נשים ומחשבים: אסיה סלנר, קורו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: אסיה סלנר. דירקטורית דבאופס ואוטומציה בקורו

אסיה סלנר, דירקטורית דבאופס ואוטומציה בקורו

שם ותפקיד: אסיה סלנר, דירקטורית דבאופס ואוטומציה בקורו (CORO).

תפקידים קודמים: בהיי-טק (ממנו אני חלק כ-9 שנים) התפתחתי מתפקידים טכנולוגיים ומחקריים מגוונים, כולל ראש צוות דבאופס ואוטומציה, דבאופס, ראש צוות אוטומציה ו-QA. לפני כן הייתי דוקטורנטית לחקר היווצרות פלנטות ענק באוניברסיטת תל אביב ועבדתי באלגוריתמיקה וניתוח סיכוני שוק בבנק.

השכלה ושירות צבאי: שירותי הצבאי היה לפני מעל 20 שנה כאשת IT (מפעילת מחשב דאז).

השכלתי שונה מאוד מהתפקיד שאותו אני ממלאת כיום – למדתי פיסיקה ומתמטיקה (תואר ראשון כפול), תואר שני בהיווצרות ליבות בכוכבי לכת ענק ועשיתי חצי דוקטורט. כמו כן למדתי סיכוני שוק ואלגוריתמיקה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

המסע שלי אל תוך עולם הטכנולוגיה נפתח בשערי הצבא (כאשר שירתתי בתפקיד טכנולוגי) – אז החלטתי שלעולם לא ארצה לעבוד במחשבים. ברבות השנים, תשוקה עמוקה לחיפוש והבנה, לצד שאיפה לאיתנות כלכלית ודחיפה קלה של בן זוגי, הובילו אותי לחיק תעשיית ההיי-טק. הכרעה זו נבעה משיחה משמעותית עם בן זוגי, שבה העמידני בפני שתי אופציות משמעותיות: להמשיך בחיי כחוקרת ומדענית ולהפסיק לבזבז כסף ״על שטויות״, או לעבור לעולם ההיי-טק שיביא עמו יציבות פיננסית נחשקת. הבחירה הייתה קלה, והבחירה הכי נכונה שעשיתי בחיי, בייחוד לאחר שגיליתי את התחום המדהים של הדבאופס. מקצוע, שברגע שגיליתי אותו, הבנתי מהו ייעודי בחיים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק?

השאלה עשויה להישמע פשוטה, אך המציאות היא רבת פנים ומורכבת. אמנם התעשייה עברה שינויים ניכרים בשנים האחרונות, אך נותרה עדיין אפליה, אף שהיא עדינה ומוסווה יותר, הממשיכה להתקיים. בעוד שאני זוכה לעבוד בסביבה שוויונית, מתקדמת, תומכת ומכילה, אני מודעת לקולגות שעדיין חוות אפליה קשה, התעמרות, זלזול וחוסר שוויון בתחומים כמו שכר והכרה (כפי שאני עצמי חוויתי בשנים הראשונות של הקריירה). זלזול ואפליה שלא מגיעים רק מהגברים בחברה אלא גם מהנשים, המקבילות, משאבי אנוש וכו'. במהלך השנים, נתקלתי במקומות עבודה המספקים תמיכה ומעודדים גיוון, בעיקר בחברה הנוכחית בה אני נמצאת (אחת הסיבות העיקריות לכך שאני עובדת בקורו זמן כה רב,  יחסית לעולם שלנו). מקומות עבודה כאלו וקיומן של קבוצות תמיכה מקצועיות שמורכבות מקהל נשי מכיל עם נשים מכל הספקטרום של הנסיון התעסוקתי, מראים שאפשר לשנות ולשפר את המצב. בשנים האחרונות, עם כניסתן של נשים לתפקידים שהיו בעבר נחשבים כ"גבריים יותר"/"תקרת זכוכית" כגון דבאופס, ניהול דבאופס, מנכ"לות, ומנהלי טכנולוגיה, והקמת קבוצות תמיכה אישיות ומקצועיות של נשים מאותו תחום, אנו עדים לתחילת תהליך של שינוי היחס הבין-מגדרי, מה שמביא לשינוי חיובי ומשמעותי בסביבה המקצועית.

חברות מעודדות מרחב מקצועי בטוח ומכיל המקדם את הקול הנשי ומוקיר את התרומה הרבה של כוח העבודה של אימהות. ארגונים החושפים נשים לעולם הטכנולוגי מעודדים ודוחפים נערות להתנסות בתחום הטכנולוגי.

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה?

למרבה הצער, חוויתי סיטואציות של הטיות מגדריות ופגיעה במקצועיות שלי עקב מגדרי, במיוחד בשלבים הראשונים של הקריירה המקצועית שלי בהייטק. נתקלתי בסביבות עבודה שבהן המיזוגניה הייתה בלתי נסבלת והרגשתי זלזול והתעמרות, בעוד ציפו ממני להמשיך לחייך ולא לעשות בעיות. נתקלתי בשאלות והערות מגייסים ומנהלים שהיום ייחשבו לבלתי חוקיות או לפחות לבעייתיות. חוויתי פגיעה בשכר, שכן לא העזתי לדרוש את מה שמגיע לי ונאלצתי להרגיש כאילו עלי להודות על כל הזדמנות שניתנת לי, גם כאשר הבנתי שאני מספקת תרומה גדולה יותר מעמיתים אחרים. המציאות הזו הדגישה לי את החשיבות העצומה של העלאת המודעות לנושאים אלו ולקידום מדיניות שוויון והכלה בתעשייה. כיום, בגיבוי מלא של ההנהלה בקורו, אני משתדלת להיות חלק מהשינוי ולעזור לנשים אחרות בתחום למצוא את עצמן ולדרוש את ההכרה והשכר המגיעים להן. אני מעודדת נשות הצוות שלי וקולגות להתעצם ולתמוך אחת בשנייה, ולהיות דוגמה לנשים צעירות שמנסות למצוא את דרכן בעולם זה. דרך זו אינה קלה, אך אני רואה שהשינוי אקספוננציאלי, והדור הצעיר יותר של נשים צעירות משיג לעצמו הרבה יותר ממה שאי פעם חשבתי שאפשר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוני

    היי אסיה, רציתי לאחל לך מזל טוב ענקי ! תמיד ידענו שאת ווינרית ושתשיגי את מטרותייך. בתור מי שנלחמת עבור הפמיניזם ומספרת על אפליה מגדרית שעברה ,היתי גם מצפה לסולידריות בין נשים. כלומר, שנשים יקבלו ממך פירגון על העבודה הקשה שהן עושות כדי להיות מי שהן ומה שהן ולהיות איפה שהן במקום לקבל ממך התקפי קנאה וזלזול מצדך.. דרך אגב אני בטוח שאם תבקשי מהן סליחה הן לא רק שיסלחו לך, הן גם יפרגנו ויהיו גאות בך מאוד!!! אז כן לסולידריות בין נשים ואנשים והמון המון הצלחה בהמשך. אני מקווה שלא תכעסי עלי, את יודעת שאני אוהב אותך.

אירועים קרובים