נשים ומחשבים: שרי ישראלי, נימה

מדור על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● והפעם: שרי ישראלי, מפתחת פול סטאק בנימה

שרי ישראלי, מפתחת פול סטאק בנימה.

שם ותפקיד: שרי ישראלי, מפתחת פול סטאק בנימה (Neema).

ותק בתפקיד: שנתיים וחצי.

השכלה ושירות צבאי: תואר ראשון במדעי המחשב ומאבחנת פסיכוטכנית בצה"ל.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"מילדות, תמיד אהבתי יותר מקצועות ריאליים, לחשוב ולהתעסק עם חידות וכדומה. בתיכון שבו למדתי נותנים טעימה מכל מגמה שיש, כדי שנוכל לבחור האם ואיך אנחנו רוצים להרחיב את הבגרויות. בין היתר, יש מגמות אלקטרוניקה, תקשורת ומדעי המחשב. ברגע שנתקלתי בשיעורי המחשבים – התאהבתי והחלטתי שזו תהיה המגמה שבה אלמד. התעסקנו בה בשלל תחומים, בהם אתרים, בניית משחקים ופיתוח החשיבה התכנונית. בעקבות זאת, בצבא רציתי לשרת בחיל המודיעין, אבל זה לא הסתייע ואת שירותי עשיתי, בסופו של דבר, כמאבחנת פסיכוטכנית – מה שפתח לי עולם חדש ומעניין של תקשורת עם אנשים, קצת לכיוון הפסיכולוגיה.

לאחר הצבא התלבטתי האם להמשיך את הכיוון משירותי הצבאי או לחזור לאהבה הראשונה שלי, שהייתה המחשבים. האהבה הראשונה ניצחה: נרשמתי לתואר במדעי המחשב ב-HIT – המכון הטכנולוגי חולון".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?
"אני לא חושבת שיש אפליה, או לפחות לא כזו מכוונת. אני יודעת שיש סיבות שיעכבו גם כיום אישה לעומת גבר בכל מקצוע, אבל אני חושבת שהתפתחנו הרבה בתחום הזה בשנים האחרונות וגאה לעבוד בחברה שיש בה מספר שווה של נשים וגברים. אני יודעת, מהיכרות אישית ועל סמך נתונים, שיש פחות נשים בתפקידים טכנולוגיים ופחות נשים בתפקידים בכירים, ומקווה שגם זה ישתנה עם הזמן".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?
"אני לא חושבת שנתקלתי באפליה מכוונת או משמעותית על סמך היותי אישה. אני כן יכולה להגיד שבתחילת הקריירה שלי הרגשתי פחות נעים להביע דעה בדיונים מסוימים, והרגשתי שנלקחתי פחות ברצינות בחדר מלא במתכנתים גברים. כיום זה כבר ממש לא ככה. אני מאמינה שהשינוי הגיע מהשילוב של הביטחון בעבודה שצברתי עם הזמן, ההתקדמות שעשינו בנימה, כחברה, בנושא והעובדה שיש בה 50% נשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים