יוצאים לחופשה: אנשי היי-טק בוחרים יעדים שהם אוהבים

טיול אופניים לאורך נהר המוזל, ספארי צלילות באינדונזיה, וגם תל אביב: מנהלים ומנהלות בחברות היי-טק מספרים על המקומות המועדפים עליהם לחופשה ולטיול

אליענה ברמן ביוון.

שמח בטברנה: אליענה ברמן, דירקטורית ניהול מוצר במיראטו
"כשחיינית מים פתוחים, תכננתי לבקר באיי יוון במסגרת מחנה אימון – או, בשמו החדש, 'חופשת שחייה', שזה קונספט שצבר תאוצה ועניין בשנים האחרונות. בשל הקורונה, יצא שהגעתי ליוון דווקא במסגרת הפתיחות לעבודה מרחוק ופתיחתה מחדש של המדינה לתיירות לפני מדינות רבות. נחשפתי למגוון רחב יותר של אפשרויות נופש, בילוי וטיול ביעדים שונים במדינה וליתרונות הביקור בה, במרחק של טיסה קצרה. כמעט בכל יעד ניתן להתמקד או לשלב חופים מפנקים, אתרים היסטוריים ומסלולי הליכה בדרגות קושי שונות – וכל זה בטעם טוב וטרי בכל טברנה מקומית, ובאירוח נדיב ונעים".

יעל יהושוע בירדן.

יעל יהושוע בירדן. צילום: סיניה זילברמן

הו, הסלע האדום: יעל יהושוע, סמנכ"לית הכספים של קוואלי (Quali)
"בחופשה האחרונה שלי נסעתי לירדן – מדינה שנראתה לי מסובכת להגעה מבחינה ביורוקרטית, אבל נמצאת במרחק קפיצה קטנה ומאפשרת גיחה קצרה לעולם אחר. אחרי שנים של חלומות וסיפורים על הסלע האדום והאגדות על מי שניסה להגיע לשם ולא הצליח, הצטרפתי לקבוצת צלמים עם חברת פוקוס צילום. עברנו את הגבול ומיד עברנו ל-'זמן מִדְבָּר', כמו שלימד אותנו המדריך. הכניסה לפטרה דרך באב א-סיק מרשימה בדיוק כמו בסיפורים. אפשר רק לדמיין איך עד לא מזמן גרו כאן משפחות במערות החצובות. משם המשכנו לטיול ג'יפים בוואדי רם. ירדן זכתה בגיאולוגיה מדהימה – שעות של נסיעה בנוף מדברי שמפעיל את הדמיון שעות נוספות. הסלעים השונים נראים בצורת אנשים או בעלי חיים, או אולי בכלל בצורת לב. טיפסנו על גבעות חול מטריפות, כדי להגיע לנקודת צילום טובה יותר. פגשנו אנשים חמים, שמארחים מכל הלב, ולא פחות חשוב – אין קליטה סלולרית ואי אפשר לקבל שיחות. מה צריך יותר מזה?".

מיכל לוי במרוקו.

מיכל לוי במרוקו. צילום: פרטי

הרפתקה מרוקאית: מיכל לוי, מנהלת פעילות נובידאה (Novidea) ישראל
מרוקו יצאתי בשנת האבל על אבי ז"ל, שנולד שם. לכן, מרוקו עבורי היא מעבר ליעד לטיול, והביקורים שם הם בעלי משמעות גדולה עבורי. זאת מדינה חמה ולבבית, מקבלת אורחים, ואוהבת את התיירים בכלל – ואת היהודים בפרט. הם מייחסים לנו חוכמה וזוכרים מאוד לטובה את הקשרים בין הקהילה היהודית לתושבים המקומיים, והם בעצמם מאששים את הסיפורים שרצו ועדיין רצים במשפחות של יוצאי מרוקו על הקרוב של קרוב המשפחה שהיה ה… של המלך. תוכלו ליהנות שם משווקים אקזוטיים, שניתן למצוא בהם בגדים אותנטיים, מרקידי נחשים, שטיחים באריגה ידנית שנוצרים בכפרים, תבלינים בשלל צבעים, מגוון מטורף של ממתקים, מוצרים מיסטיים ועוד. הוקסמתי מהשילוב בין מודרניות לכפריות ולמסורת, שמורגשת בכל פינה. לראות אישה בגלביה רוכבת על חמור ומשוחחת בטלפון סלולרי, להגיע לכפר שבתיו עשויים מבוץ ועל גגותיהם אנטנות לווייניות וג'יפים מפוארים – אלה מראות שכיחים. מרוקו היא יעד תרבותי עשיר. התרבות המוסלמית, ההיסטוריה והמדבר הופכים את הביקור בה להרפתקה של ממש. אני ממליצה במיוחד לבקר בעיר הכחולה שפשאוון, שבהחלט אסור לפספס. אין כזו בכל העולם".

אסף ליברמן בתאילנד.

אסף ליברמן בתאילנד. צילום: פרטי

לנקות ת׳ראש בתאילנד: אסף ליברמן, מנהל צוות מו"פ ב-At-Bay
"תאילנד היא יעד אקזוטי ואותנטי, שמאפשר לשלב בין בטן-גב באיים טרופים לטיולים בנופים עוצרי נשימה. זהו גם יעד לחובבי אוכל מכל סוג שהוא – מפאד תאי עשיר בטעמים בדוכן קטנטן ברחוב ועד למסעדות עם כוכבי מישלן, שצופות על כל בנגקוק. מזג האוויר הטרופי מאפשר לטייל במדינה כמעט כל השנה, והאוכלוסייה המקומית אדיבה ותעשה הכול כדי לגרום לכם להרגיש בבית. זוהי חופשה שמאפשרת לנוח, לנקות ת'ראש ולחזור בכוחות מחודשים לשגרה".

שוטי, שוטי ספינתי - באינדונזיה.

שוטי, שוטי ספינתי – באינדונזיה. צילום: בן סטרנסון

ספארי צלילות באינדונזיה: בן סטרנסון, מנהל צוות בק-אנד בדמוסטאק
"כשאני נוסע לחו"ל אני אוהב הרפתקאות ופחות בטן-גב. אינדונזיה היא מדינה מדהימה עם שמורות טבע ענקיות, איים בתוליים ואנשים מקומיים חברותיים ופתוחים. בנוסף, זהו אחד היעדים הטובים ביותר בעולם לצלילה – בחופשות האחרונות שילבתי ספארי צלילות בכמה יעדים, בהם האיים ראג'ה אמפט וקומודו. במהלך השבוע ישנים על סירה ועושים 4-3 צלילות ביום באתרים שונים. מעבר לטיולים ולטבע, התרבות באינדונזיה שונה מזו המערבית, ותמיד מעניין אותי לחוות אותה ולהיחשף אליה, ולדבר עם מקומיים ולראות את הצורה שבה הם חיים. אינדונזיה בעיניי היא הלוקיישן האולטימטיבי: יש בה הכול מהכול, וניתן לשלב בביקור בה בין נופים, אוכל, מסיבות, טבע, טיולים, ים וחופים שלא נגמרים, עם מזג אויר מושלם".

פנינה קליין על גדת נהר המוזל.

פנינה קליין על גדת נהר המוזל. צילום: פרטי

עם אופניים באירופה הקלאסית: פנינה קליין, מנהלת קבוצת הדטה והאנליטיקס ברדיס
"בשנים האחרונות התאהבתי בקונספט של טיולי אופניים בחו"ל, וכבר הספקתי לטייל כך לאורך נהרות הדנובה באוסטריה, המוזל בגרמניה והריין בשווייץ, ובאגם קונסטנץ, שגם הוא במדינת האלפים. טיולים אלה מתאימים למי שרוצה לראות נופים מדהימים ועל הדרך לעשות גם ספורט. אין דרך טובה מזו להגיע לכמה מהמסלולים היפים ביותר באירופה. האופניים ייקחו אתכם ממקום קסום אחד לאחר, בלב יערות, כרמים, עיירות, כפרים עתיקים וטירות, לצד אגמים ונהרות. הם גם יאפשרו לכם להגיע לנקודות שלא תמיד ניתן להגיע אליהן ברכב, וליהנות מהמקומות הקטנים, המוכרים רק למקומיים, מהתרבות העשירה ומהאוכלוסייה המקומית. הדרכים באירופה משולטות בצורה יוצאת דופן וגם אם הולכים קצת לאיבוד – זה חלק מהחוויה. בסיום יום הרכיבה אפשר לקנח בארוחה טובה במסעדה מקומית, מועדון או סתם לשוטט באחת העיירות. אני ממליצה לטייל לאורך נהר המוזל – זהו אחד ממחוזות גידול היין המפורסמים ביותר בגרמניה, לצד אחד מהנהרות היפים ביותר באירופה".

נטלי דאיזדה קרוב לבית - בתל אביב.

נטלי דאיזדה קרוב לבית – בתל אביב. צילום: פרטי

ואפשר גם בארץ: נטלי דאיזדה, מנהלת משאבי אנוש ב-בי הירו
"היעד המועדף שלי הוא העיר שלי, תל אביב-יפו. לא פעם עצרתי וחשבתי איזה מזל יש לי שאני גרה כאן, באחת הערים האטרקטיביות בעולם. בשנים האחרונות, בגלל הקורונה, נמנעתי מלטוס ולצאת מהארץ, אבל הצורך בחופשה לא ירד, והחלטתי לפנק את עצמי בסוף שבוע לעצמי, בעיר האהובה שלי. ניצלתי אותו כמו תיירת – יצאתי לטייל, גיוונתי בחופי ים חדשים, מסעדות וברים שעוד לא ביליתי בהם – וזה מה שכיף בעיר הזאת, שהאפשרויות אף פעם לא נגמרות. 'עיר ללא הפסקה' זו לא קלישאה. אני ממליצה לכל מי שמתכנן חופשה לבוא לתל אביב. תיהנו מחופשה מגוונת, עם קולינריה מעולה, חופי ים מרהיבים, שווקים, שופינג ואתרים שאסור לפספס. זו גם הזדמנות לחזק את הכלכלה המקומית".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים