מנמ"ר, כך תוכל להתקדם בשנה הקרובה לעמדת ניהול בכירה

המנמ"רים צריכים, ורבים מהם גם רוצים, להיות לא רק מנהלי טכנולוגיה, אלא מנהיגים בארגון, לכל דבר ועניין ● מומחים ששוחחו עם המגזין האינטרנטי CIO ממליצים למנמ"רים איך להתוות את הדרך לשם

לא (רק) מנמ"ר - מנהיג!

גם בשנה שנפתחה לה לפני כשבועיים, המנמ"רים ושאר המנהלים הטכנולוגיים יחפשו דרכים להצטיין ולמצב את עצמם טוב יותר כמובילים דיגיטליים, כאשר היעד שלהם הוא להגיע לעמדות ניהול בכירות ולקדם את הקריירה שלהם.

כבר כיום, המנמ"רים נדרשים להרחיב ולהוכיח את היכולות הניהוליות שלהם, במקביל לבעלי תפקידים אחרים בארגון ה-IT. לשם כך, הם צריכים לחדד מיומנויות קיימות ולפתח חדשות, או לשאוף להרחיב את תחומי האחריות שלהם, כדי להוכיח יכולות ניהול טובות יותר. המגזין האינטרנטי CIO ריכז שורה של המלצות ממומחים למנמ"רים שרוצים לעשות זאת השנה.

ללמוד, לשתף אחרים ולמתג את עצמך

הטיפ הראשון הוא למצוא זמן ביומן ללמוד דברים חדשים – לבד, במוסד לימודי, משיחות עם אחרים או בכנסים. זו מגמה שהחלה בקורונה, אז אנשים ניצלו זמן פנוי, למדו, רכשו תארים והשכלה, וההמלצה היא לחזור לזה כעת. לדוגמה, המומחים ממליצים ללמוד את כל נושא ה-AI.

עצה אחרת קשורה למבנה הניהולי של ארגון ה-IT. המומחים מציעים למנמ"ר להקים בתוך הארגון מעין מועצת מנהלים, שתהיה מורכבת ממומחים ומיועצים שיוכלו ללוות אותו ולסייע לו בתחומו. כל יועץ בתחומו יעבוד עם בעל תפקיד אחר בארגון ה-IT, ותהיה מסגרת קבועה של מפגשים, דיווחים והצעות לשינויים תוך כדי תנועה.

היתרון המרכזי בכך הוא להביא אנשים עם חשיבה אחרת, מחוץ לקופסה, שיש להם ניסיון ורוצים לשתף אחרים. מנמ"ר שירכיב קבוצה כזו יוסיף נקודות למעמדו כמנהיג דיגיטלי.

הרצון של המנמ"ר להתקדם לקריירה ניהולית בכירה משתלב עם הציפיות ממנו להשתפר בכל שנה, להיות מצטיין יותר מאשר בשנה הקודמת ולא לשכוח לספר לחבר'ה, כדי שכולם ידעו שמנהיג נולד

בהקשר הזה יש למומחים המלצה נוספת, שקשורה ליכולת של המנמ"ר לדעת ליחצן את עצמו. העצה היא לייצר לעצמו מותג אישי, להתוות תפיסה ניהולית או סוג של מדיניות נקודתית, שתהיה מזוהה עימו, וזה יבדל אותו מיתר המנהלים בארגון. זה די דומה לסעיף בתוכנית עבודה שנתית, אבל ממותג, וההמלצה היא להחליף את המיתוג הזה בכל שנה.

כמנהיג לעתיד, על המנמ"ר לטפח את אנשיו – הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית. עובדים שמקבלים יחס כזה ממנהליהם מתחברים לעבודה טוב יותר, חשים התרגשות במפגש עם המנהלים – וזה מסייע למנהלי הארגון, כולל למנמ"רים, להוביל טוב יותר את העובדים ולהשיג את המטרות.

בכל שנה, להיות טוב יותר מבשנה הקודמת

באופן כללי, מציינים המומחים, מנמ"ר ששואף למנהיגות וקידום חייב להציב לעצמו מטרה קבועה: בכל שנה, להיות טוב יותר מבשנה הקודמת. זה דורש ליישם הרבה מאוד כישורים, לא להיות תקוע באזורי הנוחות. גם כאן, חשוב מאוד שהמנמ"רים ייעזרו במנטורים בעלי ניסיון, כי החוכמה לעולם לא נמצאת במקום אחד. לא פחות חשוב הוא להחצין את השינויים, לשוחח על כך עם השותפים ולוודא שכולם מבינים את יעדי השינוי. וכמובן, כל הזמן למדוד – גם את עצמו וגם את הסובבים אותו.

תכונה אחרת שמומלצת למנמ"רים היא לחדד את החוש הפיננסי שלהם. חשוב שהם יבינו תהליכים מקרו-כלכליים, שעלולים להשפיע על הארגון ולייצר עבורם אתגרים שהם יצטרכו לתת להם מענה. זה יקל על המנמ"רים, שהשנה, ביתר שאת, ישמעו מסמנכ"ל הכספים, המנכ"ל ובעלי המניות שהם מצפים מהם לעשות יותר בפחות.

השורה התחתונה: הרצון של המנמ"ר להתקדם לקריירה ניהולית בכירה משתלב עם הציפיות ממנו להשתפר בכל שנה, להיות מצטיין יותר מאשר בשנה הקודמת ולא לשכוח לספר לחבר'ה, כדי שכולם ידעו שמנהיג נולד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים