יום בחיי: דור בן חמו, אואזיס טכנולוגיות

בן חמו סיים קורס ניהול רשתות לתושבי הפריפריה בקרית מלאכי, ניהל רשתות תקשורת קריטיות בצה"ל ומשמש כארכיטקט רשתות ואבטחת מידע באואזיס ● בנוסף הוא די.ג'יי ומפיק מוזיקה אלקטרונית ● כך נראה יום בחייו

דור בן חמו, ארכיטקט רשתות תקשורת ואבטחת מידע באואזיס טכנולוגיות.

דור בן חמו, בן 31 נשוי פלוס אחד (בקרוב שניים), מתגורר בקריית מלאכי ועובד כארכיטקט רשתות תקשורת ואבטחת מידע (Network & Security Architect) באואזיס טכנולוגיות מזה שש שנים.

את תחילת דרכו בעולם הרשתות והאבטחה עשה בן חמו עוד בהיותו נער, תוך כדי לימודי התיכון. "בכיתה ט' עד י"ב הצטרפתי לקורס ניהול רשתות (CCNP ו-CCNA) מטעם סיסקו, שבחרה לקדם את החינוך הטכנולוגי בפריפריה", הסביר. "לאחר מכן המשכתי את לימודי כהנדסאי אלקטרוניקה ותקשורת נתונים. בצבא שירתי ארבע שנים ביחידת חושן – מדור נתונים וצופן – שם רכשתי את רוב הידע והניסיון בעולם רשתות תקשורת הנתונים המתקדמות, האחראיות על המערכות הקריטיות בצה"ל".

לאחר השירות הצבאי החל בן חמו לעבוד בתור מהנדס תקשורת ואבטחת מידע בחברת RRsat, אשר נמצאת בתחנת הלווינים עמק האלה, שם התמקד בתכנון ותחזוקת רשתות Multicast חוצות יבשות, המעבירות ערוצי TV וסטרימינג ברחבי העולם. לאחר כשנה וחצי ב-RRsat החל לעבוד באואזיס.

"כבר מהרגע הראשון הבנתי את ה-DNA של אואזיס והחלטתי שזה המקום המתאים לי. מאז עברו שש שנים, כאשר כל יום הוא יום מאתגר ולא צפוי. התפקיד כולל מספר מסלולים, גם PreSale וגם PostSale. על מנת להתמודד עם המשימות בתפקיד אני נדרש להיות חוד החנית בכלל הטכנולוגיות המובילות בשוק, הן בארכיטקטורות מודרניות והן בהקמת המערכות המורכבות מיצרנים שונים ופתרונות שונים. כל לקוח והאתגרים שלו, כל לקוח והסביבה הרשתית שלו. באואזיס ביצעתי את הסמכת ה-CCIE של סיסקו, ועוד המון הסמכות של F5, אריסטה, ג'וניפר, פורטינט ועוד".

במקביל לעולם הטכנולוגי משמש בן חמו גם כדי.ג'יי ומפיק מוזיקה אלקטרונית מזה 13 שנים. הוא מנגן במועדונים בארץ ובחו"ל ולאחרונה חזר מהופעות בוינה ושטוטגרט.

דור בן חמו, מבלה עם הילד כמה שרק אפשר.

דור בן חמו, מבלה עם הילד כמה שרק אפשר. צילום: יח"צ

אז איך נראה סדר היום של בן חמו?

08:00-09:00 – בדרך כלל ההשכמה מגיעה מהילד. לראות את החיוך שלו על הבוקר זו התחלה מקסימה ליום חדש. דבר ראשון שאני עושה על הבוקר זה לשים מוזיקה בסלון ולהתחיל להתארגן. מצחצחים שיניים, שוטפים פנים, מתלבשים. אני מכין ארוחת בוקר קטנה לקטנטן, מניח תפילין, שותה קפה ויוצא לשים את הילד בגן. אם אני עובד מהבית, אז אני חוזר לחדר העבודה שלי ומתחיל בקריאה ומענה למיילים. במידה שאני נוסע למשרד, אני מכין את הוויז ותוך 40-50 דקות מגיע למשרד. במשרד מתחיל הבלאגן והלחץ – פרויקטים, תקלות, לקוחות וכדומה. אך לצד זאת אני עובד עם קסם של אנשים והאווירה הטובה והמשפחתיות באואזיס מפתיעה אותי כל פעם מחדש.

10:00-13:30 – חלק לא קטן מתפקידי הוא להקים פתרונות שאפיינתי עבור לקוחות. בדרך כלל מדובר בפרויקטים מורכבים מאוד מבחינה טכנולוגית, כמו יישום פתרונות WAF ו-APM של F5, או הקמות של דטה סנטר ופתרונות ענן למיניהם של יצרנים שונים. במקביל אני משמש כאסקלציה לצוותים השונים בחברה לייעוץ ופתרון תקלות בשוטף אל מול לקוחות. יצא לי לראיין מספר מתמודדים לחברה, וכשמבקשים ממני לתאר את האופי שלנו כמהנדסים בתחום אני תמיד מדמה את התפקיד לתמנון מרובה זרועות כשידנו בכל: תקלות, פרויקטים ומגוון טכנולוגיות בהן חייבים לשלוט, כאשר במהלך היום קופצים מדבר לדבר. בין לבין אני חייב קפה. בשעות אלו אני בדרך כלל בפגישות זום עם לקוחות חדשים או קיימים, לצורך אפיון פתרונות לאתגרים חדשים, או שאני מבצע פרויקט מסויים שקיבלתי באתר הלקוח או מרחוק.

13:30-14:30 – לאנצ' טיים. אם אני במשרד, אני בדרך כלל מביא אוכל מהבית ויושב עם כל החברים לארוחה, צחוקים ועדכונים. אם אני בבית, אני משתדל לאכול צהריים עם אשתי. לפעמים יש לי זמן להכין ולפעמים אשתי מכינה או מכינים יום לפני. 

14:30-18:00 – חוזר מהאוכל ומתחיל לענות למיילים או חוזר לאנשים שלא עניתי להם בטלפון במהלך היום, עוזר באסקלציות. ממשיך לבצע את הפרויקט שנבחר באותו יום. במידה שיש לי זמן פנוי, אני מנצל אותו ללימוד ועדכונים טכנולוגיים, וגם לביצוע מעבדות ותרגול. אסור לנו להישאר מאחור!

במידה שניתן אני משתדל להוציא את הילד ב-16:00 מהגן, לנצל את הזמן איתו ומשתדל גם לעבוד במקביל.

19:00-21:00 – יוצא עם הילד לפארק, ג'ימבורי, בריכה או טיול להורים שלי. משתדל לטייל עם הילד ואשתי, לאכול גלידה או ארוחת ערב יחד. לפעמים אוכלים בחוץ או אצל ההורים, שגרים קרוב מאוד. מקלח את הילד ומעלה אותו לישון או מכין ארוחת ערב, תלוי מה מסתדר באותו היום. לאחר ארוחת הערב, וכשהילד ישן, מזמינים חברים או הולכים לחברים. אני גם אוהב לבשל כשיש זמן".

עוסק במוזיקה אלקטרונית, יחד עם אחיו, עמוק לתוך הלילה. דור בן חמו.

עוסק במוזיקה אלקטרונית, יחד עם אחיו, עמוק לתוך הלילה. דור בן חמו. צילום: יח"צ

23:00-03:00 – לפחות פעמיים בשבוע אני משתדל ללכת לאולפן בשעות הערב המאוחרות וליצור מוזיקה, לנגן רעיונות חדשים ולאסוף מוזיקה להופעות הקרובות. בלילות אחרים אני משתדל ללמוד בשעות הלילה על מדע, דת וטכנולוגיה. לעיתים בלילות אני על המוזיקה בבית, או באולפן משתדל להתמיד ולנגן על קלידים, גיטרה וגם על כלי מיתר טורקי.

אחי ואני הקמנו לפני ארבע שנים הרכב שמפיק מוזיקת טכנו. אנחנו יוצרים את המוזיקה שלנו ומחתימים את הטראקים בחברות תקליטים בינלאומיות בברזיל, לונדון, איביזה, ברלין ועוד לייבלים מפורסמים, מה שדורש לתחזק את הקשרים בשוטף אל מול החברות ומועדונים בחו"ל.

מאוד קשה לתמרן בין עבודה, משפחה ומוזיקה, אבל אני משתדל לא לבזבז זמן בחוסר מעש. ב-90 אחוז מהזמן אני עולה לישון ב-03:30 וקם חזרה לשגרה ב-08:00.

וזה היה היום שלי…

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אליה דפנה

    אין עליך דור בן אדם מדהים כולך לב. תמשיך להנות מהחיים כמו שאתה יודע :)

  2. גבי לוי

    בהצלחה בעבודה בבית עם האישה והנסיך הקטן ובקרוב המשפחה גודלת.

  3. אמא שלך האוהבת

    גאווה של אמא חיים שלי אתה ❤❤❤❤

  4. יורם בן חמו

    דור התותח תמשיך לעלות ולהתקדם בכל מה שאתה עושה.אתה אדם מוכשר ,חרוץ,ובטוח גם איש משפחה למופת. בהצלחה בהמשך הדרך.

  5. שמעון בן חמו

    קראתי את הכתבה וזה חיזק אצלי את הביטחון,שיש לי חתן משכמו ומעלה חתן טורבו 😂וכמובן שזאת שלצידו במקרה הבת שלי,אחת הנשים החזקות התומכות והמפרגנות לבעל.תמשיכו להיות זוג חזק ומצליח.אוהב סבא שמעון💖

אירועים קרובים