איך מאלפים את ה-ChatGPT לקידום העסק?

מודלי שפה מבוססי AI צוברים פופולריות לאחרונה, וניתן גם למנף אותם לקידום העסק על ידי ייעול ערוצי התקשורת, צמצום המשימות הסיזיפיות ומתן סיוע מותאם אישית - אבל מהו היישום הנכון של המודלים הללו?

31/08/2023 12:07
ציפי בבאי, מנהלת מוצר ב-One BI, וואן טכנולוגיות.

בעידן הדיגיטלי המהיר, עסקים מחפשים דרכים חדשניות לשדרג את רמת השירות, הן ללקוחות והן לעובדים. מודלי שפה מבוססי בינה מלאכותית, דוגמת ChatGPT, צוברים פופולריות לאחרונה, מאחר שניתן למנף אותם לקידום העסק על ידי ייעול ערוצי התקשורת, צמצום של משימות סיזיפיות ומתן סיוע מותאם אישית. עם זאת, קיימים עדיין אתגרים רבים ביישום נכון של המודלים הללו, דבר שמקשה להגיע לתוצאות הרצויות.

על מנת לנהל ביעילות את התנהגות המודל בצ'אט, ישנן כמה אסטרטגיות שניתן ליישם. ראשית, פרומפט ברור וספציפי עוזר להנחות את ChatGPT לעבר הנושא או המשימה המיועדים

שדרוג חווית שירות הלקוחות

יישום צ'טבוט המבוסס על ChatGPT מאפשר לעסקים להציע שירות ללקוחות מסביב לשעון, תוך התייחסות מיידית לפניות שלהם. היכולת של המודל להבין שפה טבעית מאפשרת לו להשתתף בשיחות דמויות אנוש, לספק תגובות מדויקות והמלצות מותאמות אישית.

עם זאת, על מנת להשיג חוויה יעילה המותאמת ללקוחות הספציפיים של העסק, יש להגדיר את הצ'אט בצורה מדויקת. כולנו אספנו חוויות מעייפות משיחות עם בוטים, שבהן הרגשנו שאנחנו לא מקבלים מענה, בסופן פעמים רבות חזרנו למוקד האנושי. על מנת שהלקוחות שלכם לא ירגישו שהם מבזבזים זמן לריק, הצ'טבוט שלכם צריך לדעת איך להתנהג ואיך לדבר.

ChatGPT - כלי ה-AI היוצרת הראשון ומצליח ביותר כיום.

ChatGPT – כלי ה-AI היוצרת הראשון ומצליח ביותר כיום. צילום: BigStock

שליטה בפרומפט של ChatGPT חיונית כדי להבטיח את התוצאה הרצויה ולקיים עם הבוט שיחה פרודוקטיבית.

על מנת לנהל ביעילות את התנהגות המודל בצ'אט, ישנן כמה אסטרטגיות שניתן ליישם. ראשית, פרומפט ברור וספציפי עוזר להנחות את ChatGPT לעבר הנושא או המשימה המיועדים. אם תכללו הוראות או גבולות מפורשים בפרומפט, תוכלו לצמצם את תגובת המודל בדיוק לתחום בו יש לו "סמכות" להגיב.

בנוסף, חשוב לעשות שימוש בהודעות מערכת, שמסייע לקבוע את הקונטקסט וההתנהגות של הצ'טבוט – לדוגמה אם נרצה שהבוט ידבר באדיבות או בתבניות מסוימות. חשוב גם לחזור ולנסות פרומפטים שונים, ולהתאים אותם לפי הצורך, כדי להשיג את התוצאה הרצויה. סקירה וניטור שוטף של תגובות המודל מאפשרת שיפורים ושכלולים מתמשכים כדי לשלוט בשיחה.

לדוגמה, אם המטרה של הצ'אט היא לתת שירות בנושא הלוואות ללקוחות בנק, נוכל בהגדרות לקבוע שהוא יכול לספק מידע והמלצות בנושאים בנקאיים, ומאידך שהוא אינו יכול לספק המלצות בתחום המשפטי. נוכל להגדיר כי במקרה שלקוח פונה בשאלה משפטית, הבוט יחזור ללקוח עם תשובה קבועה בסגנון "אני רואה שהנושא לא קשור אליי, אני יכול להפנות אותך לגורמים אחרים".

שילוב של מספר פרומפטים, קוד ודאטה בייס ייעודי, יכול לאפשר שיחה יותר מורכבת וכמעט אנושית עם הבוט. לדוגמה, הוא מאפשר לנתב את השיחה לנושא אחר. אם הלקוח משנה את נושא השיחה באמצע השיח, הפרומפט מאפשר להמשיך את השיחה בצורה זורמת ולענות על צורך שהתחלף, במקום להעביר את המשך הטיפול לאדם או ישות אחרת בארגון. פרומפטים יכולים גם לשמש לניטור ובקרה של שירות הלקוחות ולספק נתונים בזמן אמת אודות השיחות המתנהלות, כך הארגון יכול ללמוד על רמת שביעות הרצון של הלקוחות מהשירות.

בניית מגרש משחקים מקומי לארגון

OpenAI Playground היא הפלטפורמה המקוונת של OpenAI, המאפשרת לאנשים לתקשר ולהתנסות עם היכולות של מודלי בינה מלאכותית, דרכה ניתן להזין שאילתות ולקבל תגובות בזמן אמת. אולם, ניתן גם למנף אותה ככלי פנים-ארגוני לטובת העובדים.

סביבת Playground ייעודית לארגון, מאפשרת לעובדים לחפש מידע ולקבל הדרכה בנושאים שונים הרלוונטיים לתפקידיהם ולתחומי האחריות שלהם, כאשר המידע נשאב מהרשת הארגונית באופן מאובטח ופרטי. לדוגמה, עורך דין שעובד בחברת ביטוח יכול להעלות מהרשת הארגונית את כל ההיסטוריה של תביעות הרשלנות בחברה, או לתמצת מספר גבוה של מסמכים.

יתרה מכך, סביבת Playground ארגונית יכולה לשמש להכשרה, לתרגול תרחישים ואינטראקציות ולחידוד כישורי התקשורת של העובדים – לדוגמה, היא יכולה להיות מותאמת גם לאנשי השירות הטלפוני בעת מענה ללקוחות ולהציע תסריטי שיחה.

לסיכום, תוך זמן קצר חלק נכבד מהארגונים יעשו שימוש ב-ChatGPT כדי לספק שירות טוב יותר ללקוחות ולתמוך בעובדים מקצועיים. כיום קיימים גם פתרונות מסוג זה בשפה העברית, דבר שמאפשר לטכנולוגיה להתקבל טוב יותר בקרב לקוחות ולהיטמע בקלות רבה יותר בקרב העובדים. יישום נכון של המודל יכול לשנות את כללי המשחק עבור ארגונים רבים ולייצר עבורם יתרון תחרותי משמעותי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים