סטארט-אפ ישראלי פיתח מערכת ניהול לרישום משתתפים לאירועים
מערכת TixWise, שפותחה על ידי חברת ההזנק Nuvo Innovative Solutions, עוקבת אחר מספר הנרשמים ואף מאפשרת גביית תשלום אונליין ● מקימי החברה הם אסף דוד, בוגר ממר"ם ומהנדס תוכנה, וסער דובב, כלכלן ומשפטן
אסף דוד, בוגר ממר"ם ומהנדס תוכנה, וסער דובב, כלכלן ומשפטן, החליטו "להרים" מוצר שתפקידו לעזור לנו "להרים" אירוע. כל אירוע. במסגרת הסטארט-אפ שהקימו, Nuvo Innovative Solutions, השוכן ברמת החי"ל, הם פיתחו את מוצר TixWise – מערכת ניהול לרישום משתתפים לאירועים, שעוקבת אחר מספר הנרשמים ואף מאפשרת גביית תשלום אונליין.
דוד מגדיר את המערכת כ-"שילוב של פיי-פאל (PayPal) עם פייסבוק (Facebook)", ומספר שהיא פתוחה לשימוש לכל אחד לאחר הרשמה ושהשימוש בה הוא חינמי. "אם כארגון, או כאדם פרטי", אמר, "המערכת מאפשרת למארגני אירועים מכל סוג ובכל היקף להקים תוך דקות ספורות סביבה מאובטחת להפצה ומכירה של כרטיסים באינטרנט. כמו כן, היא מציעה כלי ניהול מגוונים, התומכים בתהליכי המכירה ומאפשרים מעקב אחר התנהלות המכירה בכל רגע נתון".
כלי ניהול אלה כוללים, למשל, מכירה מוקדמת או גביית תשלום מרוכשי הכרטיסים אונליין, באמצעות כרטיסי האשראי ויזה (Visa), ישראכרט, מסטרכארד (MasterCard) ואמריקן אקספרס (American Express). "כספים בגין מכירת הכרטיסים מועברים למארגן האירוע במועדים שנקבעים על ידו ואף לפני מועד האירוע", ציין דוד. "בכך, חוסכת המערכת ממארגן האירוע את הצורך בהתקשרות עם חברות אשראי או גופים אחרים".
עוד מאפשרת המערכת לבעל האירוע להגדיר כמה פרמטרים, כמו: הגדרת פרטיות, אירוע מושהה או קביעת מדיניות ביטולים בעזרת מודול ייעודי. או אז, גם החזר הכסף ייעשה באמצעות מערכת TixWise.
באירוע מושהה, למשל, קובע מארגן האירוע את התנאים הנדרשים לקיומו (מספר נרשמים, למשל) – והגבייה בפועל מן הנרשמים תתבצע רק לאחר שמארגן האירוע יאשר את קיום האירוע, בהתמלא התנאים המתאימים.
אם באירוע פרטי עסקינן – המארגן יכול להגדיר מדיניות פרטיות, שמאפשרת לו שליטה על מידת הפרטיות בכמה דרכים: רק מוזמנים המקבלים הזמנה אישית רשאים לרכוש כרטיסים; הגבלת מספר האורחים הנוספים שכל מוזמן רשאי להביא; התניית רכישת כרטיסים לאירוע במתן אישור של המארגן ועוד.
לדברי דוד, מערכת TixWise "כוללת מנוע אירועים שיכול להשתלב בכל אתר קיים, אם באמצעות יישומון (Widget) הממוקם באתר המשתמש ומפנה את הנרשמים אל המערכת, או באמצעות ממשקי תוכנה (API). אלה כבר מורכבים יותר ודורשים פיתוח מצד המשתמש, אבל יתרונם הוא בכך שהם יכולים להשתלב בתהליכים של מערכות אחרות (ERP, CRM וכו'…)".
השימוש במערכת הוא, כאמור, חינמי ופתוח לכל אחד, אבל זה לא אומר שהיזמים לא מרוויחים. המודל העסקי שלה מוצג באתר בצורה שקופה וברורה: על כל כרטיס של 100 שקלים שנמכר באמצעות המערכת גובה החברה 7%, ועל כרטיס שמחירו גבוה יותר – העמלה תהיה של ארבעה שקלים בתוספת 3% מעלות הכרטיס.
Nuvo Inovative Solutions מעסיקה שמונה עובדים ונעזרה עד כה בשלושה משקיעים פרטיים. שניים מלקוחותיה הם פארק נחשונית והלשכה לרפואה משלימה, המאפשרים מכירת כרטיסים באתריהם באמצעות מנוע TixWise.
דוד העריך, כי אחד התחומים שבהם תוכל המערכת שפיתחו להשתלב בעתיד יהיה מכירות של מוצרים – בין היתר על ידי אתרים של חנויות, אתרי יד שנייה, אנשים פרטיים. באמצעות המערכת, אלה יוכלו לגבות את התשלום מבעוד מועד, מבלי להזדקק להתחייבויות מול גורמים פיננסיים.











רעיון מגניב, וגם מאוד שימושי! עכשיו נגמרו התירוצים למקומות שלא גובים תשלום באינטרנט.
למאיר - פייקרד, בדומה לפייפל, הוא אמצעי תשלום בלבד. פה מדובר על מערכת ייעודית לניהול מכירת כרטיסים. ניתן להגדיר סוגי כרטיסים במחירים שונים, סבבי מכירה מוקדמת, תמיכה במקומות מסומנים, כרטיסים עם ברקודים, ועוד. החיוב יכול להתבצע עם אמצעי תשלום כמו פייפל וכרטיסי אשראי ומהווה רק חלק מהשירות.
אני לא מבין מה הם מחדשים...עשיתי ארוע דרך המערכת של פייקארד. קיימים מעל 6 שנים...