נשים ומחשבים: כתר רובינשטיין, איירוולקס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: כתר רובינשטיין, מנהלת האסטרטגיה והתפעול של איירוולקס בישראל והמזרח התיכון

כתר רובינשטיין, מנהלת האסטרטגיה והתפעול של שלוחת איירוולקס בישראל והמזרח התיכון.

שם ותפקיד: כתר רובינשטיין, מנהלת האסטרטגיה והתפעול של שלוחת ענקית הפינטק איירוולקס (Airwallex) בישראל והמזרח התיכון.

ותק בתפקיד: חצי שנה.

תפקידים קודמים: מנהלת אסטרטגיה ותפעול בגוגל, ומנהלת אסטרטגיה בטאבולה. בעברי הייתי גם מנהלת אנליטיקה עסקית במיינדספייס.

השכלה ושירות צבאי: תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב, ותואר ראשון בתכנית המשולבת ללימודי פכ"מ (פילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה) באוניברסיטה העברית. בצבא שירתי כקצינת כוח אדם במודיעין שדה ובהדרכה לקצונה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? תמיד אהבתי לעבוד בסביבה מהירה, דינמית וגלובלית, ולהתעסק במגוון רחב של תחומים. עבודה במגזר הטכנולוגי תמיד עונה על כל הצרכים האלה, כי בכל שוק שנכנסים אליו משתנים דברים רבים בתקופת זמן קצרה יחסית, מה שמייצר הרבה עניין ולמידה מתמשכת בכל תפקיד.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? הגם שכיום רוב החברות שואפות לייצוג מלא, בפועל עדיין ניתן לראות יותר גברים מנשים בתפקידי אסטרטגיה וטכנולוגיה, לצד שורה של פערי שכר, פערים בתפקידי ניהול ועוד. כולם מבינים שחוסר ייצוג הוא לא רק בעיה מוסרית – אלא גם עסקית. ולמרות הצעדים הרבים שנעשו, יש לנו עוד דרך לעבור. זה מתחיל מזיהוי החסמים המרכזיים, ולדעתי אחד מהם קשור בהתייחסות ובמקום שאנחנו נותנים לגידול הילדים, ובאיזון הזה מול מקום העבודה. ההסתכלות על נשים כיום כמטפלות המרכזיות בילדים היא הגורם המרכזי לדעתי לאפליה הזו, כך שלמרות המודעות הגדולה לנושא המסוים, חלק מהפתרון נעוץ ביחס של המעסיקים לנושא הזה – ככל שהוא יהיה יותר שוויוני וגם יאפשר לשני המינים לקחת חלק פעיל בגידול הילדים לצד הקריירה, כך יתמעטו מקרי האפליה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? היה לי, ועדיין יש לי, את המזל הגדול לעבוד בחברות השוויוניות והמכילות במשק הישראלי (ואולי בעולם), כמו איירוולקס, ואני מודה שבגלל הזכות הזו, כנראה, לא נתקלתי באפליה כזו באופן אישי. תמיד הרגשתי שהחברות בהן עבדתי מתייחסות באופן ענייני לכישורים שלי ולא להיותי אישה. חשוב להגיד, ברור שיש הבדל ביני לבין עמיתי הגברים, אבל אני מברכת על ההבדלים האלה ולמדתי שהתכונות ה"נשיות" הן יותר מקור כוח עבורי, לא משהו להקטין אותו, ולא משהו שמעורר אפליה כנגדי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורטל

    כתר, את תותחית והשראה לכל אחת ואחת. הסיפור שלך, הדרך שלך, ואיך שפילסת את דרכך בתעשייה ותפקידים מרתקים בחברות בינלאומיות רק מעידות על מי ומה שאת. השראה!

אירועים קרובים