האחרונות את השקעותיה בנושא תשתית המיחשוב, מתוך הכרה שנדבך זה חיוני לתפקודן הכולל של מערכות ה-IT המשטרתיות".

תומר פרי, מנהל לקוחות סיטריקס בקבוצת אמן, הוסיף כי "הפרויקט מוכיח עם סיטריקס ניתן להעביר 100% משהמשתמשים והיישומים לניהול מרוכז עם אבטחת מידע גבוהה ועם חווית משתמש זהה לזאת של תחנות רגילות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים