חוואווי הסינית מכחישה את האשמות הריגול של ראש ה-CIA לשעבר: "לחברה אמינות מוכחת"

מייקל היידן, הבכיר הביטחוני לשעבר המשמש כיום כדירקטור במוטורולה סולושנס, טוען כי "חוואווי משתפת את הממשל הסיני במידע אינטימי ונרחב אודות מערכות התקשורת הזרות שהיא מעורבת בפרויקטים לבנייתן" ● דובר החברה: "טענות שחוקות ובלתי מבוססות"

חוואווי (Huawei Technologies), ענקית ייצור ציוד התקשורת הסינית, הכחישה כי היא מהווה איום בטחוני. הדברים נאמרו בתגובה לדברי מייקל היידן, לשעבר ראש ה-CIA, שלטענתו החברה מרגלת עבור סין. סקוט סייקס, דובר היצרנית הסינית, מסר כי "חוואווי היא חברת טכנולוגיה ומידע, אשר לה אמינות מוכחת".

על ענקית התקשורת הסינית נאסר להשתתף ב-2011 בבניית רשת חירום בין מדינתית בארצות הברית. בשנה שעברה אוסטרליה אסרה עליה מלהשתתף במכרז לבניית רשת תקשורת לאומית בפס רחב, בטיעון של "אינטרסים לאומיים".

ועדות חקיקה בבריטניה ובארצות הברית הביעו דאגה בדבר הקשרים ושיתופי הפעולה ההדוקים הקיימים בין החברה לסין, על רקע מלחמות הסייבר הבין מדינתיות – בהן סין, כך נטען, מהווה שחקנית פעילה בתחום. "הטענות הללו שחוקות וישנות, כמו גם בלתי מבוססות", הגיב סייקס, "מדובר בהסחות דעת מהדאגות האמיתיות שיש להתייחס אליהן בעולם האמיתי של ריגול תעשייתי".

היידן, כעת דירקטור במוטורולה סולושנס (Motorola Solutions), אמר את הדברים לכלי התקשורת Australian Financial Review, וציין כי "זה לא מקובל שחוואווי תהיה זו שתיצור את שדירת התקשורת הלאומית האוסטרלית. הסיכונים הכרוכים בכך הם גדולים מדי עבור ממשלות".

"לכל הפחות, חוואווי משתפת את הממשל הסיני במידע אינטימי ונרחב אודות מערכות התקשורת הזרות שהיא מעורבת בפרויקטים לבנייתן", אמר היידן.

"לחוואווי יש אותן מטרות שיש לממשלות", הגיב סייקס. "החברה פתוחה לרעיונות חדשים ולדרכי עבודה כדי לשפר את אבטחת הסייבר".

אירועים קרובים